    From: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 15:39:48 +0100

    news:hd1apn$lim$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:hd18fl$ebo$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    > Ale grzejąc gazem i tak przyłącze musisz robic. I z reguły jest to 11kW
    > zxa 2100zł
    Oczywiście

    > Decydując sie na grzanie prądem zwiekszasz tylko moc przyłączeniową do np
    > 22kW

    I tu mam pewne obawy czy te 22kW starczą zeby nagrzać bufor, ja bym celował
    w 30kW, zebym nie musiał od 22 robić zaciemnienia :)
    > Czyli DODATKOWY koszt to 3700-2100= 1400zł

    Po tych dodatkach koszt pieca elektrycznego zblizą się do kosztu kotła
    gazowego. Wiem są jeszcze kominy.

    > ZE do granicy działki powinna zrobić. Skrzynka w granicy działki albo na
    > budynku.

    No i pisze że ZE zrobi mi 18 no może 24 a ja i tak będę dygał kolejne 40-45
    :) I kablem 5x25 zamiast 5x10. Też jest różnica w cenie

    Absolutnie nie kwestionuję twoich wyliczeń co de eksploatacji. Ale studze
    trochę oszczędności inwestycyjne, bo zamiast komina trzeba walnać sobie
    bufor. Jak by go nie izolowac to beda tam straty ciepła.

    Pozdrawiam
    Bartek