    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Sat, 7 Nov 2009 14:32:12 -0800 (PST)
    <hd2gj0$31bi$1@news2.ipartners.pl> <hd2gml$82r$1@news.interia.pl>
    <hd2k1e$1vg$1@news2.ipartners.pl> <hd2k6d$202$1@news2.ipartners.pl>
    <hd3e2f$biq$1@news.interia.pl> <hd3t23$ns8$1@news2.ipartners.pl>
    <0...@m...googlegroups.com>
    <hd4h4k$119n$1@news2.ipartners.pl>

    On 7 Lis, 20:17, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Nigdy nie mów nigdy. U kolegi trzeba było wymieniać sporo przewodów w instalacji
    > gdy piorun walnął w trafo na słupie.

    Juz widze jak wymieniasz wszystkie przewody tymi Twoimi rurami po
    walnieciu pioruna - nie rozsmieszaj mnie - masz KAZDE gniazdo
    pociagniete taka rura ?:-) No patrz, a wszystkie bloki, mieszkania,
    domy ktore widzialem maja instalacje wtynkowe i nie ma w nich zadnych
    problemow - znam instalacje z aluminium ktore maja po 30 lat i maja
    sie dobrze, mimo ze na jednym kablu sa tam czasem obciazenia 5x takie,
    co beda wystepowac u mnie na grubszym kablu miedzianym :-) Przezylem
    juz jedno walniecie pioruna - sfajczyly sie kompy, telewizory.
    Instalacja przetrwala bez szwanku. Mysle, ze przy takim solidnym
    pierdut pioruna instalacja bedzie najmniejszym problemem - bo bedzie
    lezec w stercie popiolu z calej reszty chaty.

    > Poprzepalało izolację. I nie pomogły żadne zamontowane zabezpieczenia.
    > Izolacja przewodów ma jakąś żywotność.

    Jak praktyka pokazuje - nawet dziadowskie przewody aluminiowe potrafia
    wytrzymac dziesiatki lat bez szwanku - to co by mialy moje miedziane,
    ktore w dodatku sa DUZO mniej obciazone (znacznie wiecej obwodow) nie
    wytrzymac ? ;-)

> [...]
    > że połączenia stracą kontakt. Miedź się utlenia i nic na to nie poradzimy.
    > Przegrzana w wyniku słabego kontaktu izolacja nie ma wystarczających
    > właściwości, wykrusza się, przewód z czasem  trzeba wymienić.
    > Może się zdarzyć że ktoś bedzie chciał coś powiesić na ścianie i uszkodzi
    > przewód.
    > To wszystko może oczywiście u ciebie nie wystąpić bo prawdopodobnie sam będziesz
    > zawsze wszystko robił. A jak żona chcąc zrobic ci niespodziankę będzie chciała
    > powiesić portret mamusi i przewierci przewód?

    Moja zona nie tknelaby mlotka czy wiertarki. A ja mam b. dokladne
    fotki z miarka. Pozatym tak naprawde tych kabli w scianach mam tyle co
    nic - wszystko leci sufitem, gniazda leca ciagiem na wysokosci jakichs
    30-40cm nad podloga, jedynie kable do wylacznikow leca z sufitu
    pionowo do nich - i tyle :) Moze sobie robic niespodzianki - jak sie
    wwierci jakims cudem w kabel to sie go poprostu naprawi! Tak- to
    mozliwe ! :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.