  • Data: 2020-09-06 21:17:14
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Proste przekaźniki programowalne i PLC mają z reguły na start kilka
    > wejść analogowych w standardzie 0..10V. Do tego potrzebujesz dodać jakiś
    > przetwornik temperatura/napięcie i czujnik pomiarowy, na przykład:
    > https://www.fif.com.pl/pl/przetworniki-pomiarowe-mod
    uly-rozszerzen/368-przetwornik-temperatury-at-1u.htm

    > Jak masz jakiś inny już termistor to przetwornik R/U i skalujesz w
    > programie PLC.

    A jak zechce rozbudować to będzie musiał od początku, bo rozszerzeń
    więcej nie pomieści.
    Proponuję najtańszego Beckhoff-a, karty włoży jakie chce, do czego chce
    i ile chce. Żadnych przetworników nie trzeba, na upartego nawet pomiar
    ciśnienia powietrza robi się na karcie sterownika (to akurat nie polecam).

> [...]
    > Na pewno PLC będzie droższe sumarycznie w zakupie, a prostsze w
    > poskładaniu, uruchomieniu i serwisowaniu oraz praktycznie jak właczysz
    > to działa i zapomnisz że jest. Plus też taki, że jak zrobisz
    > dokumentację, i jak coś padnie kiedy Ciebie nie będzie (nie wiem,
    > delegacja na tydzień), to jak zorganizujesz ogarniętego automatyka, to
    > przyjedzie, zdiagnozuje i naprawi z domownikiem który został.
    > Raspbery raczej będzie musiało czekać na Twój powrót. Może się też
    > zawiesić coś, karta pamięci paść, itp itd.. jak to z komputerkiem.

    Ja odradzam grzebanie w elektronice typu malinka, banan, czy inne
    draństwo. Znaczy odradzam jak to ma być trwałe, niezawodne i
    serwisowalne. Jak ktoś jest elektronikiem i lubi, ma czas, to wręcz
    odwrotnie, niech składa i programuje. Będzie zadowolony, zrobi to
    znacznie taniej, a i może jakieś ciekawe właściwości osiągnie.

    > Raspbery za to może cuda wianki Ci na telefon podesłać czy na tablet,
    > kwestia fantazji, historie pomiarów, fazy księżyca, kalendarz urodzin
    > ;), podczas gdy PLC to tylko sterowanie bezduszne jest.

    A niekoniecznie, jak sobie życzysz, to bazę w chmurce Ci wypełni, a i
    sterowanie zdalne nie problematyczne.

    Miłego.
    Irek.N.