eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż? › Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
  • X-Received: by 2002:a05:620a:108b:b0:6ff:849:d4ed with SMTP id
    g11-20020a05620a108b00b006ff0849d4edmr1271886qkk.637.1672280343185; Wed,
    28 Dec 2022 18:19:03 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:620a:108b:b0:6ff:849:d4ed with SMTP id
    g11-20020a05620a108b00b006ff0849d4edmr1271886qkk.637.1672280343185; Wed,
    28 Dec 2022 18:19:03 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet
    .blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 28 Dec 2022 18:19:02 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.179.98;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.179.98
    References: <7...@g...com>
    <8...@g...com>
    <3...@g...com>
    <d...@g...com>
    <7...@g...com>
    <a...@g...com>
    <d...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 29 Dec 2022 02:19:03 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5549
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:587756
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wednesday, 28 December 2022 at 21:19:58 UTC+1, M M wrote:
    > środa, 28 grudnia 2022 o 20:30:57 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > > Problem z Teslami jest taki, że aku jest oczujnikowany termostatami i ladowarka
    wykrywa temperaturę aku
    > > a jak aku za zimny to się włacza elektryczne nagrzewanie zasilane przez aku
    samochodowe.
    > >
    > > A jak aku na wyczerpaniu i mróz to zanim aku się nagrzeje grzejnikiem to aku
    padnie i ladowarka stacjonarna się nie wlaczy
    > > o trza dzwonić po sasiada., aby przywiózł nagrzewnicę i grzał aku nadmuchem od
    dołu.
    > A mogliby dołożyć mały agregat spalinowy kilka kW "silnik od kosiarki" chłodzony
    tym samym płynem chłodniczym.
    > Od razu by i podgrzał i doładował w sytuacji awaryjnej. No ale oni tam mają trochę
    cieplejszy klimat niż u nas, to może nie pomyśleli.
    > Kiedyś chyba jakieś radzieckie traktory miały coś podobnego - duży diesel
    podgrzewany i uruchamiany małym benzynowym.
    >
    > Widzę Teslę pod domem u jednego z sąsiadów, przy okazji kiedyś podpytam jak się
    spisuje zimą.
    > > Dzisiaj sa litowki i hulajnoga wiezie 60kg Zenka 10 km bez zmęczenia
    > > a potem Zenek podnosi hulajnogę jedną ręką i wrzuca do bagażnika.
    > Akurat ja regularnie wożę dwoje dzieci do szkoły, jeszcze za młode by mogły
    dojeżdżać samodzielnie.
    > Potem do pracy i z pracy, wszędzie odległości po kilka km takie że spalinowe auto
    dopiero co się nagrzeje więc mało ekonomiczne.
    > No i przy okazji taki Melex może też posłużyć jako awaryjny magazyn energii -
    zewnętrzna bateria do UPSa robiącego 230V dla domu.
    > Agregat też mam, ale w nocy budziłby sąsiadów (bardzo głośny - diesel chłodzony
    powietrzem) a wolę z nimi żyć w zgodzie.
    Jest Melex na litowki, ale kosztuje 100.000 zl
    i wystawiają je u Mimca dealera, ale kto to kupi, gdy to technologiczna egzotyka.

    Chcialem kupić elektryki z Paryża, te z wypoczyczalni, od tego francuskiego bulionera

    Wadliwie działał system wykrywania wolnych ladowarek w Paryżu i kto wypożyczył, pół
    godziny czekal na komunikat, gdzie ma podjechać i zostawić pod ladowaniem, no i się
    l,udzie zniechęcili i stalo kilkaset elektryków na polu pod Paryżem i czekalo na
    zezlomowanie.

    Budy były z alu cczyli nierdzewki, ale nienaprawialne po stłuczce

    I pewnie by się kupila szyuke za 1000 euro
    ale zaczeli demontować, jak dlugo stały, bo aku nieekologic zne
    i też wymagały podgrzania elektrolitu, aby ładowarka się właczyła.

    Kolega kupił włoską furgonetkę elektryka i padły zimą aku, 80 litówek 90Ah na zlom,
    bo byly zamontowane pod podwoziem
    a we Włoszech cieplo a w Polssce zima padły

    Na calym świecie stoją na zlomowiskach tysiące elektryków i Zenki demontuja aku, jak
    potrafią,
    tysiące elektrycznych hulajnóg trafia na złom.

    zywotnośc Tesli to tyle ile gwaranccja na aku, czyli 8 lat a potem zlom, bo wymiana
    aku kosztuje 100.000 $

    I elektryki zaśmiecą cala planetę bo ich zywotność o 50% krótsza od spalinówek.
    A naprawiać po wypadku, stłuczce się nie da, bo ryzyko zapłonu aku jest 100%

    To dlatego Tesla padła -70% na Wall Street w ciągu roku
    bo padają aku, a serwis sakramencko drogi
    a teraz mróz i przestały się ladować w zaspach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1