    Date: Tue, 23 Nov 2021 12:52:34 +0100
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ale w moim przypadku to żaden problem, tak jak pisałem mam w tej
    > instalacji 19 paneli, najwyżej za kolejne 30 dychy dołożę kolejny
    > regulator i będę miał 100%.

    No fakt, paneli masz pod dostatkiem. Ja kombinowałem jak z jednego
    panelu wyciągnąć maxa ale też miałem zapędy, żeby kupić 3panele 100W i
    popychać PWM. Tutaj mi się cena zgodziła a że nie bardzo mam miejsce na
    dodatkowe panele to wybrałem MPPT. Jakoś nie lubię strat mocy :D

    > Bardziej się obawiam tego co napisał siepacz "wąskie parametry pracy" -
    > jak będzie za duży spadek na PV to ten regulator nie wystaruje i nie
    > będzie nic. To muszę potestować, przy jakich warunkach rusza z napięciem
    > na aku.

    Sirapacz lekko popłynął. PWM działa nawet w gównosłońcu a start ma
    praktycznie taki sam jak MPPT, tyle że słabiej nawala no i oczywiście to
    co podałem, że z Twojego panelu będzie 50% mniej niż z MPPT.

    [...]
    > Śledzę Twoją walkę z wiatrakami i kibicuję :-)
    > Sam chyba bym nie poszedł w tym kierunku, mam sporo wolnego miejsca i
    > dołożyłbym kolejne 4 panele zamiast śmigła.

    Wiatrak działa nawet w nocy :] i jak nie ma słońca (obecnie) a chociaż
    trochę wieje.
    Zbieram kasę na rekonstrukcję na wiosnę, bo już opracowałem jak przy
    obecnych wymiarach zwiększyć jego moc o 100% w stosunku do obecnej przy
    wietrze 3m/s. Co to oznacza? Tyle, że przy bardzo słabym wietrze uzyskam
    sobie te 3A (12Vx3A=36W) czyli tyle ile potrzebuje akumulator żeby się
    spokojnie ładował. Teraz dobrze działa już przy 5m/s ale dla mnie to za
    mało. Moce powyżej 10m/s są już dla mnie wystarczające w 100% i więcej
    nie potrzebuję bo nie mam gdzie i jak tego zmagazynować. Obecnie ma
    0,5kW w generatorach, które osiągają max przy 30m/s ale 0,5kW nie mam
    jak upchnąć w akumulator kwasowy a takie wiatry to rzadkość jednak.
    Moc wiatrowa to 1,5kW tego wiatraka więc powyżej 0,5kW go zatrzymuję,
    żeby nie odfrunął :D

    Będzie zmiana profili skrzydeł a może nawet liczba z 3 do 6 i inne
    generatory.

    To ciekawa konstrukcja, nie objęta patentem ale zdecydowanie najlepsza z
    dostępnych na świecie, jeśli chodzi o mikrowiatry. Pomysł i osadzenie
    kół BLDC jako generatorów to moje autorskie rozwiązanie, bo nie
    spotkałem tego

    Są prace magisterskie, jest fajne forum a u siebie będę robił
    modelarnię, żeby porobić dodatkowe badania nad tym modelem.

    To jego pierwsza zima i jak dotąd to się sprawdził.

    Istotą jest m.innymi właśnie elektronika, gdzie zamiast przekładni
    mechanicznych stosuję elektroniczne ze sprawnością 90% czego raczej nikt
    nie robi i potrafię z najniższych obrotów już ładować skutecznie.

    Teraz jedynie poprawa powierzchni skrzydeł, aerodynamika i inne
    pierdoły, żeby z tego wiatru wyciągnąć MAXA.

    Co ciekawe, to średnica wiatraka nie wpływa na jego moc tak bardzo jak
    wysokość skrzydeł, bo tutaj wszystko rozbija się o powierzchnię natarcia
    wiatru a nie o ramię...ale to temat na następne posty i doświadczenia.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>