    Date: Thu, 25 Nov 2021 01:11:31 +0100
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <2...@g...com>
    <619ea114$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <619eaa74$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <619eb1b9$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <619eb759$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <619ebc46$0$4958$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.11.2021 o 23:51, WS pisze:

    > przeciez to są 2 wartości związane prostym wzorem, jedna wynika z drugiej ;)

    A która rzondzi, tzn, zwiększenie której z nich prowadzi do zwiększenia
    drugiej?

    > tu nie ma szefa ;) jedno związane jest z drugim,

    Nie. Zwiększ prąd nie zwiększając napięcia. Umisz?

    Nieumisz? No to spróbuj zwiększyć napięcie i co? Prąd wzrośnie czy to
    oleje ciepłym moczem?

    > tak samo jak nie ma sensu w samochodzie zastanawiac sie czy lepsze więcej mocy czy
    momentu ;) bo to analogicznie związane ze sobą wartości

    > Ja tylko twierdzę, że da się (prosto) zrobić stabilizację napięcia jak i
    stabilizację prądu...
    > W sumie to dokładnie taki sam układ, tylko z innego miejsca bierze aktualna wartość
    do pomiaru/sterującą...

    Pomiaru czego? Prądu czy napięcia?

    > Tak działa ten chinski zasilacz... ustawisz na zasilaczu tryb stabilizacji pradu
    1A, podepniesz 1om, bedzie prad 1A, podepniesz 2 omy, bedzie prad 1A, podepniesz
    akumulatorek Nicd (+ do plusa) + opornik szeregowo 2om - bedzie 1A, (oczywiscie za
    kazdym razem inne napiecie...), tak odnosnie Twojej tezy, ze nie da sie stabilizowac
    prądu!!!

    Tego nie napisałem. Napisałem że nie da się stabilizować prądem napięcia
    a Ty twierdzisz że to jest to samo i że się da.

    > No i do ładowania aku (ołowiowych, kadmowo-niklowych) stosuje się raczej
    stabilizacje prądu, typu "1/10 pojemności"

    Stabilizacja prądu sterowana jest napięciem. Kurwa, czy TY rozumiesz kto
    siedzi za kółkiem (kierownicą) a kto jest balastem/pasażerem i kto od
    kogo jest zależny?

    > Za komuny mielismy do ładowania samoróbke, transformator z odczepami
    (przełącznikiem) + selenowy prostownik + amperomierz i sterowało się ręcznie ;)
    startując od najniższego napiecia, jak prąd spadł, to sie podnosiło pokretłem
    zwiększającym napiecie (kolejny odczep z trafo)...i tak ze 3-4 razy ;)
    > Aktualnie ładowanie samo tak działa, troche dokładniej ;)

    A nie było tam "kułka" zwiększającego sam prąd bez ruszania napięcia? To
    właśnie próbujesz mi cały czas udowodnić, że zwiększając prąd to
    zmuszasz napięcie żeby się samo podniosło.
    Ja Ci próbuję przekazać, ze jest odwrotnie a ty mi piszesz że to jest to
    samo. No kurwa nie!

    > ale napiecie to "na czyms" trzeba zmierzyc, jak mam pradu wch***, to wpinając
    szeregowo regulowany opornik bede mial na nim napiecie zwiekszajace sie wraz ze
    wzrostem opornosci, tez rosnące w ch*** : ;)

    Jeszcze raz. Podobno w piździe masz napięcie więc się od niego odpimpaj
    i nic z nim nierób. NIEDOTYKAJ! Masz władzę TYLKO nad prądem. Zwiększ
    prąd nie tykając napięcia :)

    Umisz?

    Napiszę teraz tak: Ja mam w piździe prąd i nie interesuje mnie jego
    zdanie/ wielkość. Chuj mnie on obchodzi. Mam władzę tylko nad napięciem.

    Zwiększam MOJE napięcie a ten skurwiel prąd, podąża za mną tak jak ja
    chcę a nie on. Lezie za mną jak niewolnik i se mogę robić z nim co chcę.
    Kto ma władzę? Prąd czy napięcie? Kto jest zależny od kogo?

    > EOT jak dla mnie ;)

    OK :)

    --
    LordBluzg(R)