    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Palnik do spawania/cięcia
    Date: Thu, 22 Mar 2012 22:36:01 +0100

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4f6a2c68$0$1271$65785112@news.neostrada.pl...

    > Od ciebie żadnych rad nie dostałem, bo zazdrość, pazerność i chciwość nie
    > pozwala tobie udzielić żadnej rady za darmo, jedyne co robisz to wmawiasz
    > (chyba tylko sobie) swoją wyższość i żeby ktoś tego nie robił bo się na
    > tym nie zna a ty oczywiście się znasz.
    > Żadnej rady nie udzieliłeś, a jedynie propagujesz kłamstwa zestawiając
    > dobry palnik z kiepską spawarką i kłamiesz że jest taniej, gdybym chciał
    > kupić spawarkę do spawania takich samych blach jak tymi palniczkami za
    > 500-600zł to bym musiał dać minimum 5k zeta, wiec jedyne co robisz to
> [...]

    Gdybyś nie był idotą to nie pisał byś takich bzdur.
    Po pierwsze nigdzie wcześniej nie napiasałem, że spawarką elektryczną będzie
    taniej, choć w tym przypadku jest to prawda.
    Napisałem, że jest bezpieczniej i że większość prac domowych można zrobić
    kompletynym zestawem spawalniczym TIG lub MIG-MAG kosztującym 1500-2000zł, w
    skład którego wchodzi: spawarka, butla z argonem, reduktor, wąż do
    podłączenia butli oraz maska. Można tym także pospawać stalową instalację
    CO.
    Ponieważ jesteś idiotą to uważasz, że kupując palniki za 500-600zł będziesz
    spawał.
    Niestety nie będziesz spawał, bo samymi palnikami nie da się spawać. Do tych
    palników musisz jeszcze mieć: butle, reduktory, węże, szybkozłaczki z
    zaworami zwrotnymi, a co najważniejsze gazy, których koszt to minimum
    300-400zł jak bierzesz na firmę. Niestety firmy sprzedające gazy to nie
    instytucje charytatywne i za wszystko każą płacić, a zwłaszcza osobom
    prywatnym i tu od osób prywatnych potrafią brać 2 razy większe opłaty.
    Oczywiście możesz sobie wydzierżawić butle, ale przez rok za dzierżawę
    zapłacisz połowę tego co za nowe, o ile w ogóle jakakolwiek firma będzie
    chciała z Tobą jako osobą prywatną rozmawiać na temat dzierżawy.
    Niestety gdyby się chciało kupić wszystko nowe to zestaw gazowy kosztowałby
    przynajmniej 4-5 tys. zł.
    Zakładając, że kupisz butle na złomie po 200zł to i tak całość będzie
    kosztować powyżej 2 tys. zł.
    Ponieważ jesteś idiotą to wypisujesz brednie, że TIG-iem można spawać tylko
    i wyłącznie nierdzewkę, a uważasz się za takiego mądrego... :)
    Jeżeli chcesz porównywać to porównuj nowe z nowym i stare ze starym. Spawrki
    TIG czy MIG-MAG także można kupić używki z górnej półki za grosze. Sam z
    resztą 2 lata temu sprzedałem mało używanego Bestera MIG-MAG z
    transformatorem za połowę ceny, bo kupiłem TIG-a oraz MIG-MAG-a z
    przetwornicami inwertorowymi i po prostu spawarka transformatorowa poszła w
    odstawkę.