  • 1. Data: 2012-03-14 16:19:33
    Temat: Palnik do spawania/cięcia
    Od: <news>

    Planuję kupić jakiś palnik (acetylen/propan-butan) do spawania rur
    stalowych, miedzianych, oraz cięcia, ale nie za bardzo wiem co się do tego
    nadaje, jakieś propozycje?
    Jaki będzie koszt takiego przeciętnego palnika?

  • 2. Data: 2012-03-14 19:41:39
    Temat: Re: Palnik do spawania/cięcia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > tego nadaje, jakieś propozycje?
    > Jaki będzie koszt takiego przeciętnego palnika?

    a umiesz spawać gazowo? bo to nie jest proste. Tego sie trzeba troszkę
    uczyć.

    W sumie jakbys umiał to byś pewnie takich pytań nie zadawał.

    potrzebuje kupoic jakiś skalpel do wycinania wyrostków i wrzodów, doradźcie
    co kupić jakieś propozycje?

  • 3. Data: 2012-03-14 20:18:59
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    > W sumie jakbys umiał to byś pewnie takich pytań nie zadawał.
    >

    > potrzebuje kupoic jakiś skalpel do wycinania wyrostków i wrzodów,
    > doradźcie co kupić jakieś propozycje?
    Tous les proportiones...

    Mam uprawnienia na ruszanie pacą w lewo.
    Chciałbym uzupełnić uprawnienia na ruszanie pełne.

    Jak zdobyć ZDUPaZ (Zaawansowany Dowód Uprawnień Przydatności Zawodowej) ?

    [Szukam możliwości podłączenia kuchni elektrycznej przez bardzo
    doświadczonego fachowca ,koniecznie z uprawnieniami na podłączanie również
    lampek nocnych i dziennych]

  • 4. Data: 2012-03-14 20:24:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:

    > Tous les proportiones...
    >
    > Mam uprawnienia na ruszanie pacą w lewo.
    > Chciałbym uzupełnić uprawnienia na ruszanie pełne.

    powycinałeś bez sensu cały kontekst żartobliwego pytania

    wierz mi spawać gazowo trzeba umieć, to nie jest smarkanie spawarką
    transformatorową czy lutowanie miedzi cyną.

    Pomijam że niefachowe posługiwanie sie palnikiem gazowym może się nawet źle
    skończyć dla otoczenia.

  • 5. Data: 2012-03-14 20:38:16
    Od: <news>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał:

    > a umiesz spawać gazowo? bo to nie jest proste. Tego sie trzeba
    > troszkę uczyć.

    aleś mnie wystraszył, już myślałem że do tego trzeba jakiś uniwersytet
    kończyć;)
    wiesz, praktycznie to nie ma rzeczy prostych a jakoś sobie radzę, jak nie
    umiem to się naumiem, kupię palnik, butle, maskę, dzień zabawy ze spawaniem
    i cięciem starych rur, kupa zabawy i się nauczę.

    > W sumie jakbys umiał to byś pewnie takich pytań nie zadawał.

    zadaje pytanie bo wolę rozsądnie wydać własne pieniądze a nie wywalać kupę
    kasy w błoto tylko po to żeby się potem przekonać ze to co kupiłem to jakiś
    złom i do niczego się nie nadaje.

    p.s. zdradź nam może jakie to szkoły kończyłeś co cię spawać nauczyły i ile
    to "troche" trwało?

  • 6. Data: 2012-03-14 21:47:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-03-2012 o 21:38:16 <news> napisał(a):

    > aleś mnie wystraszył, już myślałem że do tego trzeba jakiś uniwersytet
    > kończyć;)
    Taak? a umiesz obchodzić się z tlenem czy acetylenem?
    Uwież mi to nie są przelewki, jak chcesz stal spawać to kup sobie TIG-a
    i butlę z argonem, przynajmniej otoczenie będzie w miarę bezpieczne.
    A rurki miedziane polutujesz palnikiem na propan-butan.

    > wiesz, praktycznie to nie ma rzeczy prostych a jakoś sobie radzęz , jak
    > nie umiem to się naumiem, kupię palnik, butle, maskę, dzień zabawy ze
    > spawaniem i cięciem starych rur, kupa zabawy i się nauczę.
    Tylko kto ci to sprzeda, na gazy trzeba mieć uprawnienia.

> [...]
    > to jakiś złom i do niczego się nie nadaje.
    >
    > p.s. zdradź nam może jakie to szkoły kończyłeś co cię spawać nauczyły i
    Są kursy kwalifikacyjne spawacza i trzeba się trochę pouczyć żeby je zdać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-03-14 22:18:16
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > transformatorową czy lutowanie miedzi cyną.
    >
    > Pomijam że niefachowe posługiwanie sie palnikiem gazowym może się nawet

    Ja zajmuję się instalatorstwem i prywatnie bez większych problemów sobie
    radzę ze spawaniem MMA, MIG-MAG, TIG, a nawet i acetylenem, ale do spawania
    przy instalacjach, zwłaszcza gazowego mam dobrego spawacza i nie tykam się
    palników na tego typu robotach.
    Ostatnio z tym właśnie spawaczem przeżyliśmy chwilę grozy, bo sprawa butli
    acetylenowych wyskoczyła całkiem przypadkowo i nie była zaplanowana. Zamiast
    przywozić swoje butle (spry kawałek drogi) skorzystaliśmy z butli
    pożyczonych przez inwestora od sąsiada.
    Niestety węże nie posiadały zaworów zwrotnych, a w butlach już były reszki
    acetylenu, do tego manometry porozwalane. Chwila nieuwagi spawacza podczas
    kręcenia zaworami wystarczyła, abyśmy z tej roboty nie wrócili już do domu.
    Po prostu tlen przebił do węża acetylonowego i nastąpił wybuch tego węża. Na
    szczęście rozerwało tylko kawałek tego węża przy reduktorze i butla zaczęła
    się palić na zewnątrz. Nawet nie chę myśleć co by się stało, gdyby tlen
    dostał się do środka butli acetylenowej, a jest to możliwe, kiedy ciśnienie
    acetylenu jest zbyt niskie.

    Teraz do autora wątku:
    Zestaw podstawowy palników do spawania i cięcia firmy Perun to wydatek ok.
    700-1000zł.
    Odradzam zakup wszelkich wynalazków z chin, bo od jakosci tych palników
    zalezy nawet życie. Tak jak napisali koledzy z gazami nie ma zartów.
    Zakup używanych butli to wydatek rzędu 1-2 tys. zł. W przypadku nowej trzeba
    takie kwoty 1-2 tys. zł. zapłacić za jedną butlę. Do tego reduktor, węże,
    zawory bezpieczeństwa i robi się już spora suma ok 3-6 tys. zł. Napełnienie
    kompletu butli ok. 250-400zł w zależności od wielkości. Co rok należy butle
    legalizować i też jest to koszt. Można też wziąć butle w dzierżawę, ale przy
    małym użytkowaniu koszt takiej dzierżwy będzie wysoki, rzędu 600-1000zł
    rocznie. Tyle, że nie inetresuje dzierżawcy legalizacja butli.
    Dlatego też moja rada jest taka: kup sobie spawarkę elektryczną MIG-MAG czy
    TIG. Taką spawarką pospawasz większość rzeczy, nawet instalację CO jak się
    przyłożysz, a będzie o wiele bezpieczniej i dużo mniej kłopotu. Jedyny minus
    to fakt, że gazowo jest o wiele szybciej, ale tu naprawdę trzeba mieć spore
    doświadczenie żeby sobie lub komuś nie zrobić krzywdy. Zrobienie krzywdy
    MIG-MAG-iem lub TIG-iem jest mało prawdopodobne, no chyba, że taką spawak
    zrzucisz komuś na głowę :)

  • 8. Data: 2012-03-14 22:57:14
    Od: Łukasz <g...@o...pl>

    Co rok należy butle
    > legalizować i też jest to koszt.

    czyżby przez ostatnie lata cos
    sie zmieniło jeśli chodzi
    o legalizację butli ?

    pare lat temu było legalizacja nowej na 10lat
    a przedłużenie legalizacji na 5(chyba)

  • 9. Data: 2012-03-15 07:04:10
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > rzędu 600-1000zł rocznie. Tyle, że nie inetresuje dzierżawcy legalizacja

    U nas ja ma się swoje butle(tlen, acetylen) to się je nie napełnia, nie
    legalizuje tylko po prostu wymienia puste na pełne.
    Te puste teoretycznie powinny mieć ważną legalizacje ale jak dobrze zagadać
    z pracownikiem punktu wymiany to weźmie je, wyda pełne, z ważną legalizacja
    a tamte sobie zalegalizują.
    Koszt używanego zestawu- butle(tlen, acetylen), palniki, węże to poniżej
    1000zl.
    Ceny spadły bo coraz mniej się tego używa. Kiedyś instalacje CO były spawane
    to sporo tego się używało, teraz coraz mniej. Tak sama jak już dawno nie
    widziałem wytwornicy na karbid.

    >Dlatego też moja rada jest taka: kup sobie spawarkę elektryczną MIG-MAG czy
    >TIG. Taką spawarką pospawasz większość rzeczy, nawet instalację CO jak się
    >przyłożysz, a będzie o wiele bezpieczniej i dużo mniej kłopotu.
    A to fakt

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 10. Data: 2012-03-15 07:07:31
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Tylko kto ci to sprzeda, na gazy trzeba mieć uprawnienia.

    E no bez jaj. Poważnie?
    U nas wymieniają bez żadnych problemów, dajesz puste butle dopłacasz
    dostajesz pełne.

    -- Pozdrawiam
    Kris