  • 1. Data: 2012-03-14 11:25:54
    Temat: Solary - jaki koszt instalacji (nie chodzi o opłacalnosc)
    Od: Quetz <q...@...pl>

    Grupo, pomóżcie.

    Witam! W szczególności zwracam się do osób, które temat solarów
    przerabiały, znają się itd. Nie chodzi mi o kwestię opłacalności, bądź
    nie.
    W skrócie:
    W najbliższym czasie odwiedzi mnie osoba z pewnego programu związanego
    z dofinansowywaniem kolektorów słonecznych, celem wykonania na
    miejscu, u mnie w domu wizji lokalnej i propozycji instalacji.
    Chciałbym się do rozmowy przygotować :) w szczególności, w związku z
    tym, iż instalator (zapewne związany z programem) poda mi pewnie
    niekoniecznie realne koszta takiej inwestycji, chciałbym potrafić
    zweryfikować taką propozycję, chociaż zgrubnie.
    Zamierzam wysłać zapytania do firm instalujących takie systemy,
    przedstawiając swoje realia i wymagania (i tak też uczynię), ale
    doświadczenie pokazuje, że takie oferty to jedno, a cena na końcu
    wychodzi inna.

    A jakie będą moje realia?
    - 3 kolektory próżniowe
    - Zbiornik 300l, dwie wężownice (druga do kotła węglowego) - w piwnicy
    - zapewne jakieś pompy/a
    - Solary instalowane na płaskim dachu, ew. na daszku nad balkonem
    - Prowadzenie instalacji wolnym kanałem wentylacyjnym (prawdopodobnie)

    Jaki powinien być koszt takiej instalacji (ile za coś takiego
    zapłaciły osoby, które się na to zdecydowały, jaki był koszt realnej
    instalacji) przy założeniu, że:
    - sprzęt kupuje instalator (vat 8%)
    - Interesują mnie koszty całkowite, czyli:
    - Kolektory próżniowe(3sztuki)
    - Pompa/y
    - Rurki
    - Zbiornik (300l)
    - Usługa instalacyjna
    - glikol i inne rzeczy, których sobie może nawet jeszcze nie
    uświadamiam.

    Ktoś się podzieli swoim doświadczeniem?
    Jeśli tak, to proszę w miarę możliwości o info:
    Ile solarów i jakie (płaskie/próżniowe)
    Jaki producent - to ważne, Pan instalator 9z którym będę rozmawiał)
    zapewne zarzuci, że ja podaję koszt "chińszczyzny", a on daje
    "markowe, z certyfikatami"
    Jaki zbiornik?
    Koszt instalacji
    Koszt całkowity

    Z góry dzięki za pomoc, ja ze swej strony obiecuję (jeśli ktoś będzie
    zainteresowany) podzielić się wynikami mojego rozeznania tutaj, w tym
    wątku.
    Jeszcze raz zapewniam, że nie chodzi mi o wskazanie cennika (widziałem
    mnóstwo, nie jestem od tego mądrzejszy), ani o szacunki/rozważania ile
    to kosztuje, a raczej suche fakty na skutek REALNYCH instalacji.

    Pozdrawiam
    Quetz

  • 2. Data: 2012-03-14 13:01:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Quetz" <q...@...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Grupo, pomóżcie.

    >Witam! W szczególności zwracam się do osób, które temat solarów
    >przerabiały, znają się itd. Nie chodzi mi o kwestię opłacalności, bądź
    >nie.

    Podpowiem Ci cos.
    Kup gotowy zestaw firmy Hewalex z trzema plaskimi kolektorami TLP. To jest
    wszystko czego potrzebujesz. Nie daj sie naciagnac na prozniowe, bo te dobre
    sa naprawde drogie, a pozytku z tego tak sobie. Hewalex ma wszystkie
    potrzebne certyfikaty i bardzo dobre uzyski. Znajdziesz ceny np. na Allegro.
    Dolicz jedynie koszt instalacji - strzele 2000zl.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-03-14 13:15:45
    Od: Quetz <q...@...pl>

    On 14 Mar, 14:01, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > potrzebne certyfikaty i bardzo dobre uzyski. Znajdziesz ceny np. na Allegro.
    > Dolicz jedynie koszt instalacji - strzele 2000zl.

    O, to już coś, dzięki za sugestie, ja też coś zdradzę, co na razie mi
    przedstawiono:

    3Kolektory płaskie "dobrego producenta"
    Zbiornik 300l
    Pompy
    taki zestaw za 11tys.zł
    orurkowanie 1500zł
    instalacja 1500zł
    razem 14tys + 8%VAT
    Suma: około 15tys.
    Dużo to czy mało?

  • 4. Data: 2012-03-14 13:24:15
    Od: Quetz <q...@...pl>

    To szybka analiza:
    Zestaw jaki opisałem, znaleziony na allegro (Hewalex) yo 6700zł
    (netto)
    Instalacja 2000zł
    całość, z vatem 9500zł Czy ja coś pominąłem?
    Bo właśnie uzyskałem 63% ceny, którą podałem.

  • 5. Data: 2012-03-14 13:27:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2012, 14:15:45 UTC+1 użytkownik Quetz napisał:

    > O, to już coś, dzięki za sugestie, ja też coś zdradzę, co na razie mi
    > przedstawiono:
    >
    > 3Kolektory płaskie "dobrego producenta"
    > Zbiornik 300l
    > Pompy
    > taki zestaw za 11tys.zł
    > orurkowanie 1500zł
    > instalacja 1500zł
    > razem 14tys + 8%VAT
    > Suma: około 15tys.
    > Dużo to czy mało?

    O 30% za dużo
    To o czym pisał Maniek:
    http://aukcjewp.wp.pl/zestaw-solarny-hewalex-3tlp-ko
    mpakt-300h-okazja-i2122443695.html
    Tak to jest z tymi dotacjami że nawet po jej uwzględnieniu solary wychodza drożej jak
    kupione samemu.
    Jak były jeszcze sensowne dotacje unijne i gmina sensowny program miała to ok, jak
    teraz te dotacje do kredytu bankowego to o kant dupy rozbić.

  • 6. Data: 2012-03-14 13:35:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Quetz" <q...@...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    >Instalacja 2000zł
    >całość, z vatem 9500zł Czy ja coś pominąłem?
    >Bo właśnie uzyskałem 63% ceny, którą podałem.

    Nie analizuje tego, sprawdz sam.
    Ja zestaw montowalem sam. Od ceny brutto odliczylem sobie sam VAT bez laski.
    Do zestawu potrzebujesz rure miedziana miekka zeby podlaczyc kolektory z
    baniakiem i otuline kauczukowa, moze glikol jeszcze Ergolid Eko zielony, 20
    litrow wystarczy z powodzeniem.
    Daruj sobie wszelkiego rodzaju "dobre kolektory" markowych producentow jak
    Viessman, czy inne niecertyfikowane, ale za to sporo drozsze ni i ze znanym
    logiem. Hewalex to polska firma robiaca naprawde wysokiej jakosci kolektory.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2012-03-14 13:41:53
    Od: Quetz <q...@...pl>

    Powoli udowadnia się wersja, która od początku wydawała mi się
    najbardziej prawdopodobna...
    Z pomocą fundacji, dofinansowań, refundacji - solary mnie będę
    kosztowały 9500zł...
    A bez niczyjej łaski - 9500zł
    Refundację dostają na tym banki, fundacje i stowarzyszeni z nimi
    instalatorzy i inni przyjaciele królika.

    Poczekam na Pana, który ma mnie odwiedzić, zapytam o producenta,
    zasugeruję Hewalexa, posłucham oferty.
    Porównam ze znalezionym na allegro, poczekam na reakcję. Po spotkaniu
    napiszę o wrażeniach.

  • 8. Data: 2012-03-14 14:32:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Quetz" <q...@...pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
> [...]
    >A bez niczyjej łaski - 9500zł
    >Refundację dostają na tym banki, fundacje i stowarzyszeni z nimi
    >instalatorzy i inni przyjaciele królika.

    Te dofinansowania to pic na wode. Od pieniedzy ktore to podobno dostaniesz,
    zaplacisz podatek dochodowy i bankowi odsetki od kredytu. Caly ten program
    to jakas paranoja, nie mowiac juz o tym, ze ceny tych systemow nie maja
    presji malejacej.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2012-03-14 15:26:03
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    O 30% za dużo
[...]

    A tak szczerze, to czy poza sezonem grzewczym takie solary chociaz w 50%
    czas jakie jest zapotrzebowania na wodę są w stanie ją zapewnić?

    Czy dogrzewacie grzałką, jeśli tak to czy ktoś moze podać przykład dla ilu
    osobowej rodziny przy jakim zbiorniku ile dodatkowo musiał zuzyć kWh na
    grzałce, i ile Wat poszło na pompkę, która pewnie cały sezon pompuje
    glikol? a moze sie sama wyłącza? a może sama się wyłacza w zależności od
    temp.?

    ile realnie rocznie można zaoszczędzic? ale realnie :) obliczenia widziałem
    nieraz tylko raczej praktyków pytam

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2012-03-14 16:14:50
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-14 12:25, Quetz pisze:
> [...]
    > przedstawiając swoje realia i wymagania (i tak też uczynię), ale
    > doświadczenie pokazuje, że takie oferty to jedno, a cena na końcu

    http://www.sal-solar.pl/zestawy-solarne.html

    Tu masz stronę, możesz zorientować się w cenach.

    Ja kupiłem gdzie indziej (w Jarosławiu ale nazwy firmy już nie pamiętam)
    ten: Zestaw solarny Ulrich Solarset Dual SD 24/300. Mnie kosztował
    brutto 6 tys, z groszami jakieś 2,5 roku temu.
    Za montaż i dodatkowy osprzęt zapłaciłem dodatkowo jakieś 2 tys. Z tym,
    że na dachu montowali mi ekstra dekarze, którzy zażyczyli sobie 400 zł.
    Bo moi instalatorzy od wod-kan, którzy to podłączali nie chcieli
    ryzykować z blachą. Dokładnie nie pamiętam kosztu montażu wydaje mi się,
    że zmieściłem się w 2 tys. ale minęło sporo czasu, a z pamięcią bywa różnie.

    Odkąd do solarów są dopłaty to "dziwnie" podrożały. U mnie w gminie była
    akcja za zestaw jakiś tam 15 tys. z tego 35% pokrywała gmina. To i tak
    wychodziło mi drożej niż sam kupiłem.

    Ariusz