  • 11. Data: 2012-03-14 17:29:01
    Temat: Re: Solary - jaki koszt instalacji (nie chodzi o opłacalnosc)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Quetz wrote:

    > O, to już coś, dzięki za sugestie, ja też coś zdradzę, co na razie mi
    > przedstawiono:
    >
    > 3Kolektory płaskie "dobrego producenta"
    > Zbiornik 300l
    > Pompy
    > taki zestaw za 11tys.zł
    > orurkowanie 1500zł
    > instalacja 1500zł
    > razem 14tys + 8%VAT
    > Suma: około 15tys.
    > Dużo to czy mało?

    DUŻO..

    tyle ile trzeba do dotacji :) na trzy dostajesz 15000 na czysto zwróca ci
    35% (45% - podatek)

    zestaw WAT MAXI T---
    kolektor próżniowy x 3 zbioronik 300l wspornik do dachu płyn soalrny
    grupa solarna regulator
    ok 9500

    rury specjalne (dwie rury stalowe elastyczne a w otulinie odpornej na
    uszkodzenia zintegorwane z kablek do czujnika)

    12m x 70 = 840zł

    montaż 1200 - 1400 zł

    12700zł

    płaski WAT weta wyjdzie jakieś 1600 do 2000 zł taniej

  • 12. Data: 2012-03-14 17:46:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tak na marginesie...

    zgadzam sie że Viessman jest kompletnie przereklamowany i kosztowny. :)

    nie polecam jednak tzw chińskich wynalazków jeśli idzie o solary tylko
    jednak uznane firmy (hawalex jest taką) sedno tkwi w absorberze (czernieniu)
    marny absorber już na starcie będzie gorszy od dobrego i bardzo szybko z
    czasem eksploatacji będzie tracił parametry powodując bardzo szybki spadek
    sprawności kolektorów.

    Kolektory próżniowe mają lepszą sprawność przy ostrych kątach padania
    promieni słonecznych oraz mneijsze straty w okresach przejściowych.

  • 13. Data: 2012-03-14 20:23:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A tak szczerze, to czy poza sezonem grzewczym takie solary chociaz w 50%
    > czas jakie jest zapotrzebowania na wodę są w stanie ją zapewnić?

    Sezon trwa caly rok, tylko slonca czasem brak..

    > Czy dogrzewacie grzałką, jeśli tak to czy ktoś moze podać przykład dla ilu
    > osobowej rodziny przy jakim zbiorniku ile dodatkowo musiał zuzyć kWh na
    > grzałce, i ile Wat poszło na pompkę, która pewnie cały sezon pompuje
    > glikol? a moze sie sama wyłącza? a może sama się wyłacza w zależności od
    > temp.?
    >
    > ile realnie rocznie można zaoszczędzic? ale realnie :) obliczenia
    > widziałem nieraz tylko raczej praktyków pytam

    Pompka nie chodzi caly rok, bez jaj.
    Od poczatku maja zeszlego roku do dzis 2705kWh.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2012-03-15 06:46:20
    Od: Quetz <q...@...pl>

    On 14 Mar, 21:23, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:jjqdoo$2t2$1@inews.gazeta.pl...
    > Pompka nie chodzi caly rok, bez jaj.
    > Od poczatku maja zeszlego roku do dzis 2705kWh.

    Witam! Mam nadzieję, że to literówka? Po moich stawkach to wychodzi
    1300zł za 10 miesięcy? Pompka?

    Odpowiadając bardziej zbiorowo:
    Dziękuję wszystkim za cenne uwagi, korzystając z nich spróbuję
    wynegocjować interesujący mnie zestaw solarów - do nich refundację a
    co (chociaż pewnie będą robić wszystko, by nie przeszło).
    Co do odsetek i prowizji banków - udało mi się ustalić, że proces
    zwrotu środków trwa do 90 dni - można znaleźć bank, który nie będzie
    robił problemów z wcześniejszą spłatą. W związku z tym koszty bankowe
    zamknęłyby się w 500zł (tylko marża).
    Przy mniejszych kosztach - mniejsze dofinansowanie - ale i mniejszy
    podatek dochodowy do zapłaty około 800-900zł.
    Przy refundacji 4500, realnie 3000zł dałoby się chyba ugrać.
    Co daje końcową cenę rzędu 6-7tys.
    Wiem, że porywam się trochę na walkę z systemem, bo to on pożera
    refundacje - ale spróbować można.
    Trzymajcie kciuki!

  • 15. Data: 2012-03-15 08:30:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Quetz wrote:

> [...]
    > Co daje końcową cenę rzędu 6-7tys.
    > Wiem, że porywam się trochę na walkę z systemem, bo to on pożera

    nie porywasz sie tylko szukaj sensownego instalatora...

  • 16. Data: 2012-03-15 08:39:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Quetz" <q...@...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
> [...]
    > wiadomościnews:jjqdoo$2t2$1@inews.gazeta.pl...

    >Witam! Mam nadzieję, że to literówka? Po moich stawkach to wychodzi

    Nie, nie literowka. To jest uzysk energii.
    Pompka ma 43W i pracuje zwykle nie dluzej niz 10 godzin w ciagu dna, kiedy
    wystepuja warunki do pracy.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2012-03-16 09:37:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > dobre sa naprawde drogie, a pozytku z tego tak sobie. Hewalex ma wszystkie
    > potrzebne certyfikaty i bardzo dobre uzyski.

    Maniek a jak twój próżniowy? Bo jeden miałeś próżniowy. Pozbyłeś się go?

    Marek

  • 18. Data: 2012-03-16 09:40:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Sezon trwa caly rok, tylko slonca czasem brak..

    Ooo. Też się tego będę trzymać!

    Poszukaj moich postów tu na grupie. Porównywałem lata z i bez kolektorów i
    wypunktowałem wszystkie koszty co i jak.

    Marek

  • 19. Data: 2012-03-16 09:43:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek a jak twój próżniowy? Bo jeden miałeś próżniowy. Pozbyłeś się go?

    Nie, mam w zestawie jako ostatni w obiegu. Na szerokosc jest jak dwa
    plaskie, wiec wizualnie nie wyglada to zle i powierzchnie apertury ma jednak
    nieco wieksza niz jeden plaski.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2012-05-08 10:00:38
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 14 Mar 2012 06:41:53 -0700 (PDT), Quetz <q...@...pl> wrote:

    >Powoli udowadnia się wersja, która od początku wydawała mi się
    >najbardziej prawdopodobna...
    >Z pomocą fundacji, dofinansowań, refundacji - solary mnie będę
    >kosztowały 9500zł...
    >A bez niczyjej łaski - 9500zł
    >Refundację dostają na tym banki, fundacje i stowarzyszeni z nimi
    >instalatorzy i inni przyjaciele królika.

    no bo to wlasnie tak ma byc, ze rodzina i przyjaciele krolika maja
    miec dobrze.

    Pamietaj, ze zawsze jak cos bierzesz na kredyt (a tu w tym przypadku
    to jest jeden z wymogow), to w drukarki drukuja pieniadze!!!

    --
    ThinkXtra