eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie? › Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Subject: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5cdfd686$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5cdfee24$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 21 May 2019 14:34:55 +0200

    W dniu 2019-05-21 o 12:25, WS pisze:

    > Wg mnie tak mialo byc w teorii, ale praktycznie, oczywiscie wg mnie ;) ceny
    katalogowe to sa ceny wziete calkowicie z sufitu, wywindowane przez marketingowcow,
    zeby klient widzial i sie cieszyl jak dziecko, ze kupuje zawsze z duzym rabatem.
    Jesli kupi w cenie katalogowej to... frajer ;)
    > Zreszta chyba stale ceny (zmowa cenowa) sa obecnie zakazane.
    > Pamietam, ze jak budowalem dom kilkanascie lat temu, to nawet nikt nie zaczynal
    zadnej dyskusji cenowej od tej ceny katalogowej, na start bylo " produkt fimy x
    sprzedajemy z rabatem XX od ceny katalogowej, firmy y z YY", tak ze 20 to minimum
    bylo, oczywiscie ralnie jeszcze taniej.

    To idź i wytłumacz to Niemcowi.

    W Niemczech nie masz możliwości kupić taniej. Jest cena katalogowa,
    którą ustala producent i dla klienta końcowego jest to cena ostateczna.

    Rabaty są tylko i wyłącznie dla firm instalatorskich i sprzedawców.
    Żaden klient detaliczny nie powinien widzieć jakiegokolwiek rabatu.

    I to jest zdrowa polityka cenowa.

    W Polsce to jest dżungla, która niszczy rynek usług. Dla przykładu
    brałem towar w hurtowni. Dostawałem rabat. Aby móc sprzedać ten towar to
    z mojego rabatu nie mogłem zostawić sobie więcej jak 5%. Nikomu (ani
    sprzedawcy w hurtowni, a zwłaszcza inwestorowi) do tego jego pustego łba
    nie potrafiło dotrzeć, że muszę poświęcić czas, spalić paliwo, aby towar
    odebrać z hurtowni i zawieźć do klienta. Czyli tak naprawdę to co
    powinienem zarobić na tym towarze to szło w koszty praktycznie w
    transport i gówno miałem z tego towaru, a jeszcze dołożyć do interesu,
    bo swój czas musiałem dać za darmo.

    Mój klient poszedł do hurtowni osobiście i wynegocjował ten towar w tej
    samej cenie co ja, a nierzadko za jeszcze mniej. No to mówię to nich
    kupi i przywiezie to ja mu go zamontuję. Ale on nie ma jak tego
    przywieźć i żebym jechał po ten towar, który on sobie kupi. No to ja
    mówię, że mogę mu przywieźć, ale muszę doliczyć sobie dodatkowe koszty
    (mój czas i koszty paliwa) i już w tym momencie byłem dla tego klienta
    złodziejem i cwaniaczkiem, bo chciałem go oskubać. Poza tym byłem
    złodziej, bo wcześniej chciałem za ten towar więcej niż on sam mógł go
    kupić w hurtowni (którą to ja mu wskazałem, że tam się zaopatruję).

    Kończyło się na tym, że proponowałem, aby sobie znalazł uczciwego
    wykonawcę, a z hurtownią się żegnałem i już więcej tam się nie
    zaopatrywałem.

    Po prostu chora polityka cenowa, która niszczy rynek usług i rynek
    sprzedaży. Uważam, że takie metody powinny być prawnie zabronione i
    tępione przez państwo, bo to stwarza tylko i wyłącznie szanse dla
    korupcji i działalności panów Zenków, Heńków czy Januszy. Na szczęście
    część hurtowni w ogóle nie obsługuje detalu, a jeżeli już to klient
    detaliczny dostanie towar po cenie katalogowej. I tak powinno być.

    W efekcie takiej polityki mamy wysyp handlarzy internetowych, którzy
    robią dumping cen i tworzą coraz gorszą sytuację firm w sferze usług. Po
    prostu firma, która nie może zarobić na towarze to z całą pewnością nie
    zarobi na usługach, bo jako konkurencję ma pseudo elektryków, pseudo
    hydraulików działających "na czarno", którzy idą robić za miskę strawy
    bez kwitka.

    Oczywiście klienta to "wali", bo dla niego liczy się, żeby było tanio i
    jest tanio, a że chujowo i później trzeba będzie naprawiać po partaczach
    to jeszcze tego on nie wie. Najgorsze jest to, że jak się klient dowie,
    że jest chujowo to od razu przypisuje winę instalatorom prowadzącym
    firmy. Nie bierze pod uwagę, że przecież było tanio, bo robił pan Henio,
    a nie firma.

    Ot, dlaczego jest jak jest.