  • 1. Data: 2011-10-20 17:51:46
    Temat: Piec węglowy - jaki 20kW ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Gazownia ma mnie w d...

    Muszę się ratować na zimę. Plan jest taki by zakupić piec węglowy z
    podejnikiem. Zalożenie jest jedno: ma ogrzać jakieś 180m2 całkowitej do
    temperatury w granicach 22 stopnie. W okolicy używają pieców około 20kW
    do identycznych domków.

    Szukam więc pieca węglowego 20kW z podajnikiem. Piec powinien być tani,
    ponieważ intensywnie będzie eksploatowany tylko jeden sezon. Potem
    gazownia heroicznym wysiłkiem zdoła podpiąc te 50cm rurki i bedzie gaz.
    Nie wykluczam jednak, że jak w koncu znajdziemy gaz łupkowy i ceny
    podskoczą do gory to będę korzystał z pieca węglowego zamiennie z gazem.
    Trudno coś przewidzieć.

    Więc: 20kW, podajnik (może byc mały, nie przeszkadza mi sypanie co 2
    dni), wytrzyma 1 sezon palenia non-stop, wytrzyma kilka sezonów
    dogrzewania przemiennie z gazem. Ziarnem, drewnem itd palić nie muszę. W
    razie czego jest też kominek z płaszczem.

    Co powinienem obejrzeć a czego unikać? Niektóre, ktore pomacałem
    osobiście, wyglądają jak kiepski żart jeśli chodzi o jakość spasowania
    czegokolwiek z czymkolwiek :/

    Przypuszczam że poniżej 5kzł nie zejdę z ceną i co najdziwniejsze prawie
    wszystkie w hipermarketach mają takie ceny w tej mocy. Allegro to samo
    jeśli chodzi o cenę.

    Osiągnięto najniższą cenę bez względu na producenta czy to jakaś zmowa ;) ?

  • 2. Data: 2011-10-20 19:01:29
    Temat: Re: Piec węglowy - jaki 20kW ?
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    >
    > Przypuszczam że poniżej 5kzł nie zejdę z ceną i co najdziwniejsze prawie
    > wszystkie w hipermarketach mają takie ceny w tej mocy. Allegro to samo

    Hmmm...
    Jak masz takie założenia, to nie ma sensu się pchać w kocioł z
    podajnikiem, tylko kup jakiegoś zasypowca za 2 kzł i też będzie ok.
    Szkoda wydawać 7, czy 9 tys tylko po to, żeby się podogrzewać przez
    jeden sezon.
    A skoro piszesz, że nie straszne Ci podkładanie do tego kotła, to
    problemu nie widzę, chyba że nie liczysz się z kasą :-)...

    Kupowanie porządnego kotła z podajnikiem, to raczej inwestycja na więcej
    niż jeden sezon....

    pozdr.
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-10-20 19:02:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Muszę się ratować na zimę.
    > W razie czego jest też kominek z płaszczem.

    no i nie wystarczy na przetrzymanie jako tako sezonu?
    zawsze jakiś olejak lub dwa dostawić możesz, jak bardzo przyciśnie...
    jeśli planujesz alternatywę do gazu, to pieniądze zainwestuj w
    solidnego "śmieciucha", w którym spalisz to, co aktualnie będzie w
    rozsądnej cenie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-10-20 19:09:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 21:01:29 +0200, Robert G napisał(a):

    > Jak masz takie założenia, to nie ma sensu się pchać w kocioł z
    > podajnikiem,

    Dokladnie. Kup kociol zasypowy gornego spalania, ktory potrafi skoksowac
    wegiel, a potem dopalic koks. Zasypujesz raz na dobe, zamiast 3 razy na
    dobe odblokowywac zaciety podajnik.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2011-10-20 19:09:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20 21:01, Robert G wrote:
    > Jak masz takie założenia, to nie ma sensu się pchać w kocioł z
    > podajnikiem, tylko kup jakiegoś zasypowca za 2 kzł i też będzie ok.

    Pytanie jak często go zasypywać. Jeśli raz dziennie to dam radę. Jesli
    częsciej to katastrofa. Nie mieszkam tam (jeszcze) i wyglada na to że
    nie zamieszkam do wiosny.

    W zasadzie to idealnie było by klupić zasypywany a potem *dokupić*
    zasobik, ale nigdnie nie widzę takich.

  • 6. Data: 2011-10-20 19:12:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20 21:02, s_13 wrote:
    > no i nie wystarczy na przetrzymanie jako tako sezonu?

    Nie mam jeszcze ocieplenia dachu (robi się ...) wiec nie wiem czy da
    radę. Na razie jest mizernie, choć teoretycznie moc sumaryczną ma 20kW.
    Największa wada że trzeba zapodawać wsad 4-5 razy na dobę. A bywam tam
    max 2x na dobę.

    > jeśli planujesz alternatywę do gazu, to pieniądze zainwestuj w
    > solidnego "śmieciucha", w którym spalisz to, co aktualnie będzie w
    > rozsądnej cenie...

    Rozglądam sie też za takimi, może warto te 1-2tyś dorzucić.

  • 7. Data: 2011-10-20 19:14:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20 21:09, Maciek wrote:
    > Dokladnie. Kup kociol zasypowy gornego spalania, ktory potrafi skoksowac
    > wegiel, a potem dopalic koks. Zasypujesz raz na dobe, zamiast 3 razy na
    > dobe odblokowywac zaciety podajnik.

    Hmmmm z opini okolicznych zacina się, ale żeby 3x na dobę? Eeee... raz
    na dwa tygodnie bywa z opowieści zasłyszanych.

  • 8. Data: 2011-10-20 19:30:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Hmmmm z opini okolicznych zacina się, ale żeby 3x na dobę? Eeee... raz
    > na dwa tygodnie bywa z opowieści zasłyszanych.

    ba... ja słyszałem o przypadku, że ogień jakoś dostał się do
    zasobnika... no i pożar gotowy...
    wprawdzie to był pellet, nie węgiel, ale zagrożenie możliwe...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2011-10-20 19:33:16
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-20 21:09, Maciek pisze:

    > Dokladnie. Kup kociol zasypowy gornego spalania, ktory potrafi skoksowac
    > wegiel, a potem dopalic koks. Zasypujesz raz na dobe, zamiast 3 razy na
    > dobe odblokowywac zaciety podajnik.

    Przez cały ostatni sezon nie zblokował mi się ślimak ani razu. Właściwie
    ślimak nigdy się nie zblokował. Trzy razy od początku użytkowania kotła
    zerwała się zawleczka. Palę już trzeci sezon.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2011-10-20 19:34:43
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > max 2x na dobę.

    > Rozglądam sie też za takimi, może warto te 1-2tyś dorzucić.

    A jeśli tam nie będziesz mieszkał, to po co utrzymywać temperaturę 22
    stopnie?