  • 1. Data: 2011-10-19 18:50:49
    Temat: Piec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Piecyk z zasobnikiem na ekogroszek. Z elektryki ma turbinę do powietrza,
    napęd zasobnika i sterownik (i może pompa). Wygląda na to że ten zestaw
    jest prawie taki sam dla pieców 10-30kW a ja celuje w 20kW. Piecyka
    jeszcze nie mam, nie mam jak sprawdzić.

    Czy ktoś wie ile pi-razy-drzwi ciągnie to prądu? Chciałbym oszacować czy
    jest sens zasilenia tego z UPSa.

    Agregat na razie olewam, nie jest mi potrzebny. Chodzi o to aby w
    przypadku awarii prądu podtrzymać ogrzewanie domu. Akumulator w UPSie
    mogę wymienić na samochodowy w granicach 60Ah, ale może to nie jest
    potrzebne.

  • 2. Data: 2011-10-19 19:15:28
    Temat: Re: Piec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Chodzi o to aby w przypadku awarii prądu podtrzymać ogrzewanie domu.
    > Akumulator w UPSie mogę wymienić na samochodowy w granicach 60Ah, ale
    > może to nie jest potrzebne.

    Na moim kotle jest napisane na tabliczce znamionowej, że pobór mocy 150
    W. Tu jest silnik podajnika i silnik dmuchawy oraz sterownik, który
    pobiera śladowe ilości prądu.

    Kocioł pompki nie ma.

    Pompki za to są już w instalacji i tak u mnie [dla przykładu]:

    pompka obiegu kotłowego, pompka obiegu grzejnikowego, obiegu podłogówki
    i pompka obiegu CWU.

    Moje pompki na maksymalnym - 3 biegu pobierają po 45 W każda.

    Czyli gdy zsumujemy wszystkie te moce, to wyjdzie nam:

    150 W + 4 x 45 W = 330 W.

    Taka kombinacja jednak w praktyce chyba nigdy nie zachodzi, bo podajnik
    i dmuchawa nie pracują non-stop, a pompki też załączają się w razie
    potrzeb.

    U mnie max chwilowy pobór mocy to jakieś 230 W - wynika to z
    konfiguracji i ustawień pomp i zachodzi w momencie pracy podajnika i
    dmuchawy w kotle.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-10-19 23:19:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > przypadku awarii prądu podtrzymać ogrzewanie domu. Akumulator w UPSie
    > mogę wymienić na samochodowy w granicach 60Ah, ale może to nie jest
    Kontroler/sterownik - pomijalna moc (kilka VA)
    Wentylator - jeśli nie jest sterowany, to maks 100-150VA
    Pompy wody miewają 30-90VA zaleznie od procudenta i ustawionego "biegu"
    podajnik na groszek widziałem z silnikiem indukcyjnym 100va ale czas
    jego sterowania jest tak krótki, a obciążenie realne niewielkie (silnik
    mocno na wyrost, jakby coś się zapchało) że raczej nie przejmowałbym się
    tym.
    Bardziej bym się martwił, że to praktycznie same VA obciążeń silnikami
    indukcyjnymi i/lub silnikiem na sterowniku tyrysorowym/fazowym (tanie
    regulatory wentylatora tak mają) - a takich obciążeń to wiele UPSów nie
    lubi, albo generując prawie-prostokąt grzeją mocno silniki i
    rozklekotają ci je buczeniem

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-10-20 00:44:22
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Piecyk z zasobnikiem na ekogroszek. Z elektryki ma turbinÄ&#65533; do powietrza,
    > napÄ&#65533;d zasobnika i sterownik (i moĹźe pompa). WyglÄ&#65533;da na to Ĺźe ten
    zestaw
    > jest prawie taki sam dla piecĂłw 10-30kW a ja celuje w 20kW. Piecyka
    > jeszcze nie mam, nie mam jak sprawdziÄ&#65533;.
    >
    > Czy ktoĹ&#65533; wie ile pi-razy-drzwi ciÄ&#65533;gnie to prÄ&#65533;du?
    ChciaĹ&#65533;bym oszacowaÄ&#65533; czy
    > jest sens zasilenia tego z UPSa.
    >
    > Agregat na razie olewam, nie jest mi potrzebny. Chodzi o to aby w
    > przypadku awarii prÄ&#65533;du podtrzymaÄ&#65533; ogrzewanie domu. Akumulator w
    UPSie
    > mogÄ&#65533; wymieniÄ&#65533; na samochodowy w granicach 60Ah, ale moĹźe to nie
    jest
    > potrzebne.
    Samochodowy rozruchowy akumulator się nie nadaje.

  • 5. Data: 2011-10-20 05:58:03
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Czy ktoś wie ile pi-razy-drzwi ciągnie to prądu? Chciałbym oszacować czy
    > jest sens zasilenia tego z UPSa.

    czesc!

    Moim zdaniem nie ma to sensu. Bo gdybys nawet tam wsadzil akumulator
    samochodowy, to uzyskasz podtrzymanie przez kilka godzin. Gdyby w tym czasie
    kociol nie pracowal, temperatura w domu nie spadnie na tyle abys odczuwal
    dyskomfort, wiec takie przerwy w dostawie pradu to nie jest wielki problem.
    Gorzej, gdy pradu nie ma kilka dni (mialem taka sytuacje), wtedy uratowac
    Cie moze tylko agregat (lub kominek). Jesli dlugie przerwy w zasilaniu
    wystepuja czesto, warto sie tematem zainteresowac, ale w moim przypadku
    zdarzylo sie to raz w ciagu ostatnich 6 lat, wiec uznalem ze szkoda zachodu.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2011-10-20 06:20:04
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-20 07:58, Tomek pisze:

> [...]
    > zainteresowac, ale w moim przypadku zdarzylo sie to raz w ciagu
    > ostatnich 6 lat, wiec uznalem ze szkoda zachodu.

    Też tak myślę. Raczej warto się zainteresować podtrzymaniem dla pompki,
    bo jak prądu zabraknie, gdy piec jest mocno rozbujany, to może się
    skończyć zagotowaniem wody.
    Problem jest tylko taki, że, przynajmniej u mnie, pompką steruje
    sterownik pieca, i ciężko jest tę pompkę podłączyć do ups'a, chyba,
    żebym ją odłączył od pieca i podłączył na krótko, ale wtedy musiałaby
    chodzić 24h/dobę.

  • 7. Data: 2011-10-20 07:15:53
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-10-20 08:20, wolim pisze:

> [...]
    > sterownik pieca, i ciężko jest tę pompkę podłączyć do ups'a, chyba,
    > żebym ją odłączył od pieca i podłączył na krótko, ale wtedy musiałaby
    Podłączyć od sterownika przez przekaźnik zasilany stale z sieci 230V,
    jak zabraknie prądu to przekaźnik w spoczynku przełączy pompkę na UPS

    CezaryT

  • 8. Data: 2011-10-20 07:35:32
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 19 Paź, 20:50, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przypadku awarii prądu podtrzymać ogrzewanie domu. Akumulator w UPSie
    > mogę wymienić na samochodowy w granicach 60Ah, ale może to nie jest

    Też sie zastanawialem nad takim rozwiązaniem ale dałem sobie spokoj.
    U mnie poprawiło się zaopatrzenie w energie i przerwy sa bardzo
    rzadko.

    Najwiekszym problemem w moim przypadku sa krótkotrwałe zaniki energii
    gdyż wówczas sterownik sie wyłacza i sam nie podejmuje pracy po
    wznowieniu zasilania.
    Warto o to zapytac przy zakupie. A kociol bez energii wytrzymuje u
    mnie ponad 6 godzin i jest w stanie sie rozbujac bez rozpalania (z
    resztek żaru).
    Przy budowie natomiast przewidziałem dodtkowe kable i gniazda dla
    agregatu tak abym mógł wystawic agregat na zewnątrz a kociol i pompy
    podłaczyć pod inne gniazda w ścianie.

    P.S.
    Nie jestem pewien ale wydaje mi się że mój silnik od podajnika ma
    600W.

    Pzdr
    QbaB

  • 9. Data: 2011-10-20 07:47:47
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Też tak myślę. Raczej warto się zainteresować podtrzymaniem dla pompki,
    > bo jak prądu zabraknie, gdy piec jest mocno rozbujany, to może się
    > skończyć zagotowaniem wody.

    Eee... Jak prądu nie ma, to dmuchawa się zatrzymuje i gaśnie płomień na
    palniku.
    Ciepło z kotła grawitacyjnie u Ciebie się nie rozejdzie po instalacji?
    Bo u mnie tak, mimo, że mam płytowy wymiennik.

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-10-20 07:47:58
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > podajnik na groszek widziałem z silnikiem indukcyjnym 100va ale czas jego
    > sterowania jest tak krótki, a obciążenie realne niewielkie (silnik mocno
    > na wyrost, jakby coś się zapchało) że raczej nie przejmowałbym się tym.

    U znajomego w kotle ten silnik ma coś około 250W i grzeje się poważnie.

> [...]
    > regulatory wentylatora tak mają) - a takich obciążeń to wiele UPSów nie
    > lubi, albo generując prawie-prostokąt grzeją mocno silniki i rozklekotają

    Dlatego szukałbym taniej używki z pełnym sinusem od 1000VA wzwyż, np. APC
    Smart-UPS 1400VA.
    Ze dwa tygodnie temu z radością wyniosłem z zakładu utylizacji elektroniki
    Smarta 1250 za 40zł. Rok temu w tym samym miejscu kupiłem Smarta 1400VA za
    30zł. Dranie jak widzą że człowiek dwa razy po coś przyjdzie to myślą że to
    deficytowy towar i wołają więcej :)
    Komplet oryginalnych akumulatorów CSB 2x 12V/17Ah kosztuje w zależności od
    miejsca zakupu od 200 do 300zł.
    U mnie jednak ten 1400VA pracuje z dwoma akumulatorami zasadowymi 100Ah
    które są doładowywane dodatkowo z dwóch paneli fotovoltaicznych (każdy ma
    swój panel) Teraz brak prądu w kotłowni mi nie straszny. Słońca może nie być
    nawet cały dzień a solary sobie działają, kocioł także. Akumulatory zasadowe
    bez elektrolitu dostałem za friko jako złom. Zakupiłem, wodorotlenek potasu
    za 50zł, 20litrów wody destylowanej zrobiłem elektrolit zalałem i śmigają aż
    miło. Stoją w garazu z UPSem, do rozdzielki a z niej do wydzielonych w domu
    gniazd podciągnąłem osobne zasilanie. Panele fotovoltaiczne ładują kazdy UPS
    prądem max 1A. Akumulator naładowany aby zapewnić mu ciągłe podtrzymanie
    strat potrzebuje około 350mA więc panele głównie odciążają UPSa aby nie żarł
    tyle prądu z sieci w trybie czuwania.

    Marek