    From: XL <i...@g...pl>
    Subject: Re: Pięty pomidorowe - chyba eureka.
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Wed, 11 Feb 2015 20:23:11 +0100

    Dnia Wed, 11 Feb 2015 12:43:54 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nie widzę związku ze średnicą korzenia.

    Wiem, ze jesteś specjalistą we wszystkim i po pomyleniu kwaśności z
    kwasowością za punkt honoru uważasz złapanie mnie na czymkolwiek, ale
    jeślibyś JEDNAK wiedział trochę więcej, niż wiesz jako specjalista (he he),
    to widziałbyś ten związek. Wystarczy wiedzieć tylko tyle, że zdrowy, typowy
    pomidor ma system korzeniowy palowy, czyli ma korzeń główny, z którego
    odchodzą liczne rozgalęzienia korzeni bocznych, a te z kolei rozgałęziają
    się tworzac korzenie boczne kolejnych rzędów aż do korzeni nitkowatych czy
    jak je tam zwą.
    W opisywanym przypadku system ten był krańcowo niedorozwinięty
    (zdegenerowany niemal do zera), bo niemal nie istniał korzeń główny i
    wskutek tego nieliczne i krótkie korzenie "boczne", nie majace z czego
    wyrastać, były skupione w ciasną wiązkę tuż pod pędem. Czyli mało korzeni
    ==> płytki i mały system korzeniowy ==> niedożywiona roślina, której nie
    wystarczało dostaw z korzeni do wydania zdrowych owoców.

    > I jeszcze raz powtórzę pytanie, bo mam wrażenie że odpowiadasz
    > na inne pytanie niż to co zadałem: czytałaś gdzieś o zwiększonym
    > zapotrzebowaniu na OBJĘTOŚĆ substancji z podłoża,

    Jeeee... No gdzie ja o objętości substancji piszę???

    > bo tylko to
    > tłumaczyłoby potrzebę większej ŚREDNICY korzenia,

    Ty po prostu jak zwykle walcujesz swoją ignorancją - tu akurat nie wiesz,
    jakie role spełniają RÓŻNE rodzaje korzeni w tym samym systemie
    korzeniowym... Przyjmij tylko do wiadomości, że korzenie sąróżne i mają
    różne role - takze magazynujace, nie tylko transportowe.
    Ale ja tego Cię uczyć dokłądniej nie będę, bo musiałabym do zawodu tu
    wracać. A nie po to z niego wyszłam, żeby tutaj od zera nauczać ignoranta
    botaniki i to za darmo.

    > czy sama to
    > sobie wydumałaś na podstawie tego co przeczytałaś o jonach potasu?

    Wszystko, z czego merytorycznie korzystam, WIEM na pewno (bo mnie tego
    uczono albo sama ciężką pracą lub siłą hobby zdobyłam wiedzę), a nie
    WYDUMYWAM.