  • 61. Data: 2010-05-16 11:36:14
    Temat: Re: Piorun w okolicę :-)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Maj, 12:19, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Wyobraź sobie co będzie jak uderzy piorun w taką "instalacje odgromową"

    ;)
    ale ja nie pytalem o sens montowania inst. odgromowej w tym przypadku,
    tylko o sam sens podpinania jej przez iskrowniki - jesli i tak na
    dachu jest cos polaczone bezposrednio z uziemieniem...

    WS

  • 62. Data: 2010-05-16 19:43:03
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości
    >

    > Zwracam uwage ze wydaje mi sie ze eagle to chyba jakis teoretyk jest, w
    > zasadzie pisze prawde, ale raczej tego nie robił.

    Dla mnie caly ten watek jest pouczajacy, jak okiem siegnac piorunichrona na
    zadnym domu nie widac. Moj, jak i cale osiedle stoi na terenie z wysokimi
    wodami gruntowymi. Czytajac calosc mam wrazenie, ze jeszcze troche jest do
    zrobienia. Wypalone kable w scianach to niemila perspektywa.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2010-05-17 06:27:48
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > To juz jest szkodliwa teoria :/ Piorunochron NIE przyciągnie pioruna
    > tylko, jesli juz walnie, to pomoże go sprowadzić do ziemi.
    >

    > b.

    Nie zgadzam sie. Polaczony z jednym z biegunów (tutaj znaczy z ziemia),
    wystawiony przewodnik stwarza lepsze warunki do przeskoku iskry.
    OK - czynników w grze jest wiecej i do konca nie wiadomo.

    A zgodzisz sie, ze wywijanie metalowa tyczka podczas burzy to glupota?
    --
    A S

  • 64. Data: 2010-05-17 06:34:38
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    The_EaGle pisze:
    > Instalacja odgromowa ma przede wszystkim NISKĄ REZYSTANCJE co powoduje
    > że napięcie w tych przewodach jest dość niskie - np500kV zamiast MV i
    > oddziaływanie na urządzenia o wiele mniejsze.

    No ale jesli w obwodzie jest 3 cm iskiernika, to rezystancja niska
    nie jest. Czy nie chodzi o iskiernik ~1-2 mm? Po co az tak bardzo
    przeszkadzac piorunowi w spieprzaniu do ziemi i zachecac go do
    poszukania innej drogi (np przez jakis telewizor)?
    --
    A S

  • 65. Data: 2010-05-17 07:34:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie zgadzam sie. Polaczony z jednym z biegunów (tutaj znaczy z ziemia),
    > wystawiony przewodnik stwarza lepsze warunki do przeskoku iskry.

    Eh, no ciezko dyskutowac - prawdopodobienstwo uderzenia pioruna rośnie
    minimalnie (ale to tak minimalnie, że cieżko oszacowac - bo na dachu i tak
    są elementy o potencjale ziemi typu wkład do komina i antena) natomiast
    obecnosc piorunochronu i innych urządzeń przeciwprzepieciowych pomoze w
    przypadku uderzenia pioruna uratowac dobytek.

    A ja sie obawiam ze znajda sie ludzie którzy takie dyskusje przeczytają
    pobieznie i w efekcie zaczną propagowac teorie "nie róbmy piorunochronu bo
    przyciąga pioruny".

    b.