eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Płaciła 350 zł za ogrzewanie. Kupiła fotowoltaikę, będzie płacić 1,5 tys. zł https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/rachunki-ostro-w-gore-mimo-fotowoltaiki-i-pompy-ciepla-rzad-wystawil-nas-do-wiatru/jr4bnrw

  • 11. Data: 2024-01-01 11:11:48
    Temat: Re: Płaciła 350 zł za ogrzewanie. Kupiła fotowoltaikę, będzie płacić 1,5 tys. zł https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/rachunki-ostro-w-gore-mimo-fotowoltaiki-i-pompy-ciepla-rzad-wystawil-nas-do-wiatru/jr4bnrw
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/01/2024 02:24, ptoki (ptoki) wrote:
    > A ci o ktorych piszesz to debile bo normalny czlowiek dla sportu nigdy placic
    wiecej niz musi nie lubi.

    Brednia. Masa ludzi płaci wiecej dla świętego spokoju, z przyczyn
    artystycznych, sentymentalnych itd itp. To zachowanie charakterystyczne
    dla bogatych spoleczeństw. Mogłeś przeoczyć.

    > Ta, tak sobie mow.

    Widzę, pytam.

    > Ta, szkoda mi siebie ze se tak to tlumaczysz. No nic, oby ci sie darzylo bo
    wskazniki mowia cos innego:
    > https://wyborcza.biz/biznes/7,182270,29113250,europe
    jski-ranking-zamoznosci-polska-bardzo-daleko-wielkie
    .html?disableRedirects=true
    > https://www.rp.pl/dane-gospodarcze/art39211901-polsk
    a-bogaci-sie-coraz-wolniej-na-tle-ue-ekonomisci-prze
    z-bledy-w-polityce
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Tyle-w-Polsce-mamy-
    na-zycie-38-procent-ponizej-sredniej-europejskiej-86
    35308.html

    Standardowo pochwaliles się niepojmowaniem prostych terminów.

    To, że rozwijamy się wolniej niż chcemy nie oznacza, że się nie rozwijamy.

    To, że tempo rozwoku spada, nie oznacza ze jest ujemne.

    To że są bogatsi od nas nie oznacza że jesteśmy biedni.

    Nie pracujesz przypadkiem w ministerstwie finansów? Kilka miesiecy temu
    widzialem tam podobny poziom niepojmowania podstawowej ekonomii, kiedy
    mówili że ceny nie rosną bo inflacja nie rośnie.

    > Tyle ze warszawa w 2022 miala EUR14,900, a w 2023 17600 wiec te wzrosty to bogaci z
    wielkich miast jak sie rozwarstwi to sie zacznie zlodziejstwo i rozbojnictwo,
    szczegolnie jak nie bedzie czym sie ogrzac albo za co zaplacic prad.

    Mówisz już jak typowy bolszewik. Jeszcze tylko żeby Lenin żył, to by
    tych wszystkich kułaków rostrzelał.

    > Ale podejrzewam ze na tobie to wrazenia nie robi, a przynajmniej do czasu az ci
    hawiry nie obrobia zeby zlom sprzedac...

    Zakładajmy, że obrobią. Co to zmienia w temacie? Sugerujesz, że
    powinienem zmienic zdanie z powodu pojedynczego zdarzenia które nie
    wpływa na statystykę i nie jest zwiazane z tematem? Nie, aż tak głupi
    nie jestem.

  • 12. Data: 2024-01-01 14:03:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 1 January 2024 at 11:11:53 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    > powinienem zmienic zdanie z powodu pojedynczego zdarzenia które nie
    > wpływa na statystykę i nie jest zwiazane z tematem? Nie, aż tak głupi

    To za tłómok niekumaty, gópszy od buta z lewej nogi

    Uczestniczyłem w szczycie klimatycznym Dubaju
    i kasa, bogactwo jest dzisiaj w Azji, Afryce,
    a Europa to wielka bieda, zacofanie, stagnacja gospodarcza
    i Brókselka tylko czeka aby ogłosic likwidację państw w Europie Wschodniej
    i zamianę ich w Euroregiony, tak jak planowała 40 lat temu,
    pod mimieckim zarządem

    Dzisiaj zarobki to 100.000 $/euro rocznie a nie marne 14.000-17.000

  • 13. Data: 2024-01-01 14:17:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/01/2024 14:03, a a wrote:
    > Uczestniczyłem w szczycie klimatycznym Dubaju

    Nie uczestniczyłeś. Nawet tam mają jakieś standardy na które się nie
    łapiesz.

  • 14. Data: 2024-01-02 11:52:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > ciepła nie dlatego że "taniej", tylko że czyściej. A czy będa
    > płacić mniej czy więcej, to mają głęboko w dupie na dłuższą metę:

    Tyle ze wegiel jest na tyle drogi ze jest i czysciej i conajmniej w
    podobnych pieniadzach...
    Chociaz to sie znów zmienia bo wegiel troche potaniał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 15. Data: 2024-01-05 14:23:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Twoja babka jak by przeczytała co napisałeś to by załowala ze corce nie dała się
    wyskrobać.

    Nawet w byciu kanalią trzeba mieć umiar...

  • 16. Data: 2024-01-06 01:06:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 stycznia 2024 o 14:24:07 UTC+1 sirapacz napisał(a):
    > Nawet w byciu kanalią trzeba mieć umiar...
    Nie trzeba, zwłaszcza ze dotyczyło to megakanlii. A teraz możesz udać się na wyspe
    Węży zeby spytać o drogę.

  • 17. Data: 2024-04-28 10:47:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Dec 2023 19:10:00 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Większość "ekspertów" nie bierze pod uwagę ważnego czynnika: coraz
    > większa część społeczeństwa ma w dupie ile kosztuje energia. To czy
    > ktoś
    > płaci 1.2kzł czy 800zł to jest kompletnie bez znaczenia, jesli
    > zarabia
    > 10x tego. Oni mają nawet w dupie ile chleb kosztuje. 5zł? 10zł?
    > Żadna

    Tylko pytanie ile to potrwa (czyt. jak długo burżuazja będzie tak
    zarabiać, bo zauważone zarobili nie biorą się z nikąd tylko kosztem
    kogoś, kogo *na razie* na to stać). Nie kojarzę aby gdzieś na świecie
    istniały społeczeństwa składające się tylko z grup społecznych które
    to maja w dupie.
    Jednak nadal są be większości ci, co wybierają to co tańsze.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2024-04-28 12:47:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > gdzieś na świecie istniały społeczeństwa składające się tylko
    > z grup społecznych które to maja w dupie.

    Jeszcze całkiem niedawno było tak w Wenezueli. Za benzynę do skutera
    nikt nie brał pieniędzy, bo te kilka litrów trudno rozliczyć. Za
    tankowanie samochodu do pełna rzucało się jakąś standardową monetę,
    bez wdawania się w szczegóły. Z prądem było podobnie. Często nawet
    nie instalowali ludziom liczników (bo nie mieli).

    Jarek

    --
    Zaśpiewajmy pieśń ponurą
    W dupie mamy politbiuro

  • 19. Data: 2024-04-29 05:43:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2024 o 10:47, Marek pisze:

    > Tylko pytanie ile to potrwa (czyt. jak długo burżuazja będzie tak
    > zarabiać,

    Burżuazja zarabia kilkanaście tysięcy miesięcznie?
    Bez żartów, średnia płaca jest dziś taka, że właśnie średnia rodzina, w
    której dwie osoby pracują taki ma dochód......

    >bo zauważone zarobili nie biorą się z nikąd tylko kosztem kogoś,

    Niczyim kosztem, poza samymi sobą (bo przecież mogli by nic nie robić,
    siedzieć na zasiłku i narzekać jak jest źle).
    Ot pracują to dostają za to wynagrodzenie.

  • 20. Data: 2024-04-29 09:45:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Apr 2024 05:43:37 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > Ot pracują to dostają za to wynagrodzenie.

    Tak a wynagrodzenie z nieba spada, z niczego się materializuje.
    Dostają wynagrodzenie kosztem ich pracodawcy. Wynagrodzenie to koszt.
    Płacone jest dopóki pracodawca jest w stanie ten koszt ponieść.

    --
    Marek