    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta fundamentowa, jaki wzrost koszów ?
    Date: Mon, 30 Aug 2010 18:36:37 +0200

    Użytkownik t...@N...gazeta.pl napisał:

    > No własnie, wiem że odchodzi podłoga, izolacji też mniej idzie. Zbrojenia
    > więcej, betonu B20 więcej. Projekt jest droższy, ale wykonanie chyba nie ?

    Na litość boską... nie oszczędzaj na fundamencie !!!
    Na oszczędności przyjdzie czas jak dojdziesz do wykończeniówki.
    Teraz skoro projektant zaleca płytę, to rób płytę, bo potem możesz
    gooorzko płakać.
    Koszty, to pewnie max o kilka kawałków więcej, ale to się na sto procent
    opłaci.
    Jak teraz zaoszczędzisz te parę złotych i uwalisz fundament, który nie
    nadaje się do rodzaju podłoża, to potem już tego nie odkręcisz, a jak
    zaczniesz błąd naprawiać po fakcie - jak budynek już będzie stał - to
    może Cię to baaardzo słono kosztować.

    Ja bym się nie zastanawiał i zrobił płytę jak zaleca konstruktor. Parę
    złotych więcej na fundamencie może okazać się złotą inwestycją, a
    pozorna oszczędność przerażającą rozrzutnością

    pozdr
    robercik-us