  • 1. Data: 2011-09-04 14:17:44
    Temat: Płyta osb na plackach kleju gipsowego ?
    Od: " mariusz" <m...@N...gazeta.pl>

    Mam do wypoziomowania pokój 25 m2 .Wylewka nie wchodzi w gre więc zostają płyty
    osb ale problem w tym że z jednej strony jest za mało miejsca na legary .Trzeba
    podnieść poziom od 6cm do ok 15 cm odliczając grubość płyty zostaje 4
    do11cm.Dlatego moje pytanie czy można płyte osb przykleić tak jak gk klejem
    gipsowym na placki do starej betonowej wylewki ?

  • 2. Data: 2011-09-05 16:53:33
    Temat: Re: Płyta osb na plackach kleju gipsowego ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 4, 4:17 pm, " mariusz" <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > do11cm.Dlatego moje pytanie czy można płyte osb przykleić tak jak gk klejem
    > gipsowym na placki do starej betonowej wylewki ?

    Czemu nie mozna zrobic wylewki?
    Cudze jest czy coś z wytrzymałością jest nie tak?

    Jesli chcesz kombinować to placki slabo wyjda. No chyba ze dasz dwie
    warstwy plyt, skrecisz je razem a pod spod dasz te placki relatywnie
    solidne.

    Alternatywnie mozna podsypac czystym piaskiem i lekko ubic.

    Jesli zostawisz pusta przestrzen to licz sie z tym ze moga pojawic sie
    tam grzyby, myszy albo robale.

  • 3. Data: 2011-09-05 19:04:13
    Od: " mariusz" <m...@g...pl>

    ptoki <s...@g...com> napisał(a):

    > taj=B1 p=B3yty
    > ry .Trzeba
    > ostaje 4
    > k klejem
    > >
    > Czemu nie mozna zrobic wylewki?
    > Cudze jest czy co=B6 z wytrzyma=B3o=B6ci=B1 jest nie tak?

    Nie wiem czy moge wylać taką grubą wylewke (
    czy nie za ciężka) a poza tym nikt nie chce tego zrobić , za mała powierzchnia
    Musiałbym ręcznie rozrabiać i wylewać
    > Jesli chcesz kombinowa=E6 to placki slabo wyjda. No chyba ze dasz dwie
    > warstwy plyt, skrecisz je razem a pod spod dasz te placki relatywnie
    > solidne.
    Czemu podwójnie ,jeśli wypoziomuje na podkladkach żeby nie opadła potem placki
    gęsto i z powrotem na podkładki i placki to co bedzie nie tak ?
    > Alternatywnie mozna podsypac czystym piaskiem i lekko ubic.
    >
    > Jesli zostawisz pusta przestrzen to licz sie z tym ze moga pojawic sie
    > tam grzyby, myszy albo robale.

    No a jak sie daje na legarach to też są puste przestrzenie

  • 4. Data: 2011-09-05 19:43:32
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 4 Wrz, 15:17, " mariusz" <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > do11cm.Dlatego moje pytanie czy można płyte osb przykleić tak jak gk klejem
    > gipsowym na placki do starej betonowej wylewki ?

    A może podsypka wyrównująca?
    Jednakże każdy podniesiony centymetr kosztuje 10 zł z metra.

    http://www.artbud.pl/FERMACELL_podsypka_wyrownujaca_
    0_4mm_50L_185_kg_worek_zlszt-2086.html

    pozdr.
    -----------------
    J.K.

  • 5. Data: 2011-09-05 20:11:19
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    > A może podsypka wyrównująca?

    > Jednakże każdy podniesiony centymetr kosztuje 10 zł z metra.

> [...]

    Gips jest higroskopijny[pije wode,potem grzyb,potem rak]
    Lepiej zastosuj klej do płytek.Jakiś tani do wnętrz.Jak chcesz przykleić płyte
    to elastyczny[np.atlas plus]
    pozdro.

  • 6. Data: 2011-09-07 17:51:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 5, 9:04 pm, " mariusz" <m...@g...pl> wrote:

    > Nie wiem czy moge wylać taką grubą wylewke (
    > czy nie za ciężka) a poza tym nikt nie chce tego zrobić , za mała powierzchnia
    > Musiałbym ręcznie rozrabiać i wylewać

    Tak czy siak robota cie nie ominie. Mozesz sie zabrac za plackowanie i
    i tak mieszadlo bedziesz musial kupic i w mieszkaniu zamieszanie/kurz.
    A rezultat bedzie taki sobie.
    Jesli masz podnosic poziom o te 4 cm (6-10) to moze lepiej zrobic po
    prostu prosta rowna podloge.

    > Czemu podwójnie ,jeśli wypoziomuje na podkladkach żeby nie opadła potem placki
    > gęsto i z powrotem na podkładki i placki to co bedzie nie tak ?

    Jak zrobisz podwojnie to mozesz bez problemu stawiac meble, nie
    bedziesz mial szpar i calosc bedzie sztywna nawet jak legarow dasz
    mniej i nie dasz wogole plackow.

    > No a jak sie daje na legarach to też są puste przestrzenie

    I sa tez np. myszy czy pajaki.

    Rozwaz zrobienie tam zwyklej sosnowej podlogi. Cenowo wyjdzie podobnie
    jak plyta, legary sobie mozesz zrobic sam.
    Jesli bedziesz mial dobra pile (reczna) i troche cierpliwosci to
    podloga wyjdzie ci calkiem ok.
    Moze sprobuj zapytac czy jakis stolarz takiej ci nie zrobi.

    Placki to slaby pomysl. Dalej "prawdziwa" podloga bedzie krzywa (a
    nawet bardziej niz byla), wykosztujesz sie na klej, namieszasz sie i
    dostaniesz to co daja normalne legary z sosnowymi deskami czyli pusta
    przestrzen pod podloga tyle ze zrobisz calosc z plyty ktora nie tylko
    jest bardziej zchemizowana ale i mniej trwala od czystej deski (np na
    wilgoc).

    Albo sobie wylej te 4 cm i miej rowna podloge. Albo poloz legary i daj
    plyte albo deski sosnowe.
    Innej sensownej metody nie widze.

  • 7. Data: 2011-09-08 05:55:51
    Od: "zbychu" <p...@o...pl>

> [...]

    > do11cm.Dlatego moje pytanie czy można płyte osb przykleić tak jak gk klejem

    > gipsowym na placki do starej betonowej wylewki ?

    ..żadnych placków. Kup granulat do poziomowania Fermacella. Rozwiązanie idealne

  • 8. Data: 2011-09-08 07:35:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 5, 9:04 pm, " mariusz" <m...@g...pl> wrote:
    Mozesz jeszcze rozwazyc ulozenie plyt na tych cegłowatych kuleczkach
    (zapomnialem jak sie nazywaja) do dostania w kazdym markecie.
    Sa lekkie cieple i latwo sie je uklada.
    Albo tak jak radzi zbychu kup inny wypelniacz.

  • 9. Data: 2011-09-08 11:22:42
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    g2000yqe.googlegroups.com...

[...]

    A może polistyren ekstrudowany przyciąć żeby zniwelować różnicę, a potem
    wylewkę?

  • 10. Data: 2011-09-08 12:35:50
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > do11cm.Dlatego moje pytanie czy można płyte osb przykleić tak jak gk klejem

    > gipsowym na placki do starej betonowej wylewki ?

    Miałem 36 metrów i różnicę poziomów 10cm. Do tego mało kasy. Podłoga drewniana
    bardzo zużyta. Wylanie nie wchodziło w grę ze względów wytrzymałościowych. W
    deskach wywierciłem dziury i wstrzyknąłem piankę. Na deski zrobiłem wylewkę z
    betonu zmieszanego z bardzo drobno pokruszonym styropianem i klejem budowlanym B
    costam. W miejscach gdzie było najniżej na klej budowlany przykręciłem do
    podłogi płyty paździerzowe ze starych szafek żeby trochę wyrównać. Zamiast kilku
    ton w materiałach wszystko ważyło kilkaset kilogramów. Na wierzch poszła w
    bardzo cienkiej warstwie wylewka samopoziomująca. Na to najcieńszy podkład pod
    panele i panele. Ponad 20 lat tak już jest i nic się nie dzieje.