    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 2 Nov 2021 13:20:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Podłączenie agregatu prądotwórczego
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 2 November 2021 at 21:10:37 UTC+1, Jacek wrote:
    > Z tego, co czytam, to zakup agregatu do zasilania awaryjnego chałupy to
    > tylko wierzchołek góry lodowej. Potem trzeba by zrobić projekt, zgodę
    > energetyki, przebudować instalację, do tego odbiór i tak dalej. To
    > będzie kosztować tyle, co kilka agregatów.
    > A co, jakby zrobić wyłącznik odłączający całą instalację domową od sieci
    > i w razie zaniku napięcia odłączyć dom od energetyki i podłączyć agregat
    > do fragmentu instalacji (ogrzewanie c.o., lodówka, jakieś gniazdko i
    > część oświetlenia).
    > Czy mając odłączone całe zasilanie domu przy pomocy wyłącznika wpiętego
> [...]
    w Afryce mieszkasz ?

    lodówka się nie rozmrozi, gdy wyłączona przez 2 godziny
    Do zasilania pompy c.o. UPS jest standardem od lat

    Miałem 5 lat pompę c.o. bez ups i nigdy nie wyłączyli a piec byl węglowy bez obiegu
    grawitacyjnego, ale z wyrzutem pary do wentylacji, gdy się woda gotowała

    Agregat buczy, huczy i spalinuje
    i jest dobry na kemping a nie do chałupy

    Tylko UPS 2000W ale z wentylatorem
    jak dodasz aku o większej pojemności to się przetwornica zagrzeje podczas ladowania i
    UPS się wyłączy, podobnie, gdy za mocno obciążysz

    Znajomy żył wiele lat w domu z odlączonym prądem i agregat zasilal propanem, bo
    taniej + duży UPS przemysłowy

    ale to patologia

    Jak masz dom i 3 fazy, to nie wyłączają wszystkich trzech
    i kuzyn wtedy przełączał fazę na klatce schodowej kamienicy i dalej oglądał telewizję