  • 1. Data: 2021-11-02 21:10:34
    Temat: Podłączenie agregatu prądotwórczego
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Z tego, co czytam, to zakup agregatu do zasilania awaryjnego chałupy to
    tylko wierzchołek góry lodowej. Potem trzeba by zrobić projekt, zgodę
    energetyki, przebudować instalację, do tego odbiór i tak dalej. To
    będzie kosztować tyle, co kilka agregatów.
    A co, jakby zrobić wyłącznik odłączający całą instalację domową od sieci
    i w razie zaniku napięcia odłączyć dom od energetyki i podłączyć agregat
    do fragmentu instalacji (ogrzewanie c.o., lodówka, jakieś gniazdko i
    część oświetlenia).
    Czy mając odłączone całe zasilanie domu przy pomocy wyłącznika wpiętego
    po bezpiecznikach głównych a przed tablicą bezpieczników domowych mogę
    sobie zasilić część domu z agregatu?
    Można by też zrobić zabezpieczenie przed przypadkowym włączeniem
    wyłącznika głównego gdy podłączony jest agregat.
    Da się tak legalnie zrobić?
    Jacek

  • 2. Data: 2021-11-02 21:20:35
    Temat: Re: Podłączenie agregatu prądotwórczego
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 2 November 2021 at 21:10:37 UTC+1, Jacek wrote:
> [...]
    > Można by też zrobić zabezpieczenie przed przypadkowym włączeniem
    > wyłącznika głównego gdy podłączony jest agregat.
    w Afryce mieszkasz ?

    lodówka się nie rozmrozi, gdy wyłączona przez 2 godziny
    Do zasilania pompy c.o. UPS jest standardem od lat

    Miałem 5 lat pompę c.o. bez ups i nigdy nie wyłączyli a piec byl węglowy bez obiegu
    grawitacyjnego, ale z wyrzutem pary do wentylacji, gdy się woda gotowała

    Agregat buczy, huczy i spalinuje
    i jest dobry na kemping a nie do chałupy

    Tylko UPS 2000W ale z wentylatorem
    jak dodasz aku o większej pojemności to się przetwornica zagrzeje podczas ladowania i
    UPS się wyłączy, podobnie, gdy za mocno obciążysz

    Znajomy żył wiele lat w domu z odlączonym prądem i agregat zasilal propanem, bo
    taniej + duży UPS przemysłowy

    ale to patologia

    Jak masz dom i 3 fazy, to nie wyłączają wszystkich trzech
    i kuzyn wtedy przełączał fazę na klatce schodowej kamienicy i dalej oglądał telewizję

  • 3. Data: 2021-11-02 21:21:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.11.2021 o 21:10, Jacek pisze:
> [...]
    > energetyki, przebudować instalację, do tego odbiór i tak dalej. To
    > będzie kosztować tyle, co kilka agregatów.

    A kto Ci broni odłączyć dom za licznikiem?

> [...]
    > Można by też zrobić zabezpieczenie przed przypadkowym włączeniem
    > wyłącznika głównego gdy podłączony jest agregat.

    Rób. Twoje małpy , Twój cyrk. ZTCW nie ma prawa, które tego zabrania :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 4. Data: 2021-11-02 22:01:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sls5vr$4lr$1$Jacek@news.chmurka.net>
    user Jacek pisze tak:

> [...]
    > podłączyć agregat do fragmentu instalacji (ogrzewanie c.o.,
    > lodówka, jakieś gniazdko i część oświetlenia).

    Są takie włączniki uniemożliwiające popełnienie błędu i zasilenie w
    stronę elekrowni. Możesz dodatkowo wstawić izolator w stronę
    elektrowni wyciągający bezpieczniki lub inne cudo dające widoczną
    przerwę w obwodzie.

    https://www.elektrykasklep.pl/towar/004664203-eti-po
    lam-siec-agregat-przelacznik/

    > Czy mając odłączone całe zasilanie domu przy pomocy wyłącznika
    > wpiętego po bezpiecznikach głównych a przed tablicą bezpieczników
    > domowych mogę sobie zasilić część domu z agregatu?

    wolnoć Tomku w swoim domku ;)

    --
    Piter

    podaj cegłę
    za trzy tygodnie

  • 5. Data: 2021-11-02 22:07:15
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 21:20, a a pisze:

    > w Afryce mieszkasz ?
    >
    > lodówka się nie rozmrozi, gdy wyłączona przez 2 godziny

    Nie znasz życia. W tym roku takich przerw na wszystkich fazach po 2
    godziny to miałem już kilkanaśce. A ostatnio nawet jedną 24h. W Polsce,
    nie Afryce.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2021-11-02 22:13:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.11.2021 o 22:01, PiteR pisze:
> [...]
    > stronę elekrowni. Możesz dodatkowo wstawić izolator w stronę
    > elektrowni wyciągający bezpieczniki lub inne cudo dające widoczną

    Zwykły stycznik przełączny załatwia takie obwody, zasilany z agregatu.

    Agregat odpala i ma to w automacie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-11-02 22:30:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > stronę elekrowni. Możesz dodatkowo wstawić izolator w stronę
    > elektrowni wyciągający bezpieczniki lub inne cudo dające widoczną

    Wolnoć Tomku to było w czasach, jak żył Fredro.
    Teraz mamy kontrole, czym się pali w piecu, puszczają drony "wąchające"
    dym z komina. Energetyka też podobno wymaga projektu na każdą zmianę w
    instalacji wewnętrznej.
    Jacek

  • 8. Data: 2021-11-02 22:43:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.11.2021 o 22:30, Jacek pisze:
    > Energetyka też podobno wymaga projektu na każdą zmianę w
    > instalacji wewnętrznej.

    Podobno? Doczytaj. Energetyka nie bierze odpowiedzialności za to co jest
    za licznikiem :) A juz zupełnie nie interere ich, jesli instalacja jest
    dołączona od licznika. Czy to jest w Polsce, na Saharze, Księżycu,
    Marsie. To nie jest ich sprawą i mogo wypierdalać w kosmos :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2021-11-02 22:51:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.11.2021 o 22:43, LordBluzg(R) pisze:
    > jesli instalacja jest
    > dołączona od licznika.

    Odłączona* /literatka :)

    Logicznie jest OK :D...czyli "od"

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-11-02 23:09:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 2 listopada 2021 o 22:30:52 UTC+1 Jacek napisał(a):

> [...]
    > Teraz mamy kontrole, czym się pali w piecu, puszczają drony "wąchające"
    > dym z komina. Energetyka też podobno wymaga projektu na każdą zmianę w
    Też podobno wymaga. To wymaga? Co to znaczy że podobno. To znaczy że nie wiesz tylko
    zajebałes jak chory w kubeł żeby zaistnieć. Chcesz aplauzu to zapisz się na jakieś
    fora. Tam 150 razy napiszesz " część jestem nowy, i z automatu będziesz ekspertem.