  • 11. Data: 2009-01-01 15:52:14
    Temat: Re: Podłączenie piecyka elektrycznego
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    scream wrote:

    > Z tym, że ta gwarancja jest nikomu do niczego nie potrzebna.

    Dopóki sprzęt działa to na pewno nie ale co wtedy gdy się zapsuje?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 12. Data: 2009-01-01 16:04:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 16:52:14 +0100, mkonst napisał(a):

    > Dopóki sprzęt działa to na pewno nie ale co wtedy gdy się zapsuje?

    Wtedy korzystamy z uprawnień, które dają nam odpowiednie ustawy nie bacząc
    na głupie zapisy w kartach gwarancyjnych (m.in. o oryginalnym opakowaniu).

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2009-01-01 16:41:18
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > Jesteś pewien?
    > Wydaje mi się, że obligatoryjna jest rękojmia, natomiast gwarancja jest
    > umową między sprzedającym a kupującym i może być obwarowana np. wymogiem
    > podłaczenia przez osobę z uprawnieniami i jeżeli chcesz skorzystać z
    > gwarancji musisz się takim wymogom podporządkować.
    > --

    Ale jeśli sprzęt ulegnie uszkodzeniu którego przyczyna będzie błedne
    podłaczenie zasilania to nie ma dyskusji- wina użytkownika. W pozostałych
    przypadkach łaski nie robią.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-01-01 16:57:29
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    kris wrote:
    > Ale jeśli sprzęt ulegnie uszkodzeniu którego przyczyna będzie błedne
    > podłaczenie zasilania to nie ma dyskusji- wina użytkownika. W
    > pozostałych przypadkach łaski nie robią.

    Nie rozstrzygniemy tego problemu. Nadal uważam że gwarancja jest sprawą
    DOBROWOLNEJ umowy między stronami i jeżeli chcesz z niej skorzystać musisz
    wypełnić wymagania nałożone przez sprzedawcę. A czy uszkodzenie miało lub
    nie związek z podłączeniem to możesz czasem latami udowadniać w sądzie.

  • 15. Data: 2009-01-02 11:53:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Sty, 16:26, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Z tym, że ta gwarancja jest nikomu do niczego nie potrzebna.

    nie zupelnie...
    gwarancja jest dobrowolna umowa miedzu kupujacym a producentem, ale
    zeby z niej skorzystac nalezy wypelnic wszystkie zobowiazania - nawet
    te najglupsze... np. oryginalne opakowanie, jakies przeglady/
    pieczatki...

    ale ma podstawowa zalete: gwaranta raczej da sie odszukac, zazwyczaj
    gwarancja dziala ;)

    natomiast z reklamacja na podstawie "niezgodności towaru z umową" jest
    wiecej problemow
    po pierwsze roszczenie kieruje sie do sprzedawcy - im mniejszy
    sklepik, allegro,.... tym wieksza szansa, ze "zniknie"
    po drugie ochrona jest 2 letnia, ale po 6miesiacach ciezar
    udowodnienia faktu, ze w momencie sprzedazy wystepowala ta niezgodnosc
    spoczywa na kliencie....

    wiecej: np.
    http://www.powiatwodzislawski.pl/starostwo-powiatowe
    /powiatowy-rzecznik-konsumentow-biuro-powiatowego-rz
    ecznika-konsumentow/co-to-jest-niezgodnosc-towaru-z-
    umowa

    WS

  • 16. Data: 2009-01-03 10:52:43
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    mkonst pisze:

    > Ja uważam że człowiek jest istotą na tyle inteligentną, że wie na co
    > pozwala posiadana przez niego wiedza.

    Dobre.....;-). Muszę to gdzieś zapisać..... Niestety prawdziwe tylko dla
    ok. 15% populacji. Z szybką tendencja malejącą.....

    Pozdrawiam
    Michał

  • 17. Data: 2009-01-03 11:30:22
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 11:52:43 +0100, MichałG napisał(a):

    > Dobre.....;-). Muszę to gdzieś zapisać..... Niestety prawdziwe tylko dla
    > ok. 15% populacji. Z szybką tendencja malejącą.....

    Ale to bardzo dobrze. Tak zwana selekcja naturalna działa od zawsze i
    zawsze działała idealnie. To z nami teraz, w obecnych czasach, jest coś nie
    tak, że się przed nią bronimy.

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2009-01-03 11:47:04
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    scream wrote:

    > Ale to bardzo dobrze. Tak zwana selekcja naturalna działa od zawsze i
    > zawsze działała idealnie. To z nami teraz, w obecnych czasach, jest
    > coś nie tak, że się przed nią bronimy.

    Święte słowa :)

  • 19. Data: 2009-01-04 19:26:44
    Od: misiek <k...@o...pl>

    mkonst pisze:

> [...]
    > musisz wypełnić wymagania nałożone przez sprzedawcę. A czy uszkodzenie
    > miało lub nie związek z podłączeniem to możesz czasem latami udowadniać
    No cóż nikt nikogo nie zmusza do zatrudniania elektryka,ale trzeba mieć
    pewną świadomość tego co się robi.I tak zazwyczaj brak wtyczki świadczy
    iż dane urządzenie pobiera większy prąd,niż stand.16A w związku z tym
    potrzebne jest np.grubsze zasilanie itp.itd.Tak samo w przypadku
    roszczeń ubezpieczeniowych gdy udowodnią nam że pożar nastąpił w wyniku
    awarii inst.elektrycznej.

    Tak więc kij ma dwa końce ale proc trzy

  • 20. Data: 2009-01-04 19:30:05
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > potrzebne jest np.grubsze zasilanie itp.itd.Tak samo w przypadku roszczeń
    > ubezpieczeniowych gdy udowodnią nam że pożar nastąpił w wyniku awarii
    > inst.elektrycznej.

    Ale muszą powołać się na jakś przepis który nakazuje montować dane
    urządzenie osobie z uprawnieniami.
    A nikt tego przepisu jeszcze tu nie zacytował.

    Krzysiek