  • 1. Data: 2009-01-01 11:07:46
    Temat: Hydrofor i miejsce zamontowania filtru dyskowego/sznurkowego
    Od: Waldek <a...@w...pl>

    Witam,

    Szukam porady w roznych miejscach na ponizszy temat:

    Chcialbym sie zapytac o porade dotyczaca instalacji hydrofora. Mam
    hydrofor z pompa MH 1300 i chodzi mi gdzie w instalacji powinno sie
    instalowac filtr dykowy lub sznurkowy.

    Czy kolejnosc ma byc taka:

    Rura z studni -> zawor zwrotny -> filtr dyskowy lub sznurkowy ->
    hydrofor -> ..

    czy moze filtr dyskowy dac za hydoforem wiec tam gdzie woda jest
    tloczona a przed hydroforem za zaworem zwrotnym dac tylko zwykly filtr 1
    calowy osadnikowy.

    Ktore filtry sa lepsze sznurkowe czy dyskowe ? Mam filtr dyskowy firmy
    TORO AG ale slyszalem ze szurkowe sa lepsze ale trzeba ich wklady
    wymieniac - koszt ok 20 paru zloty - a dyskowe wystarczy wyczyscic i
    mozna uzywac wiele lat ale nie wiem czy to prawda.

    Druga sprawa zastanawiam sie czy warto dac w ukladzie filtr dyskowy
    przed hydroforem jeszcze jeden zawor zwrotny tzn filtr bylby pomiedzy 2
    zaworami zwrotnymi i chyba dzieki temu nie byloby problemu aby filtr
    rozkrecic do czyszczenia bez spuszczania wody z hydroforu. Czy ktos ma
    takie rozwiazanie i czy ma sens ?

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 2. Data: 2009-01-01 11:36:28
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Rura z studni -> zawor zwrotny -> filtr dyskowy lub sznurkowy ->
    > hydrofor -> ..
    a gdzie masz ten hydrofor, w domu czy w studni?
    ja mam w studni i instalowanie tam filtrów utrudniałoby ich obsługę (nie
    wyobrażam sobie, że teraz przy minus 10 włażę do studni i babrzę się w
    lodowatej wodzie)
    u mnie jest tak:
    rura z jakąś tam ko ńcówką,żeby coś dużego nie wleciało > hydrofor > rura do
    domu > filtr wstępny PP (20mikronów) > drugi filtr na drobniejszy PP,
    carbon, etc (ale njest pusty, nie używam),
    do tego zawory tam gdzie trzeba, wtym dwa zawory przed i za filtrami, przy
    wymianie zakręcam je i nie ma problemu
    P.S. zaworu zwrotnego na rurze ssącej przed hydroforem nie mam, bo po co?

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 3. Data: 2009-01-01 12:12:35
    Od: Waldek <a...@w...pl>

    Hydrofor mam w kotlowni jest to typowy hydrofor napowierzchniowy tu go
    mozna zobaczyc:

    http://www.nokaut.pl/oferta/hydrofor-mh-1300-ze-zbio
    rnikiem-100l-230v.html

    Z opis tego co podajesz to filtry masz po stronie tloczenia wody a przed
    hydroforem masz pewnie zwykly osadnikowy - siatkowy - aby wieksze rzeczy
    odfiltrowal.

    Wlanie mam sprzeczne informacje o miejscu instalacji filtrow dykowych
    lub sznurkowych. Jedni mowia ze po stronie sacej a inni po stronie
    tloczonej wody hydroforu aby nie zwiekszac oporu przelywu wody podczas
    pobierania wody z studni. Dlatego szukam informacji

    Pozdrawiam

    Waldek

  • 4. Data: 2009-01-01 12:46:30
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Waldek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > instalowac filtr dykowy lub sznurkowy.
    >
    > Czy kolejnosc ma byc taka:
    >
    > Rura z studni -> zawor zwrotny -> filtr dyskowy lub sznurkowy ->

    Nie.

    > czy moze filtr dyskowy dac za hydoforem wiec tam gdzie woda jest tloczona
    > a przed hydroforem za zaworem zwrotnym dac tylko zwykly filtr 1 calowy
    > osadnikowy.

    Dokładnie tak.

> [...]
    > wymieniac - koszt ok 20 paru zloty - a dyskowe wystarczy wyczyscic i mozna
    > uzywac wiele lat ale nie wiem czy to prawda.

    A jaki otwór ma ten twój filtr? Nie wyobrażam sobie takiej konstrukcji by
    filtr 20mikrom dało się jaoś czyścić - to albo sznurek albo włóknina, zabija
    się osadem i trzeba wymienić.

> [...]
    > zwrotnymi i chyba dzieki temu nie byloby problemu aby filtr rozkrecic do
    > czyszczenia bez spuszczania wody z hydroforu. Czy ktos ma takie

    Dać tam 2 zwykłe zawory, ale przed hydroforem stosować tylko filtr typu
    osadnik/sitko 1mm, coby wyłapał fusy mogace uszkodzić pompę.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 5. Data: 2009-01-01 12:57:20
    Od: Waldek <a...@w...pl>

    Schemat jaki mam obecnie podlaczenia jest wg zalecenie sprzedawcy i
    podany na rysunku:

    http://hypo.com.pl/sklep/?p=productsMore&iProduct=88
    &sName=Filtr-ANTYPIASKOWY-zabezpieczaj%C4%85cy-wirni
    ki-pompy-

    i tam jest filtr wlasnie ktory mam jak jest opisane

    "FILTR ANTYPIASKOWY

    Zastosowanie tego filtra jest bardzo ważne. Montuje się go przed pompą
    na zasysaniu. Woda którą zasysa hydrofor, lub pompa ze studni jest
    zawsze z drobinkami piasku lub innymi zanieczyszczeniami, filtr dyskowy
    wyłapuje wszystkie zanieczyszczenia i tym samym chroni wirniki pompy
    przed ścieraniem.
    Objawy wytartych wirników przez zanieczyszczenia: -słabsze ciśnienie i
    słabsza wydajność "

    Wiec filtr ten jest zalecany po stronie ssacej i nie wiem czy jest to
    zamiast zwyklego filtru osadnikowego

    Pozdrawiam

    Waldek

  • 6. Data: 2009-01-01 17:25:19
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > słabsza wydajność "
    >
    > Wiec filtr ten jest zalecany po stronie ssacej i nie wiem czy jest to

    Dokładnie tak - zamiast zwykłego filtra osadnikowego.
    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 7. Data: 2009-01-01 19:01:34
    Od: Waldek <a...@w...pl>

    Czyli podsumowujac jednak wskazane jest stosowanie filtrow mechanicznych
    typu siatkowy/sznurkowy/dyskowy przed hydroforem w celu wstepnej
    filtracji zanieczyszczen aby chronic tez sama pompe przed uszkodzeniem.
    Nie mowie tu o innych filtrach stsowanych pozniej do uzdatniania wody w
    domu ktore sa stosowane za hydroforem

    Tak przy okazji dla innych jesli ktos chce poczytac o filtrach wstepnych
    ich rodzajach mozna znalezc informacje tu:

    http://www.tanake.com.pl/strona.php?men=13&txt=35&id
    kat=104&idrodz=&idpodkat=
    http://www.secura.com.pl/filtracja/pl/produkty/produ
    kty.php?idk=2

    Pozdrawiam

    Waldek

  • 8. Data: 2009-01-01 19:35:57
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    > Czyli podsumowujac jednak wskazane jest stosowanie filtrow mechanicznych
    > typu siatkowy/sznurkowy/dyskowy przed hydroforem w celu wstepnej filtracji
    > zanieczyszczen aby chronic tez sama pompe przed uszkodzeniem.

    Zastosowanie sznurkowca przed pompą skończyć się może kawitacją w pompie. Ja
    bym przed pompą dał filtr siatkowy 0,5mm lub nawet 1mm (albo filtr
    pominął...).
    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 9. Data: 2009-01-01 19:52:42
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > zanieczyszczen aby chronic tez sama pompe przed uszkodzeniem.
    > Nie mowie tu o innych filtrach stsowanych pozniej do uzdatniania wody w

    tylko żeby nie przesadzic,
    jeżeli masz studnię wierconą, to na rurze już masz filtr siatkowy, jak
    tradycyjną z kręgów, to na końcu dajesz jakiegoś "smoka"
    trzeba przeliczyć:
    koszt filtra i jego obsługi
    via
    koszt nowej pompy (lub nawet samego wirnika)
    żeby koszta zabezpieczeń nie przekroczyły kosztów urządzenia zabezpieczanego
    :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 10. Data: 2009-01-01 20:10:49
    Od: Waldek <a...@w...pl>

    robert pisze:

    > żeby koszta zabezpieczeń nie przekroczyły kosztów urządzenia zabezpieczanego
    > :-)

    Masz racje ale moja pytanie bylo w wyniku roznych opini na
    umiejscowienie takiego filtru mechanicznego czy przed czy za hydroforem.
    Koszt takiego filtru dyskowego to ok 70 zl koszt pompy to ok 350 zl. Po
    3 miesiacah pracy kiedy go rozkrecilem bylo troche pisaku w nim. Mam
    studnie wiercona.

    Waldek