  • 1. Data: 2009-01-01 00:05:21
    Temat: Re: Trwałość domów gotowych
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Niestety nie zrobiłem żadnego zdjęcia gniazda myszy po otwarciu
    > centralki i teraz samemu jest mi trudno uwierzyć w tę historię :-)

    Ale coś nie bardzo w takim razie ten twój alarm.
    Te alarmy które ja znam działają zupełnie odwrotnie - przecięcie
    czegokolwiek powoduje zadziałanie alarmu a nie brak działania.
    Może ty masz w jakiejś innej technologi :; ale mi się to nie podoba
    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-01-01 12:12:38
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czegokolwiek powoduje zadziałanie alarmu a nie brak działania.
    > Może ty masz w jakiejś innej technologi :; ale mi się to nie podoba

    To chyba slabo znasz alarmy :) przeciecie przewodow do
    czujki/manipulatora/syreny - owszem powoduje alarm. Ale przeciecie połączen
    wewnątrz centralki - już niekoniecznie. Za to proba dostania sie do
    centralki poprzez otwarcie drzwiczek powoduje alarm - tak jest w Satelu

    MaW

  • 3. Data: 2009-01-01 13:38:16
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    --

> [...]
    > do centralki poprzez otwarcie drzwiczek powoduje alarm - tak jest w Satelu

    Ale na brak łączności z obiektem powinna zareagować stacja monitoringu- a tu
    z opisu wynika że kilka miesięcy nikt o niczym nie wiedział. A za coś
    przecież kasę biorą.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-01-01 13:47:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 14:38:16 +0100, kris napisał(a):

> [...]
    > z opisu wynika że kilka miesięcy nikt o niczym nie wiedział. A za coś

    No własnie za to :->
    czyli za nic.

  • 5. Data: 2009-01-01 15:01:14
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tu z opisu wynika że kilka miesięcy nikt o niczym nie wiedział. A za coś

    Ale jaki brak łączności??? Przeciez zazwyczaj "lączność" w instalacjach
    domowych polega na tym ze w razie alarmu centralka powiadamia stacje
    dzwoniac zwykłą linią telefoniczną albo przez modul gsm. Normalnie centralka
    nie jest połączona z nadzorem.

    MaW

  • 6. Data: 2009-01-01 15:19:13
    Od: "kris" <K...@w...pl>

> [...]
    > dzwoniac zwykłą linią telefoniczną albo przez modul gsm. Normalnie
    > centralka nie jest połączona z nadzorem.

    Stacja monitoringu która nadzoruje mój dom codziennie prtzeprowadza test
    łączności.
    W razie braku łączności dzwonią do mnie. Dodatkowo stacja monitoringu
    powinna zareagować na dłuzszy brak zazbrojeń/rozbrojeń systemu.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-01-02 16:33:04
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > powoduje zadziałanie alarmu a nie brak działania.
    > Może ty masz w jakiejś innej technologi :; ale mi się to nie podoba

    jest jeszcze inna sprawa - u mnie centralka raz dziennie robi test łączności z
    grupą interwencyjną i gdyby sie nie powiódł to zaraz dzwonią

  • 8. Data: 2009-01-02 20:29:48
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > do centralki poprzez otwarcie drzwiczek powoduje alarm - tak jest w Satelu
    Przecieź nigdzie nie napisałem, że znam alarmy dobrze :)

    Ale do rzeczy - zajmowałem się przez jakiś czas alarmami jakieś 12-14 lat
    temu.
    Wtedy były centralki analogowe i zaczynaliśmy montować cyfrowe.
    Poza kablami łączącymi płytkę elektroniki z akumulatorem więcej kabli tam
    raczej (na 99,5%) nie było. Wszystko co było potrzebne było na jednej płycie
    dużej oraz jednej małej - ale połączenie dużej i małej to nie kabelkami było
    a takimi listwami montażowymi w tworzywie.

    Więc teraz technologia zabezpieczeń jest mniej bezpieczna niż w tamtym wieku
    ?

    --
    PawełJ