eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieHydrofor i miejsce zamontowania filtru dyskowego/sznurkowego › Re: Hydrofor i miejsce zamontowania filtru dyskowego/sznurkowego
    From: "Jd." <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydrofor i miejsce zamontowania filtru dyskowego/sznurkowego
    Date: Thu, 1 Jan 2009 13:46:30 +0100

    Użytkownik "Waldek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gji861$p01$1@news.wp.pl...

    > Chcialbym sie zapytac o porade dotyczaca instalacji hydrofora. Mam
    > hydrofor z pompa MH 1300 i chodzi mi gdzie w instalacji powinno sie
    > instalowac filtr dykowy lub sznurkowy.
    >
    > Czy kolejnosc ma byc taka:
    >
    > Rura z studni -> zawor zwrotny -> filtr dyskowy lub sznurkowy ->
    > hydrofor -> ..

    Nie.

    > czy moze filtr dyskowy dac za hydoforem wiec tam gdzie woda jest tloczona
    > a przed hydroforem za zaworem zwrotnym dac tylko zwykly filtr 1 calowy
    > osadnikowy.

    Dokładnie tak.

    > Ktore filtry sa lepsze sznurkowe czy dyskowe ? Mam filtr dyskowy firmy
    > TORO AG ale slyszalem ze szurkowe sa lepsze ale trzeba ich wklady
    > wymieniac - koszt ok 20 paru zloty - a dyskowe wystarczy wyczyscic i mozna
    > uzywac wiele lat ale nie wiem czy to prawda.

    A jaki otwór ma ten twój filtr? Nie wyobrażam sobie takiej konstrukcji by
    filtr 20mikrom dało się jaoś czyścić - to albo sznurek albo włóknina, zabija
    się osadem i trzeba wymienić.

    > Druga sprawa zastanawiam sie czy warto dac w ukladzie filtr dyskowy przed
    > hydroforem jeszcze jeden zawor zwrotny tzn filtr bylby pomiedzy 2 zaworami
    > zwrotnymi i chyba dzieki temu nie byloby problemu aby filtr rozkrecic do
    > czyszczenia bez spuszczania wody z hydroforu. Czy ktos ma takie
    > rozwiazanie i czy ma sens ?

    Dać tam 2 zwykłe zawory, ale przed hydroforem stosować tylko filtr typu
    osadnik/sitko 1mm, coby wyłapał fusy mogace uszkodzić pompę.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl