    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 21 Apr 2022 13:47:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Podloga na poddaszu
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 April 2022 at 22:12:28 UTC+2, ToMasz wrote:

    > możesz spróbować użyć płyty pod panele typu steico. ona ma zajebistą
    > wytrzymałość na ściskanie. nie taką jak drewno, ale chyba wystarczy.
    > Jeszcze jedna uwaga. osb jest stosunkowo drogie. może się okazać, ze
    > osb+cokolwiek, będzie droższe niż deski podłogowe. a dla desek 80cm to pikuś
    > ToMasz
    >
    > Ps. a jak chcesz to miec zrobione na bogato, to wyrównaj te legary, i
    > jak przekładkę połóż gumę, 2cm grubą, taką jak się stosuje na place
    > zabaw. Wiem ze w Zabrzu produkowali i mnie dali odpad za grosze
    guma w domu pod podłogę to gwarancja raka
    Guma emituje węglowodory aromatyczne kancerogenne, czyli rakotwórcze
    Będą wdychane przez cały czas życia i wywolaja alergie, kaszel i zmiany w płucach

    Czyli syf, jakiego świat nie znał

    On kupił szeregowiec bez strychu użytkowego i to problem prawny\
    bo nie wiadomo dlaczego zapłacił podwójnie za powierzchnie użytkową której nie ma,
    nie było i nie będzie,
    bo strop nie został obliczony jako użytkowy, czyli będzie się zapadał.
    \

    Przed laty chciałem kupić taki szeregowiec, ale powierzchnia była liczona tylko dla
    parteru, a poddasze było gratis.

    Tam była równa deskowana podłoga i byla drabina, przerabiana na drewniane schody.

    I wchodziło się z przedpokoju, ale ale schody drewniane były strome jak drabina, bo
    korytarz nie był wielki

    Jak wszedłem na górę i zbliżyłem się do tylnej ściany to zostałem ostrzezony, że tam
    jest pustka w dół, zaklejona folią, bo dwuspadowy dach był wysunięty poza obrys
    parteru

    A to poddasze pelniło funkcję strychu dla dachu dwuspadowego
    ale gmina tego nigdy nie oferowała jako partner + piętro mieszkalne, bo poddasze to
    nie pietro.

    Nie wiem dlaczego on taki niekumaty i przeplacil 100%, bo poddasze niemieszkalne i
    nieobciązalne, co latwo obliczyć z rozstawu i przekroju belek.
    \
    Nic z tym nie zrobi bez budowlańca i projektanta na miejscu

    A skoro to ma zaledwie 2 lata
    to tylko do sądu, aby zwrócili 50% ceny szeregowca
    póki developer jeszcze nie zbankrutował
    i niech komornik sądowy zablokuje konto developera na poczet roszczeń odszkodowawczyc

    Nawet jak wyrwie tylko 30% cena zakupu tej ruiny
    to sprzeda i kupi coś pietrowego, zaprojektowanego i bezpiecznego
    a pozbędzie sie kłopotu.

    Kupi to budowlaniec, sam wykona wszystkie roboty, obliczy
    \i nigdy mu się strop na głowę nie zawali.

    Jak belki stropowe co 80 cm to znaczy że poddasze jest nieobciążalne,
    żadne tam meble, żaden pobyt kilku osób bo się zawali

    A jak lubi problemy to niech gumą obije, zaleje, ale nie zapomni dodac kitu.