  • 1. Data: 2022-04-15 11:58:31
    Temat: Podloga na poddaszu
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Przerabiam poddasze nieuzytkowa na uzytkowe. Nie ma tam teraz podlogi a
    jedynie drewniane belki stropowe o szerokosci 5cm i rozstawie srednio 80cm.
    Niestety deweloper tak je poukladal, ze jak daje tam plyty OSB to
    klawiszuja. Maksymalna roznica poziomow wierzchu tych belek to ok 20mm.
    Musze wiec zrobic na wierzchu tych belek jakies podkladki dystansowe, tak
    aby po ulozeniu OSB bylo rowno.
    Pytanie co wykorzystac do zrobienia tych podkladek albo co kupic? musza miec
    szerokosc 5cm i grubosc od 2 do 20mm.

    pzdr

  • 2. Data: 2022-04-15 13:02:50
    Temat: Re: Podloga na poddaszu
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 15.04.2022 o 11:58, miumiu napisał:

    > Pytanie co wykorzystac do zrobienia tych podkladek albo co kupic? musza miec
    > szerokosc 5cm i grubosc od 2 do 20mm.

    Kupić sklejkę grubości 2 mm i pociąć ją na paski szerokości 5 cm.

  • 3. Data: 2022-04-15 16:59:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 April 2022 at 13:02:55 UTC+2, Collie wrote:

    > Kupić sklejkę grubości 2 mm i pociąć ją na paski szerokości 5 cm.
    >

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    == grubosc od 2 do 20mm.
    i na 20mm dać 10 pasków o grubości 2 mm i szerokości 5 cm ?

    i czym się będą trzymać ze sobą ?

    2 mm to ma fornier a nie sklejka

  • 4. Data: 2022-04-15 19:48:15
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 15.04.2022 o 16:59, a a napisał:

    > i na 20mm dać 10 pasków o grubości 2 mm i szerokości 5 cm ?
    > i czym się będą trzymać ze sobą ?

    https://allegro.pl/kategoria/podlogi-kleje-do-drewna
    -306849?string=klej%20do%20drewna

    > 2 mm to ma fornier a nie sklejka

    https://centrum.meble.pl/p863487,sklejka-2-mm-1270x1
    270-wd-11-modelarska-koskisen.html

    A teraz już wypierdalaj na amen - i to w podskokach - razem ze spacją
    przed pytajnikiem i nie wycinaną przy odpowiedzi stopką przedpiścy
    pod delimiterem.

  • 5. Data: 2022-04-15 23:10:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 April 2022 at 19:48:20 UTC+2, Collie wrote:

> [...]
    > pod delimiterem.
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    sam wypierdalaj kretynie w podskokach
    sklejka modelarska nie nadaje się do budownictwa, bo to produkt modelarski, lekki, do
    celów modelarskich, bez wytrzymałości budowlanej./
    bedziesz doopę zawracał i ludziom ściemnial po pijaku i goofniane rady dawał

  • 6. Data: 2022-04-16 12:14:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2022 14:10:33 -0700 (PDT), a a napisał(a):

> [...]
    do celów modelarskich, bez wytrzymałości budowlanej./
    > bedziesz doopę zawracał i ludziom ściemnial po pijaku i goofniane rady dawał

    Abstrahując od chamskiego tonu Twojej odpowiedzi - trochę modeli swego
    czasu się robiło. Od statków czy okrętów, aż do zdalnie sterowanych
    samolotów z silnikami spalinowymi. Ale pamiętam, że chyba wszystkie sklejki
    modelarskie były mocniejsze, niż wersje "cywilne". Oczywiście nie mam na
    myśli rozpórek z drewna tekowego.
    Były to czasy Pewexów i CSH, a materiały, jak było to możliwe, to
    przywoziło się z DDR lub RFN.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-04-16 13:34:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 16 April 2022 at 12:14:38 UTC+2, Adam wrote:

> [...]
    > myśli rozpórek z drewna tekowego.
    > Były to czasy Pewexów i CSH, a materiały, jak było to możliwe, to

    sklejka modelarska nie ma atestu do używania w budownictwie.,\
    Koniec kropka

    Tutaj Zenek radzi układać 10 warstw sklejki po 2mm, o szerokości 50cm

    czyli to abstrakcja

    Pierwsze czym się różni skeljka modelarska od budowlanej to jej sterylizacja i
    usunięcie żywicy o działaniu grzebo-bakteriobójczym, bo modele ze sklejki nie muszą
    latami pozostawać w środowisku agresywnym.

    Usunięcie zywicy zmniejsza cięzar włąściwy, co ma znaczenie w modelarstwie
    a jest wadą w budownictwie, z uwagi na podatnośc na procesy organic znego rozkładu
    materiału,. pod wpływem czynników zewnętrznych, środowiskowych , jak i pod wpływem
    patogenów jak pleśnie, grzybnie, ...

    Zatem nie należy polecać do stosowania sklejki modelarskiej w budownictwie

    Od miesiąca każdy watek to krzywa podłoga, krzywy strych, krzywa podłoga w piwnicy
    same syfy.

    Mąż kuzynki, murarz,m budował domy w Mimcach, Czechach
    dla bogatych prodkuratorów
    i tam codziennie pojawiał się nadzorca, p[o zakonczonej dniówce i wszystko sprawdzał,
    mierzył, dokumentował, robil zdjęcia
    i prosta podłoga była prosta
    prosty strop był prosty
    prosta wylewka była prosta

    Bo na tym polega świat norm, że wszystko należy wykonywac zgodnie z normami dziś, aby
    za 50 lat nie było niespodzianek
    \
    I po to nadzorca budowy wszystko dokumentował codziennie, aby za 50 lat było wiadomo,
    czy wylewka w piwnicy
    to cementowa czy wapienna, czy z tektury, dykty, kruszonej cegły wiązanej zaprawa
    wapienną
    itd./

    Tam nie było Zenków ze swoimi codziennymi problemami, bo tam jest świat wysokiej
    jakości, zgodny z normami.

  • 8. Data: 2022-04-16 15:27:42
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 16.04.2022 o 12:14, Adam napisał:

> [...]
    > samolotów z silnikami spalinowymi. Ale pamiętam, że chyba wszystkie sklejki
    > modelarskie były mocniejsze, niż wersje "cywilne".

    E tam, będziesz jej tłumaczył:
    ciemną świnię kopnij w ryjo
    i przyprowadź mi ją,
    żebym ja także mógł ją kopnąć w ryjo.

  • 9. Data: 2022-04-16 19:50:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 16 April 2022 at 15:27:48 UTC+2, Collie wrote:

> [...]
    > żebym ja także mógł ją kopnąć w ryjo.
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    sam uważaj, żeby cię kto w ryja nie kopnął idioto

  • 10. Data: 2022-04-16 23:33:54
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    > Musze wiec zrobic na wierzchu tych belek jakies podkladki dystansowe,
    > tak aby po ulozeniu OSB bylo rowno.

    A dlaczego musisz na tych belkach układać podkładki? Może da się np do
    boku tych belek przykręcić jakieś równe deski, tak aby wystawały nad
    belkę o odpowiednią wysokość.

    zdrowko