eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Będą duże dotacje do pomp ciepła w nowo budowanych domach. NFOŚiGW wkrótce ogłosi nabór w programie ,,Moje Ciepło"

  • 1. Data: 2022-04-18 14:00:09
    Temat: Będą duże dotacje do pomp ciepła w nowo budowanych domach. NFOŚiGW wkrótce ogłosi nabór w programie ,,Moje Ciepło"
    Od: a a <m...@g...com>

    Będą duże dotacje do pomp ciepła w nowo budowanych domach. NFOŚiGW wkrótce ogłosi
    nabór w programie ,,Moje Ciepło"

    08.02.2022

    Od 7 do nawet 21 tys. zł dotacji będzie można dostać na zakup i montaż pompy ciepła w
    domu jednorodzinnym w ramach nowego programu ,,Moje Ciepło", który Narodowy Fundusz
    Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomi na przełomie I i II kwartału 2022 r.
    Ze wsparcia finansowego skorzystają właściciele tylko nowych budynków mieszkalnych o
    podwyższonym standardzie energetycznym. Obowiązywać ma zasada: najpierw inwestycja -
    potem wypłata.

    ale to jest najważniejsze::

    standard energetyczny

    " (EPH+W) może wynosić maksymalnie 63 kWh (na metr kw. powierzchni domu w ciągu roku)
    dla wniosków składanych w 2022 r. oraz 55 kWh dla wniosków składanych w kolejnych
    latach funkcjonowania programu ,,Moje Ciepło".

    Przyjmując bezpieczna cene za 1 kWh = 1zł
    i 200 m2 powierzchni domu

    normatywne zużycie energii ma wynieść\

    63 kWh x 200 m2 = 12.600 kWh

    55 kWh x 200 m2 = 11.000 kWh

    co generuje odpowiednio koszty:

    12.600zł i 11.000zł rocznie

    czyli w granicach 1000zł miesięcznie
    i nalezy o tym pamiętac budując, kupując chałupę

    że strefa klimatyczna to nie afrykańska Sahara

    i nawet gdy ktoś będzie twierdził, że u niego 1 kWh kosztuje o 50%
    mniej to cena energii ciągle rośnie i 1zł za 1 kWh ma szansę uzyskać za 1-2 lata
    bo taniej to już było,a lepiej będzie, ale za 100 lat

    Potencjalni wnioskodawcy pod uwagę muszą wziąć jeszcze jedną kwestię formalną -
    warunkiem otrzymania dotacji na pompę ciepła jest uzyskanie podwyższonego standardu
    energetycznego budynku. Oznacza to, że wartość wskaźnika rocznego zapotrzebowania na
    nieodnawialną energię pierwotną (EP) na potrzeby ogrzewania, wentylacji oraz
    przygotowania ciepłej wody użytkowej (EPH+W) może wynosić maksymalnie 63 kWh (na

  • 2. Data: 2022-04-18 14:01:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 18 April 2022 at 14:00:11 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    nieodnawialną energię pierwotną (EP) na potrzeby ogrzewania, wentylacji oraz
    przygotowania ciepłej wody użytkowej (EPH+W) może wynosić maksymalnie 63 kWh (na metr
    kw. powierzchni domu w ciągu roku) dla wniosków składanych w 2022 r. oraz 55 kWh dla
    wniosków składanych w kolejnych latach funkcjonowania programu ,,Moje Ciepło".
    https://www.gov.pl/web/nfosigw/beda-duze-dotacje-do-
    pomp-ciepla-w-nowo-budowanych-domach-nfosigw-wkrotce
    -oglosi-nabor-w-programie-moje-cieplo

  • 3. Data: 2022-04-18 20:56:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/04/2022 14:00, a a wrote:
    > Będą duże dotacje do pomp ciepła

    To masz mało czasu na swoją, na Peltierach. Rendery już masz?

  • 4. Data: 2022-04-18 22:13:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 20:57:33 UTC+2 heby napisał(a):
    > To masz mało czasu na swoją, na Peltierach. Rendery już masz?
    Wcale nie ma czasu. To jest prawdopodobnie ostatni rok w którym coś się tutaj będzie
    budowało. Przez kilkadziesiąt lat, prawdopodobnie do końca stulecia, wskutek
    wymierania powojennego wyżu demograficznego i echa tego wyżu budownictwo wejdzie w
    stan hibernacji. W takiej sytuacji dawanie dotacji na pompy ciepła przypomina
    dawanie przez Zagłobę Szwedom Niderlandów. Ale wizerunkowo doskonałe posunięcie
    rządu.

  • 5. Data: 2022-04-18 22:41:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/04/2022 22:13, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    wymierania powojennego wyżu demograficznego i echa tego wyżu budownictwo wejdzie w

    Budownictwo nie ma nic do rzeczy. Pompy ciepła da się montować i w
    nowych i starych budynkach. Z powodu szoku energetycznego w Europie,
    może się okazac, że PC to jedna alternatywa względem radzieckiego gazu.
    Nie zdziwie się, jesli kilka krajów zacznie promować je bardziej niż
    gaz, wręcz namawiać do zmiany obecnych piecy gazowych.

    Coś się też rusza w tym kierunku w większej skali:

    https://gadzetomania.pl/pompa-ciepla-dla-tysiecy-bud
    ynkow-podlaczyli-ja-do-rzeki,6756059989146240a

    Ale jak się zakończy, to zobaczymy. Nie widzę problemu, aby powiązać
    niskotemperaturową geotermię z pompami ciepła dającymi megawaty i
    zasilać to z elektrowni jądrowych. Mamy sporo źródeł ciepła pod ziemią,
    które nie są bardzo gorące i nie nadają się wprost do grzania, ale za to
    mają sporą pojemność.

  • 6. Data: 2022-04-18 22:44:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 18 April 2022 at 22:42:02 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > zasilać to z elektrowni jądrowych. Mamy sporo źródeł ciepła pod ziemią,
    > które nie są bardzo gorące i nie nadają się wprost do grzania, ale za to
    Cenimy Twoją prywatność

    Wirtualna Polska przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym
    informacje zapisywane za pomocą technologii służących do ich śledzenia i
    przechowywania, takich jak pliki cookies, sygnalizatory WWW lub innych podobnych
    technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług,
    personalizację treści oraz reklamy, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych
    oraz analizowanie ruchu w Internecie.

    Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w
    Internecie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do
    informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie
    Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów z IAB oraz
    pozostałych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego
    dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i
    pozostałych, które wskazujemy poniżej.

    Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich
    urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach
    w Internecie będą przetwarzane przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów z IAB oraz
    pozostałych Zaufanych Partnerów w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub
    dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam,
    tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych
    treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru
    wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców,
    opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania
    oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści.

    Ponadto Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy z IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy
    przetwarzają Twoje dane na potrzeby funkcji i funkcji specjalnych, które ułatwiają
    nam świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz
    reklamy, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w
    Internecie: dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych
    urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania
    automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.

    Cele przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.

    Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach
    zaawansowanych.

    Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
    przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować
    nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

    Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych
    Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego.

    Pamiętaj, że Wirtualna Polska i Zaufani Partnerzy z IAB mogą przetwarzać Twoje dane
    bez konieczności uprzedniego wyrażenia przez Ciebie zgody.

    Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o
    uzasadniony interes Wirtualnej Polski oraz informacje o możliwości sprzeciwienia się
    takiemu przetwarzaniu znajdziesz w polityce prywatności.

    Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o
    uzasadniony interes Zaufanych Partnerów z IAB oraz możliwość sprzeciwienie się
    takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.

    Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce
    prywatności.

    Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy,
    statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że
    będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić
    te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.

  • 7. Data: 2022-04-18 22:48:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No cze.

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 14:00:11 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > 12.600zł i 11.000zł rocznie
    >
    > czyli w granicach 1000zł miesięcznie
    > i nalezy o tym pamiętac budując, kupując chałupę

    Wiesz czym jest EP? Przy COP pompy ciepła na poziomie 4 realne koszty wyniosą
    odpowiednio 3150kWh / 2750kWh, co przy cenie 1PLN / kWh (ja mam średnią 0,42 pln
    swoją drogą - 75% w taniej taryfie) daje odpowiednio koszty: 3150 pln i 2750 pln. Co
    i tak jest z grubsza zawyżone, mi dom wybudowany w ~2010 zjada ok 2,5k pln za
    ogrzewanie, wentylację i podgrzewanie ciepłej wody. Tzn. zjadał bo od 3 lat odkąt mam
    fotowoltaikę na dachu to ogrzewanie kosztuje mnie 0 pln ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2022-04-18 23:25:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 18 April 2022 at 22:48:24 UTC+2, Adam Sz. wrote:
> [...]
    ogrzewanie, wentylację i podgrzewanie ciepłej wody. Tzn. zjadał bo od 3 lat odkąt mam
    fotowoltaikę na dachu to ogrzewanie kosztuje mnie 0 pln ;)

    ==koniec przerwy na reklamy==

    tutaj czytać co to jest nieodnawialna energia pierwotna

    63 kWh/1m2
    55 kWh/1m2

    c o daje odpowiednio

    ponad 5 kWh/1m2 średnio co miesięcznie przez cały rok

    Dla domu 200m2
    otrzymujemy 1000 kWh zużycia pierwotnej energii nieodnawialnej co miesiąc, przez 12
    miesięcy srednio

  • 9. Data: 2022-04-19 00:01:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 22:42:02 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > zasilać to z elektrowni jądrowych. Mamy sporo źródeł ciepła pod ziemią,
    > które nie są bardzo gorące i nie nadają się wprost do grzania, ale za to
    Jak byś był malo spostrzegawczy to artykuł i temat są o nowych budynkach.

  • 10. Data: 2022-04-19 00:05:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 22:48:24 UTC+2 Adam Sz. napisał(a):
> [...]
    ogrzewanie, wentylację i podgrzewanie ciepłej wody. Tzn. zjadał bo od 3 lat odkąt mam
    fotowoltaikę na dachu to ogrzewanie kosztuje mnie 0 pln ;)

    Bo ty dziecko szczęścia jesteś. Nawet jak by cię na czymś złapali to po śledztwie by
    puścili i na sprawę byś w domu czekał. Gdzie byłeś jak cię nie było?