  • Data: 2019-03-17 10:20:41
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 Mar 2019 03:52:20 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > no więc ja zacząłem liczyć i gdy zaczeły pojaiwa
    > ć mi sie rozstawy własnie 25-30cm pierdyknąłem obliczni
    > a do kosza i całosc poszła co 15cm (chyba, musialbym sprawdzic na
    > fotkach)

    Tego się obawiam. Jak mawiał trener Górski "prościej kija pocieniować
    niż go potem pogrubasić".

    Czym liczycie?
    Wziąłem pierwszy z brzegu do obliczania zapotrzebowania
    energetycznego budynku /pomieszczeń (Audytor OZC). Zrobiłem testowe
    obliczenia dla wiatrołapu (4.5m2). Po wprowadzeniu wszystkich
    przegród, zdefiniowaniu ich parametrów zgodnie z użytymi
    zapotrzebowanie na moc wyszło ~140W.
    Mało wiarygodne raczej (po wrzucenia tego do kalkulatora pętli
    wychodzą odstępy 35cm).
    Ile powinien wyjść taki wiatrołap średnio?
    Ściany termoton 24cm lambda 0,243 + cieplenie zew. styro 20cm lambda
    0,032. Podłoga styro 25cm 0,035, strop 20cm styro 0,044. Drzwi zew.
    82mm lambda 0,9

    --
    Marek