  • Data: 2019-03-19 22:16:19
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-19 o 10:47, Lisciasty pisze:
    > Na początku były fale Dunaju ale potem siadło i jest równo, żadnych szpar
    > nie ma, A mamy jeden wielki kawał podłogi po całej chałupie, bez żadnych
    > dylatacji z wyjątkiem tych przy ścianach. Nie są klejone, pod spodem
    > jakaś bieda pianka. Żadnych nierówności nie ma.
    > Może te przypadłości dotyczą jakiejś tanizny?

    Rzecz w tym, że ani winyle ani podkłady nie były tanie. Podkłady - ponoć
    nie ma lepszych. Właściciel domu oraz podłóg winylowych jest
    wykończeniowcem. Paneli naukładał się w życiu wiele i jest naprawdę
    świetnym fachowcem. Zwłaszcza jeżeli chodzi o podłogi. Tak więc nie
    można zarzucić, że byle kto i byle jak to układał i raczej chyba wie co
    mówi.

    Podjechałem do niego porobić trochę pomiarów i oto wyniki:

    Pomiar jakości powietrza LZO (lotne związki organiczne) przy użyciu
    Caterpilar S61

    Mierzyłem kładąc za każdym razem na podłodze.

    W pomieszczeniach gdzie są położone podłogi ceramiczne TVOC na poziomie
    220-300 ppb.

    W pomieszczeniach, gdzie są położone panele winylowe TVOC na poziomie
    260-520 ppb.

    Jako punkt odniesienia u mnie w domu TVOC utrzymuje się na poziomie
    70-130 ppb. Tyle, że ja mam parkiety oraz płytki ceramiczne.

    TVOC to całkowite lotne związki organiczne. Chodzi o wszystkie rodzaje
    szkodliwych, lotnych cząstek organicznych. Detektor nie rozróżnia
    rodzajów cząstek. Mierzy tylko ich całkowite stężenie w powietrzu.

    A tu o co chodzi z tym LZO i TVOC:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotne_związki_organicz
    ne

    Oczywiście same wyniki pomiarów nie mogą być bezwzględnie miarodajne,
    choćby tylko dlatego, że dom jest dopiero co wykończony. Nowe farby,
    silikony itd.

    Ale zastanawiająca jest różnica wskazań na płytkach ceramicznych i na
    winylach w tym samym domu.

    Jeżeli chodzi o poziomy:

    0-60 - doskonała

    60-200 - dobra

    200-610 - umiarkowana

    610-2030 - zła

    2030-5080 - szkodliwa

    W obydwu domach ogrzewanie gazowe. Przy czym moje sąsiedztwo to
    większość kopciuchów.

    W przypadku tamtego domu, większość sąsiadów ogrzewa gazem.