    Subject: Re: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <565394ec$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 24 Nov 2015 12:40:37 +0100

    > Wytłumaczyć mi w sposób jasny prosty i przejrzysty po jakim czasie dwie i pol tony
    wody podgrzeja się o jeden stopień jeśli będziemy je grzali mocą 400W.

    Twój błąd rozumowy polega na tym, że z góry zakładasz, iż moc oddawana w
    podłogówce jest stała.
    Ta moc nie jest stała i zmienia się wraz z wahaniami temperatury
    zewnętrznej oraz temperatury pomieszczenia.
    Jeżeli w domu jest ustabilizowana temperatura, a oddawana moc jest np.
    na poziomie 400W i otworzysz na chwilę okno czy drzwi to moc grzewcza
    podłogówki wzrośnie nawet kilkakrotnie. Tego nie potrafi żaden grzejnik,
    ponieważ dysponuje tylko i wyłącznie taką mocą, jaką może mu dostarczyć
    system grzewczy przy ograniczeniu jakie wynika z maksymalnej temperatury
    wody.
    W przypadku podłogówki, zgromadzona w niej ilość energii zapewnia
    szybkie skompensowanie takich gwałtownych wahań. Zaraz po zamknięciu
    tego okna czy drzwi, podłogówka bardzo szybko wyrównuje temperaturę.
    W przypadku grzejników reakcja układu trwa bardzo długo.