  • 1. Data: 2023-06-14 22:21:12
    Temat: Podobno panele fv nie takie trwałe jak sprzedawcy twierdzili
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.chip.pl/2023/06/zywotnosc-paneli-slonecz
    nych-stopien-degradacji
    Od 0,7 do 1,8% rocznie się degradowany w Ghanie. Trochę inny klimat moze miec wpływ.
    Napisali ze prędkość degradacji zależy od jakości wykonania paneli. Cos mi się widzi
    ze w Polsce powszechnie paneli klasy premium nigdy nie sprzedawali. Raczej to było
    tak jak z akumulatorkami ze najlepsi swiatowi producenci pisali 1,8 Ah a na allegro
    pełno takich w tym samym rozmiarze co te najlepsze z najepkami 9800mAh

  • 2. Data: 2023-06-14 22:59:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 14 June 2023 at 22:21:14 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    allegro pełno takich w tym samym rozmiarze co te najlepsze z najepkami 9800mAh

    Byłem w 4 fabrykach solarów.

    Trwałe jest tylko szkło bo hartowane.

    Od dołu połaczone ogniwa są laminowane folią niskotemperaturową EVA
    a ta się topi w 40 C i panel się starzeje, bo się rozwarstwia, szkło się matuje od
    piasku,
    lutowane złącza syfieją i moc spada o 80% po 5 latach.

    Mimiec wymienia rocznie milion paneli na farmach na wydajniejsze i można kupić z
    demontażu tysiące za grosze
    i nie ma co przepłacać.

    A na Aliexpresie ceny solarów spadły radykalnie -
    elastyczne 100$ za 100W (2 panele) + kontroler i b ezplatna dostawa.

  • 3. Data: 2023-06-15 01:45:05
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, June 14, 2023 at 3:59:17 p.m. UTC-5, a a wrote:
> [...]
    >
    > A na Aliexpresie ceny solarów spadły radykalnie -
    > elastyczne 100$ za 100W (2 panele) + kontroler i b ezplatna dostawa.

    PIsalem ci w innym watku o linku co podales ze one nawet kolo 100W nie staly. One
    nawet 30W nie mialy
    Nie pierdol.

  • 4. Data: 2023-06-15 20:14:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 June 2023 at 01:45:07 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    > PIsalem ci w innym watku o linku co podales ze one nawet kolo 100W nie staly. One

    Nie sraj na rzadko, gdy oferty na Aliexpresie są wiarygodne bo weryfikowane przez
    serwis

    I tam były 2 panele elastyczne = łącznie 100W

    Znajomi kupili i są zadowoleni, bo dostawa za frico.

    Przepłacaj i gderaj dalej stary dziadzie

  • 5. Data: 2023-06-16 06:33:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-06-15 o 20:14, a a pisze:
    > Znajomi kupili i są zadowoleni, bo dostawa za frico.
    >
    > Przepłacaj i gderaj dalej stary dziadzie

    No faktycznie, lepiej zapłacić tanio chinolowi i kupić 1W za 3 zeta, niż
    przepłacić w Polsce i dostać 1W za 1,5 zeta :] Rewelka, dawaj wincy
    takich ofert :P

    L.

  • 6. Data: 2023-06-16 06:34:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > https://www.chip.pl/2023/06/zywotnosc-paneli-slonecz
    nych-stopien-degradacji
    > Od 0,7 do 1,8% rocznie się degradowany w Ghanie. Trochę inny klimat moze miec
    wpływ.

    Moje chinole pracują 6 lat, plus nie wiem ile leżały na magazynie. Nadal
    mają 100%, pewnie zrobili z lekkim zapasem i może ten zapas już umarł
    ale nie spędza mi to snu z powiek bo się już dawno temu zwróciły :P

    L.

  • 7. Data: 2023-06-16 09:30:50
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, June 15, 2023 at 1:14:08 p.m. UTC-5, a a wrote:
> [...]
    > Nie sraj na rzadko, gdy oferty na Aliexpresie są wiarygodne bo weryfikowane przez

    O lol.
    Panel o powierzchni 0.1m2 ma 100W.

    Moze chcesz kupic kolumne zygmunta? Tanio. W stolicy. Okazja. Moge ci wystawic przez
    ali jak wolisz.

    > I tam były 2 panele elastyczne = łącznie 100W

    Napisales w poscie wtedy ze 1W za 1 usd czy cos w ten desen. Tam sie nie da tak
    kupic. Literalnie ci pokazalem. Zajrzyj, bedziesz lepiej wiedzial i sie nie ludzil.

    > Znajomi kupili i są zadowoleni, bo dostawa za frico.

    Ta, i maja 100W z 0.1m2.

    > Przepłacaj i gderaj dalej stary dziadzie

    LOL.
    Jednak robia cie w huja i cie to cieszy.
    No nic. Ale dam ci szanse.
    Niech ci te twoje znajome podepna ten panel 100W przez kontroler i zaswieca zarowke
    75W. Ale zarowke a nie leda udajacego zarowke 75W. Przez miernik energii.
    Lato jest, slonca duzo. Nagraj wystaw. Podumamy jaka to technika tam jest zeby z
    0.1m2 robic 100W.

    I zeby nie bylo:
    https://groups.google.com/g/pl.misc.budowanie/c/FBP0
    5miZb7w

    On Thursday, May 25, 2023 at 12:48:36 p.m. UTC-5, a a wrote:

    > ok, to wklejam link, aby każdy mógł sam sprawdzić
    >
    > Tam są solary elastyczne od 100W do 1000W
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005003621190746.html
    ?ug_edm_item_id=1005003621190746

    > Mam nadzieje, że wszystkim się otworzy to samo.
    >
    > U mnie 100W elastyczny + kontroler kosztuje 15 euro
    > oczywiście darmowa dostawa

    Mi tam posze ze "100W" + kontroler to 100pln z hakiem.
    ALE!
    Wymiar tego panelu to 43x20cm
    Czyli pi*oko 1/10 m2.
    Skoro stala sloneczna to jakies 1100W/m2 to wychodzi przydzialowe 100W ale sprawnosc
    panela to jakies 20-30% wiec on ma max30W (i to sa te chinskie waty a nie polskie.
    I to w pelnym sloncu.

    Tak ze nie. to nie jest tyle ile piszesz. Realnie jak nie zrobia cie w huja to masz
    20W za 100pln.
    A biorac pod uwage spolczynnik sinologiczny i nieco praktykaliow to srednio bedzie
    10W.

    niezadobrydil.

    Ponizej sam wkleiles.

    > Zestaw paneli słonecznych 100W podwójny 12V USB z kontrolerem 30A/60A ogniwa
    słoneczne Poly ogniwa słoneczne do ładowarki samochodowej jacht RV

  • 8. Data: 2023-06-16 09:33:14
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, June 15, 2023 at 11:33:07 p.m. UTC-5, Lisciasty wrote:

    > No faktycznie, lepiej zapłacić tanio chinolowi i kupić 1W za 3 zeta, niż
    > przepłacić w Polsce i dostać 1W za 1,5 zeta :] Rewelka, dawaj wincy
    > takich ofert :P

    Znajomi kupili. Dobrze ze nie "kolega"...
    Tam jest moze 20% tego co pisza.
    Bo panel ma 47x20cm i jest opisany jako 100W.
    Podrzucilem linka i poprzednia konwersacje jakbys chcial "wincyj takich ofert" :)

  • 9. Data: 2023-06-16 11:46:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 czerwca 2023 o 06:34:54 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > mają 100%, pewnie zrobili z lekkim zapasem i może ten zapas już umarł
    > ale nie spędza mi to snu z powiek bo się już dawno temu zwróciły :P

    Pisali ze u niemcow zwracają się po kilkunastu latach a u ciebie w szesc lat. Mozliwe
    tylko w jednym przypadku. Sam je ukradles i sam zamontowałes. Ale zeby zaraz
    publicznie się tym chwalić? Zdaje sobie sprawę ze w Polsce zyje i tutaj jak cos się
    komus uda to trzyma to w tajemnicy a jak na czyms wtopi to da się pokroić w plasterki
    i sie nie przyzna. Tak ze do do tego twojego zwrocenia sie sprawnosci pochodzę z
    duzą rezerwą. Z tych co znam ich bezpośrednio i maja fotowoltaike to mówią ze
    inwestycja jest tak nisko dochodowa ze na granicy opłacalności a jakąś nieduża awaria
    rozkłada opłacalność na łopatki.

  • 10. Data: 2023-06-16 14:04:38
    Od: M M <m...@g...com>

    Może po prostu u Niemców są gorsze warunki odsprzedaży nadwyżek do sieci, u nas dla
    nowych instalacji też już są gorsze (net billing) powstaje niewiele, ale większość
    instalacji jest nadal na starych zasadach (net metering) i może mieć ten zwrot
    szybszy, teraz przyspieszył jeszcze bardziej jak energia podrożała. Proponuję nie
    stawiać bezpodstawnych zarzutów kradzieży. Samodzielny montaż nie jest zabroniony
    (przy założeniu posiadania uprawnień elektrycznych). Oczywiście jest ryzyko że
    państwo wywinie jakiś numer i nie dotrzyma danego słowa (15 lat na starych zasadach),
    nie wiadomo co będzie w przyszłym roku - ale to dotyczy każdej inwestycji, tu skala
    jest na tyle duża że posiadacze PV w razie potrzeby mogą się zorganizować i zaskarżyć
    to gdzieś wyżej, czasem się udaje jak z kredytami CHF (biedne banki, trochę mniej
    zarobią).