  • Data: 2015-09-19 13:33:18
    Temat: Re: Półki drewniane we wnęce z kaflami - jak zamocować?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Irokez pisze:

    > Chodzi właśnie o ukrycie mocowań i aby to było stabilne.
    >
    > Po prostu bardziej się boję o płytkę, aby nie strzeliła kiedy będzie
    > naciskać na wsadzony tam kołek meblowy 5mm średnicy, proszki trochę ważą..
    > A jeśli chodzi o wiercenie to nie mam z tym problemów. Nowe porządne
    > wiertło widiowe i bez udaru i pośpiechu robię otworki. Z gresem jest
    > gorzej (zwłaszcza twardym chińskim).
    >
    > Tył i jedna boczna ścianka to bloczki komórkowe 10cm Ytong, druga ściana
    > boczna to pełna ściana zbrojona keramzytobeton.

    W takim razie nie widzę żadnych problemów. Kołek powinien być raczej
    z tych dłuższych, by dobrze zagłębił się w ścianę (więc niekoniecznie
    "meblowy"). Ytong daje możliwość ścisłego osadzenia pręta, bo w tym
    się dobrze wierci równe otwory. Płytka tak łatwo nie pęka, ale jeśli
    ktoś ma obawy, może w niej wywiercić otwór szerszy niż w ścianie, by
    została rezerwa na ewentualne ugięcie. Ukrywanie takie, jak to bywa
    w meblach -- półka nałożona od góry, kołki chowają się w wycięciach.

    --
    Jarek