eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie "Polskie złote rączki" w TV Zoom › Re: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news-1.dfn.de!news.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!
    feeder8.news.weretis.net!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsfeed.xs4all.nl!
    newsfeed8.news.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!pee
    r01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
    pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 21 Nov 2021 22:16:30 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.3.1
    Subject: Re: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <619a48e9$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    From: yabba <...@...pl>
    In-Reply-To: <619a48e9$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 46
    Message-ID: <619ab72f$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.72.53.2
    X-Trace: 1637529391 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 535 89.72.53.2:52178
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3110
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:578307
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21.11.2021 o 14:26, Uzytkownik pisze:
    > Nawiązując do wypowiedzi niektórych użytkowników z PMB, że fachowiec
    > powinien się zajmować tylko montowaniem, a nie załatwianiem materiałów i
    > ich sprzedażą.
    >
    > W odcinku nr 2 pięknie jest to pokazane. Przyjazd 2 "fachowców" (nota
    > bene jeden z nich nazywa się jak nasz prezydent) do klienta, który miał
    > sobie załatwić materiały we własnym zakresie.
    >
    > Robota bzdurna, bo chodzi o wkręcenie 2 zaworków czerpalnych w garażu -
    > robota raptem na 15 min. Okazuje się, że klient jest nieprzygotowany,
    > musi jechać po towar. Jedzie, ale wrca z niczym, bo zapomniał portfela.
    > "Fachowcy" czekają bezczynnie. Klient jedzie ponownie do sklepu i wraca,
    > ale przywozi nieodpowiednie zawory. Jedzie więc trzeci raz, a "fachowcy"
    > nadal czekają bezczynnie. W końcu pada fajne stwierdzenie: "miało być
    > tanio i szybko, a będzie długo i drogo" - za usługę skasowali 200zł :)
    >
    > Tak właśnie jest z takimi robotami.
    >
    > Widocznie klient bał się, że "fachowiec" zarobi na materiale. Dlatego
    > pojechał sam i kupił drożej niż kupiłby fachowiec, a przy tym spalił
    > paliwa za X zł, po czym przepłacił za usługę, która wg mojej oceny nie
    > powinna być droższa jak 100-140zł. Czyli ok. 60-80zł/roboczogodzina
    > fachowca (licząc czas pracy i czas dojazdu do klienta) + koszty dojazdu
    > do klienta (koszty paliwa)
    >
    > Fachowiec zarobiłby tu z 8-10zł na tych zaworkach, bo dostałby rabat dla
    > instalatora, a sprzedałby klientowi nie drożej niż tyle, ile zapłacił
    > klient. Zarobek fachowca tak naprawdę pokryłby koszt związane z
    > załatwieniem materiałów, a dzięki temu, że "fachowiec" by załatwiał
    > materiały to robota byłaby wykonana szybko i sprawnie.
    >
    > I co Wy dusigrosze na to?
    >

    Ale w czym problem?
    Fachowcy zarobili łatwe pieniądze za czekanie.
    Sprzedawca i tak zarobił na sprzedaży zaworów.
    Klient jest zadowolony, bo ma zamontowane zawory i ma poczucie, że
    zaoszczędził na materiale.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1