  • Data: 2021-11-22 12:58:37
    Temat: Re: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-22 o 09:11, Kris pisze:

    > Dokkadnie tak
    > Dodam jeszcze że praktycznie zawsze dostaniesz w hurtowniach lepszy rabat jak
    lokalni fachowcy.
    > Bo fachowcą nie zależy żeby kupować taniej bo i tak płaci ostatecznie inwestor.

    Bzdury piszesz. FACHOWCOM zależy, aby zapłacić jak najmniej, bo rabaty
    są dla fachowca, aby mógł zarobić na towarze i mógł być konkurencyjnym,
    a wysokość tych rabatów zależy od obrotów.

    Ty jako klient indywidualny nigdy nie dostaniesz rabatu tak dużego jak
    instalator, bo Ty zrobisz zakup jednorazowy za 20-30 tys. góra, a
    instalator robi o wiele większe obroty.

    W wielu hurtowniach nawet nie kupisz towaru jako indywidualny klient i
    odsyłają klienta z kwitkiem lub płaci ceny katalogowe, aby mówią mu, aby
    przysłał swojego instalatora.

    Kwestią jest tylko w jakim procencie instalator się podzieli rabatem z
    klientem. Jak instalator jest durniem to się będzie próbował nachapać
    szybko i dużo. Ale jak jest instalator z głową to zatrzyma dla siebie
    5-10%, a resztę rabatu odda klientowi, bo taki klient przyprowadzi mu
    kilku kolejnych klientów.

    Tak to działa w hurtowniach i tak to ma działać, bo w przeciwnym razie
    hurtownia straci głównych klientów, którymi są instalatorzy.

    Sam już kiedyś przerabiałem takie tematy. Było to dość dawno, bo prawie
    20 lat temu. Powstała pewna hurtownia. No to wielu instalatorów zaczęło
    tam zaglądać. Jako instalator dostawałem tam rabat 70% na przewód
    elektryczny 3x2,5mm2  Ale się okazało, że w podobnej cenie mógł zakupić
    tam ten przewód klient indywidualny.

    Dokładnie taki sam przewód, tej samej firmy i o takich samych
    parametrach w Castoramie kosztował 15zł taniej. Skończyło się tym, że
    wielu instalatorów po prostu przestało tam zaglądać. Ja z resztą także.
    Okazało się, że lepiej było wsiąść w auto i jechać ponad 100km do innego
    miast i tam kupować taniej. Kupowałem tam takie same przewody tej samej
    firmy z rabatami 30-40%

    Zarabiając na tym przewodzie mogłem go sprzedawać klientowi taniej jak
    by sobie klient kupił go w Castoramie. Ale w tamtej hurtowni nie kupiłeś
    nic bez okazania się wpisem do DG z odpowiednim PKD/EKD i podpisaniem
    umowy z tą hurtownią.

    Może w pipidówkach jest tak jak piszesz, bo obroty małe to hurtownicy
    mają nóż na gardle i łapią każdą, możliwą okazję, albo też są idiotami.
    Ale w trochę większych miastach jest inaczej.