eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 29 Aug 2013 09:48:38 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 17:41:30 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:

    > Adam, dzięki za info. Skoro montowałeś/używasz tej pompy-mógłbyś napisać coś więcej
    na jej temat? Dokumentacja na stronie producenta jest dosyć ogólna. Czy jest w niej
    pompa obiegowa i naczynie wzbiorcze do DZ? Podobnie dla "góry" - czy jest pompa
    obiegowa?

    Nie, to jest gola pompa. Musisz dokupic pompy obiegowe i naczynie do DZ.
    Wychodza z niej cztery rury - prosto z wymiennikow :)

    > Jak przełączane są obwody c.o. i c.w.u.? Czy sterownik mierzy temp zewnętrzną?

    Ona nie ma zadnego sterownika do CO wbudowanego - do zestawu dolaczany
    jest defaultowo sterownik pokojowy. Najprostsza instalacja to dwie osobne
    pompki w GZ - jedna do CO druga do CWU. Sterownik wbudowany dba tylko
    o CWU (+ cyrkulacje) i ma zawsze priorytet, obieg CO wlacza sie jak
    sterownik pokojowy da sygnal. To bardzo prosta pompa, bardzo prosta
    instalacja - i to jest w niej najlepsze bo nie ma sie w niej co zepsuc :-)

    > Czy producent ma jakieś konkretne wytyczne dotyczące dolnego źródła?

    Zadzwon i pogadaj - to niewielki producent, p. Marek na pewno Ci udzieli
    wskazowek :) DZ ma byc wydajne i tyle - 400m2 do pompy ~9kW w glinie
    jest idealne. Ja bym zrobil 3 petle PE fi40 po 150mb kazda czyli minimalnie
    bedzie trzeba zagescic rurki (rozstaw co ok. 90cm).

    > Jutro wrzucę moje obliczenia DZ, więc będzie ciąg dalszy :-)

    Kazde DZ tak naprawde jest robione na oko troche - bo kazdy grunt i warunki
    gruntowe sa inne :-) Ja mam do tej pompy 550mb DZ i dziala znakomicie :)
    U Ciebie IMHO 3 petle po 150mb PE40 - bedzie perfekt :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.