  • 1. Data: 2009-01-07 19:36:01
    Temat: Pompa ciepła ALtherma
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kiedyś sie chwaliłem że uruchomiłem pompe ciepła Daikin Altherma powietrze
    woda.

    Mrozy -20 stopni system dziala jak trzeba.

    To było dobrze wydane 17000 złotych.

    w domu jest 20 stopni, mimi tego że w jednej częsci nie ma jeszcze stropów
    podwieszaanych i grzeję tak z 30% wiecej kubatury niż docelowo.

  • 2. Data: 2009-01-07 20:18:08
    Temat: Re: Pompa ciepła ALtherma
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Kiedyś sie chwaliłem że uruchomiłem pompe ciepła Daikin Altherma powietrze
    > woda.
    >
    > Mrozy -20 stopni system dziala jak trzeba.
    >
    > To było dobrze wydane 17000 złotych.

    A jak tam koszty Marku??

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-01-07 20:21:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > A jak tam koszty Marku??

    wciąż nie mam czasu opomiarować solidnei tego cuda techniki:) jest tyle
    spraw do zrobienia w domu...

    chce dać oddzielny licznik energii i ciepłomierz na wyjsciu z maszynki.

  • 4. Data: 2009-01-07 20:23:20
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > wciąż nie mam czasu opomiarować solidnei tego cuda techniki:) jest tyle
    > spraw do zrobienia w domu...
    >
    > chce dać oddzielny licznik energii i ciepłomierz na wyjsciu z maszynki.

    Ciekawi mnie jak to wyglada w porownaniu z gazem.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-01-07 20:24:28
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Kiedyś sie chwaliłem że uruchomiłem pompe ciepła Daikin Altherma powietrze
    > woda.
    >
    > Mrozy -20 stopni system dziala jak trzeba.

    a gdzie mieszkasz? bo jak mrozy są u Ciebie sporadycznie to masz racje
    w Suwałkach już nie tak wesoło z powietrzną pompą

  • 6. Data: 2009-01-07 20:39:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gasper wrote:

    > a gdzie mieszkasz? bo jak mrozy są u Ciebie sporadycznie to masz racje
    > w Suwałkach już nie tak wesoło z powietrzną pompą

    dokładnie. mieszkam pod Krakowem. Z tym że wg firmy Daikin, sporo tego
    sprzętu instalują w Norwegii :)

  • 7. Data: 2009-01-07 20:45:49
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > dokładnie. mieszkam pod Krakowem. Z tym że wg firmy Daikin, sporo tego
    > sprzętu instalują w Norwegii :)

    I może się okazać, że niektórych regionach Norwegii zimy są łagodniejsze
    niż w Suwałkach.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 8. Data: 2009-01-08 08:51:59
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marek Dyjor pisze:

    > chce dać oddzielny licznik energii i ciepłomierz na wyjsciu z maszynki.

    Ja na swojej pompie zamontowałem licznik F&F LE-03d. Jak masz wolne
    miejsce na szynie w rozdzielnicy, to zajmie Ci to nie więcej niż 10 minut :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2009-01-08 09:54:57
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maniek4 pisze:

    > Ciekawi mnie jak to wyglada w porownaniu z gazem.

    U mnie w dzień pompa ciepła "powietrze-powietrze" wychodzi mi taniej
    niż gaz ziemny od +4 st. C, w nocy i w weekendy grzanie pompą jest
    bardziej opłacalne już od około -20 stopni. W obu wypadkach temperatura
    w domu +21 st. C. no i taryfa dwustrefowa G12w.

    Mam piec kondensacyjny o sprawności rzeczywistej 96%, więc powyższe
    wskaźniki są najmniej korzystne. Gdybym miał piec gorszej sprawności
    (np. niekondensat), opłacałoby się grzać pompą ciepła przy jeszcze
    niższych temperaturach.

    Generalnie ja nie planowałem grzać pompą ciepła, ona miała mi służyć
    przede wszystkim w lecie do klimatyzowania domu. Natomiast okazało się,
    że przy takich warunkach jak w ciągu ostatnich lat, pompa używana jest
    częściej niż "główne" źródło ciepła, czyli gaz :)

    Kurczę, gdyby tylko w Polsce wprowadzili przepisy że od prądu zużytego
    w pompie ciepła nie płaci się VAT...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-01-08 17:47:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebcio wrote:

    > Ja na swojej pompie zamontowałem licznik F&F LE-03d. Jak masz wolne
    > miejsce na szynie w rozdzielnicy, to zajmie Ci to nie więcej niż 10
    > minut :)

    trzeba go zamówić, trzeba zamontować, ale trzeba tez zamontować licznik
    ciepła...