  • Data: 2018-10-23 19:20:51
    Temat: Re: Pompa ciepła czy biomasa?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-23 o 16:44, Myjk pisze:
    > Tue, 23 Oct 2018 07:12:34 -0700 (PDT), Lisciasty

    > 4.5-5kW przy racjonalnych kosztach budowy to będzie potrzebować przy -20sC.
    > Tyle ma powietrzna z nominalną 7kW w takiej temperaturze, może nawet mniej.

    > Jakby mieli wymyślić, to już by wymyślili. Tutaj zaletą jest, że druty
    > można zrobić praktycznie o połowę taniej niż rury.

    Ale do drutów możesz wpuścić tylko i wyłącznie prąd, a do rur wodnych
    możesz wpuścić wszystko, włącznie z tym prądem, który wpuszczasz do drutów.

    Młode małżeństwo ode mnie z rodziny się postawiło i wybudowało. Firma
    namówiła ich na druty. Podłogówki są, ale na drutach. Byli
    przeszczęśliwi pierwszy rok użytkowania, bo za ogrzewanie domu zapłacili
    1200zł. Firma im załatwiła bardzo tani prąd. W nocy mogli grzać prądem
    za darmo. Ale darmowy obiadek był na smaka, a teraz muszą płacić za
    obiadki kilka razy drożej. Niestety ale restauracji nie mogą teraz
    zmienić, bo wiązałoby się to ze zrobieniem wielkiej demolki.

    Kiedy im mówiłem "róbcie ogrzewanie wodne" to mnie nie słuchali, a teraz
    żałują. Wtedy wydawało im się, że robią lepiej, że druty są tańsze, ale
    w rzeczywistości zrobienie elektrycznych mat grzewczych czy też
    rozłożenie rur z wodą to jeden ch.... jeżeli chodzi o koszty budowy.