  • Data: 2016-03-11 23:45:12
    Temat: Re: Pompa ciepła - głębokość odwiertu
    Od: gobo <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej!
    Planowana energochłonność budynku to ok. 35kW/m2 na rok. Budynek z
    wentylacją mechaniczną i rekuperacją (te 35 było dla grawitacyjnej, więc
    może coś się poprawi jeszcze). CWU również z pompy. Powierzchnia domu z
    garażem to ok. 200m2. Teoretycznie powinna pasować pompa ciepła o mocy
    około 8-8.5kW.
    Mam mapy geologiczne miejsca gdzie chcę mieć dom, ale jest tam sporo
    skał: łupka glinianego i bazaltu. Nie wiem jednak od jakiej głębokości
    się one zaczynają.

    Z map wynika. że współczynnik mocy cieplnej dla 2400 h rocznej pracy
    gruntowej pompy ciepła i 70m odwiertu to ok 40W/m, a dla 1800h to około
    45 W/m.

    Co ciekawe dla terenu mojej budowy i okolicy nie przewiduje się
    występowania wód powierzchniowych - zakłada się że po prostu ze względu
    na budowę geologiczną okolicy takich wód nie ma wcale.

    No i teraz nie wiem ile powinna wynosić głębokość wiercenia. Ja
    osobiście skłaniałbym się np. ku 3 odwiertom o długości każdego 85-90m.
    Pozdrawiam
    Piotr