  • Data: 2010-03-19 08:19:06
    Temat: Re: Pompa ciepła - koszty energii
    Od: yarecky <2...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-19 00:16, Wodzu pisze:
    > Projektuję nowy dom i zastanawiam sie poważnie nad pompą ciepła z
    > kolektorem
    > pionowym. Alternatywą jest tylko gaz z butli. Czy ktoś z szanownych
    > czytających ma taką instalację i mógłby sie podzielić informacjami nt.
    > kosztów? Jakie rachunki za prąd zimą i latem?

    Mnie zależy na opinii Marka Dyjora - ma Althermę.
    Ta pompa jest tania w zakupie (poniżej 20.000 za komplet ze zbiornikiem
    CWU i całym osprzętem zawartym w kompaktowym urządzeniu), cicha (w
    środku słychać tylko pompkę, na zewnątrz cichy wentylator), pytanie jak
    ze sprawnością odzyskiwania ciepła z powietrza...

    > Wodzu
    Jarek.