  • 1. Data: 2010-03-18 23:16:54
    Temat: Pompa ciepła - koszty energii
    Od: "Wodzu" <d...@d...pl>

    Projektuję nowy dom i zastanawiam sie poważnie nad pompą ciepła z kolektorem
    pionowym. Alternatywą jest tylko gaz z butli. Czy ktoś z szanownych
    czytających ma taką instalację i mógłby sie podzielić informacjami nt.
    kosztów? Jakie rachunki za prąd zimą i latem?

    Planuję 140 m2 - Porotherm 25 + 15 steropian, góra - wełna 25 cm.

    Wodzu

  • 2. Data: 2010-03-19 08:03:01
    Temat: Re: Pompa ciepła - koszty energii
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    W dniu 2010-03-19 00:16, Wodzu pisze:
    > Projektuję nowy dom i zastanawiam sie poważnie nad pompą ciepła z
    > kolektorem
    > pionowym.
    Wodzu, zaraz dostaniesz zdrowo po nosie za zadawanie pytań bez
    przeglądania archiwum grupy!!! Osiołku

    > Alternatywą jest tylko gaz z butli. C
    Warto się zastanowić nad tym rozwiązaniem. Bo nie wiesz kiedy i czy
    kiedykolwiek ci sie zwróci inwestycja w Pompę.
    Jak dokładnie poczytasz posty jej dotyczące, zobaczysz że grupa jest
    silnie spolaryzowana ;-) Jedni twierdzą, że się zwraca szybko, inni że
    to wywalenie kasy w błoto... i lepiej docieplić dom oraz kupić lepszy
    piec np. gazowy.

    > Planuję 140 m2 - Porotherm 25 + 15 steropian, góra - wełna 25 cm.

    Daj na górę 30cm wełny, dobry piec gazowy, na dole może podłogówka?
    U mojego kolegi taki system działa świetnie. W dzień (6.00 - 21.30)
    temperatura ustawiona na 20stopni w nocy na 18. Jest bardzo zadowolony.
    Z racji tego, że jest wygodnicki nie zainstalował kominka. Nie zależy mu.
    Dom 185m2.(bliźniak) bez piwnicy z pojedynczym garażem.
    Średni koszt miesięczny 300zł.

    --
    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power

  • 3. Data: 2010-03-19 08:19:06
    Od: yarecky <2...@g...pl>

> [...]
    > czytających ma taką instalację i mógłby sie podzielić informacjami nt.
    > kosztów? Jakie rachunki za prąd zimą i latem?

    Mnie zależy na opinii Marka Dyjora - ma Althermę.
    Ta pompa jest tania w zakupie (poniżej 20.000 za komplet ze zbiornikiem
    CWU i całym osprzętem zawartym w kompaktowym urządzeniu), cicha (w
    środku słychać tylko pompkę, na zewnątrz cichy wentylator), pytanie jak
    ze sprawnością odzyskiwania ciepła z powietrza...

    > Wodzu
    Jarek.

  • 4. Data: 2010-03-19 08:51:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Wodzu" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztów? Jakie rachunki za prąd zimą i latem?
    >
    > Planuję 140 m2 - Porotherm 25 + 15 steropian, góra - wełna 25 cm.

    kolega mój ma dosc podobne parametry domu i raportował mi kiedyś ze w
    sezonie 2008/2009 podlicznik pompy ciepła wykazał 5300kWh.
    Powiedzial ze to jest mało i przestał licznik zapisywać.

    b.

  • 5. Data: 2010-03-19 15:32:12
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Z racji uczulenia na "steropian" odpowiem tak.
    Kolega ma ogrzewanie pompą ciepła. Ma "wemiennik" ciepła w studni
    wierconej. Monitoruje "współczennik" COP i ten rzadko kiedy przekracza 3,
    mimo, że firma instalująca zarzekała się, że 3 to będzie skromne minimum.
    Tak więc w stosunku do gazu z butli jest to taniej, ale do gazu ziemnego juz
    nie.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-03-19 18:14:56
    Od: "Wodzu" <d...@d...pl>

    A mógłbys zapytać kolegę jaką moc ma pompa i jakiej firmy? I jaki metraż
    domu?

    Dominik

  • 7. Data: 2010-03-20 15:54:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yarecky wrote:

> [...]
    > cicha (w środku słychać tylko pompkę, na zewnątrz cichy wentylator),
    > pytanie jak ze sprawnością odzyskiwania ciepła z powietrza...

    muszę policzyć koszty ogrzewania za ostanio okres...

  • 8. Data: 2010-03-23 07:07:09
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > muszę policzyć koszty ogrzewania za ostanio okres...

    Licz Marku, licz. I nie boj sie podac rzetelnych danych - w koncu jestes
    grupowym krolikiem doswiadczalnym :)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)