  • 1. Data: 2010-03-18 13:17:27
    Temat: Bojler gazowy czy gazowa terma?
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Jak wygląda sytuacja:
    - piwnica robocza kuchnia i łazienka
    - parter kuchnia i łazienka na drugich końcach domu
    - rodzina trzyosobowa, zapotrzebowanie na ciepłą wodę po godzinie 16

    Co tu zrobić z ogrzewaniem wody?
    Jeśli chodzi o gazowe to zostaje chyba tylko bojler?
    Jakie są wady / zalety użytkowania takiego bojlera?
    Co jeśli zabraknie prądu (wymuszony obieg pompką)?
    Jakie koszty w stosunku do termy?
    Czy są jeszcze jakieś inne opcje?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-03-18 13:30:53
    Temat: Re: Bojler gazowy czy gazowa terma?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Miałem termę a później bojler.
    Zalety bojlera:
    - szybciej zaczyna lecieć ciepła woda z kranu
    - stabilna temperatura
    - większa wydajność wody (krótsze napełnianie wanny itp)
    - praktycznie bezobsługowy
    Wady bojlera:
    - ograniczona ilośc wody (jak się jeden wykąpie, to drugi musi poczekać, aż
    się zagrzeje)
    - większe zużycie gazu (ma gorszą sprawność i cały czas utrzymuje ciepłą
    wodą, więc i straty ciepła też większe).
    - zajmuje więcej miejsca i nie jest zbyt piękny

    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-18 13:37:16
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Jacek pisze:
> [...]
    > - większe zużycie gazu (ma gorszą sprawność i cały czas utrzymuje ciepłą
    > wodą, więc i straty ciepła też większe).

    ale jak napisałem, zapotrzebowanie na wodę mam po godzinie 16.
    Załóżmy, że gdybym miał ustawione włączanie go codziennie o tej
    godzinie? Za ile się nagrzeje woda? Wtedy chyba nie będzie takich strat
    ciepła.

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-03-18 14:27:31
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Mój Richmond nagrzewal wodę pół godziny, więc o 15:30 by wystarczyło.
    Pytanie tylko, jak rozwiązać czasowe sterowanie bojlera gazowego, który
    żadnej elektryki nie posiada.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-03-18 14:40:05
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Jacek pisze:
    > Mój Richmond nagrzewal wodę pół godziny, więc o 15:30 by wystarczyło.
    > Pytanie tylko, jak rozwiązać czasowe sterowanie bojlera gazowego, który
    > żadnej elektryki nie posiada.

    dzięki za informacje.
    Pytanie jeszcze tylko takie co zrobić gdy np. w zimie jest awaria prądu?
    Bo bez wymuszonego obiegu chyba nie da rady?

    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-03-18 15:01:17
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nie miałem i nie mam wymuszonego obiegu, ale IMO bez prądu nawyżej poczekasz
    chwilkę, aż ciepła woda z bojlera doleci do kranu i tyle. Przy stojącej
    pompie woda popłynie bez większych przeszkód
    Jacek

  • 7. Data: 2010-03-18 15:09:18
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "krzysiek" <a...@m...net> wrote in message

    > dzięki za informacje.
    > Pytanie jeszcze tylko takie co zrobić gdy np. w zimie jest awaria prądu?
    > Bo bez wymuszonego obiegu chyba nie da rady?

    Kup UPS-a dającego na wyjściu napięcie sinusoidalne. Każdy APC smart z
    Allegro , używka ma sinus.

  • 8. Data: 2010-03-18 16:24:45
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Jacek pisze:
    > Nie miałem i nie mam wymuszonego obiegu, ale IMO bez prądu nawyżej poczekasz
    > chwilkę, aż ciepła woda z bojlera doleci do kranu i tyle. Przy stojącej
    > pompie woda popłynie bez większych przeszkód

    Dzięki za informacje!
    Chyba zdecyduje się na bojler.
    Na co zwracać uwagę przy dokonywaniu wyboru?

    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-03-18 17:30:23
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Miałem przez 10 lat taki:
    http://www.allegro.pl/item954718054_richmond_gazowy_
    podgrzewacz_wody_151_litrow.html
    Prymitywna, ale niezawodna konstrukcja. 10 lat i jedynie, co robiłem, to co
    2 lata czyściłem szczotką rurę spalin.
    Teraz go wywaliłem i mam c.o. z zasobnikiem c.w.u.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-03-18 17:32:12
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    10 lat, to jednak kupa czasu. Popytaj jeszcze. Może ktoś doradzi, coś
    lepszego, niż Richmind
    Jacek