  • 1. Data: 2010-03-17 19:54:34
    Temat: budynek gospodarczy a odległość od sąsiada
    Od: "Marcin" <b...@o...pl>

    Witam, proszę o poradę: czy jeżeli w wypisie z planu zagospodarowania
    przestrzennego jest zapis o możliwości postawienia budynku gospodarczego
    /taki do 25 m2 bez planu, tylko na zgłoszenie/ bezpośrednio w granicy
    działki konieczne jest uzyskanie zgody sąsiada na postawienie takiego
    budynku?
    i druga sprawa /tu zakładam że sąsiad nie da zgody/: sąsiad ten ma
    postawiony taki budynek gospodarczy w granicy z drugim moim sąsiadem.
    Budynek ten oddalony jest o 2 m od narożnika mojej działki. Czy usytuowanie
    takiego budynku przez tego sąsiada pozwala mi na budowę mojego bez
    potrzebnej jego zgody?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-17 21:22:16
    Temat: Re: budynek gospodarczy a odległość od sąsiada
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > /taki do 25 m2 bez planu, tylko na zgłoszenie/ bezpośrednio w granicy
    > działki konieczne jest uzyskanie zgody sąsiada na postawienie takiego

    nie
    i popatrz ciut starsze posty bylo to walkowane dopiero co... (postawic
    altanke)

    wogole zgoda sasiada po nic przy obecnych przepisach

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2010-03-17 21:49:31
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Zgoda nie jest potrzebna o ile budynek nie bedzie miał więcej niż 5,5 metra
    długości w granicy i 3 metry wysokości.

    Nie dotyczy to wiaty na samochód.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2010-03-17 23:13:40
    Od: "Krzysztof Hancewicz" <h...@p...onet.pl>

    > Zgoda nie jest potrzebna o ile budynek nie bedzie miał więcej niż 5,5
    > metra długości w granicy i 3 metry wysokości.

    jakaś podstawa prawna ? poproszę ?

    KKK

  • 5. Data: 2010-03-17 23:32:26
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Zgoda nie jest potrzebna o ile budynek nie bedzie miał więcej niż 5,5
    > metra długości w granicy i 3 metry wysokości.

> [...]

    zadna zgoda zadnego sasiada nie jest potrzebna
    na zaden budynek, budowle czy co by to nie bylo...
    i to juz od paru lat...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-03-18 04:26:02
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > jakaś podstawa prawna ? poproszę ?

    Prawo Budowlane, w lipcu 2009 weszla w zycie nowelizacja chyba(nie wiem czy
    wczesniej tez to bylo).. Mozna stawiac taki budynek gospodarczy w granicy.
    Zgoda sasiada nie jest potrzebna - podobnie jak do wszystkich innych spraw
    bo jak pisze HANA - zgoda sasiada jest nic nie warta ;) (ale to akurat efekt
    niezwiazany z nowelizacja)

    Ergo: zdanie jest prawdziwe choc sugeruje ze zgoda sasiada jest potrzebna w
    innych warunkach (o ile...) ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2010-03-18 06:51:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Zgoda nie jest potrzebna o ile budynek nie bedzie miał więcej niż 5,5
    > metra długości w granicy i 3 metry wysokości.
    >
    > Nie dotyczy to wiaty na samochód.

    Tak jak hana pisze żadna zgoda nie jest potrzebna. Budynki gospodarcze jak
    wyżej (5,5/3) mozemy stawiać na granicy lub 1,5 (i dalej) od niej.
    Jesli działka budowlana ma poniżej 16m szerokości to inne budynki również
    możemy tak stawiać - jesli jest szersza niz 16m obowiązują przepisy o 3 i 4m
    od granicy (nie dotyczy jak wspomniałem budynków 5,5/3).

    b.

  • 8. Data: 2010-03-18 19:11:21
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "Kane" napisał:
> [...]
    > do wszystkich innych spraw bo jak pisze HANA - zgoda sasiada jest nic
    > nie warta ;) (ale to akurat efekt niezwiazany z nowelizacja)

    dziwnie coś to prawo zmienili skoro ogrodzenia w granicy bez zgody nie
    możesz postawić (minimum pół metra od granicy) a pozwalaja budynki
    gospodarcze?:O)

  • 9. Data: 2010-03-18 19:33:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Papa5merf napisal:
    > skoro ogrodzenia w granicy bez zgody nie
    > możesz postawić (minimum pół metra od gran

    Skad to wytrzasnales? Nie ma takiej regulacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-03-18 21:25:58
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > Skad to wytrzasnales? Nie ma takiej regulacji.

    Chetnie też się dowiem, bo boję się, że z jedną sąsiadką co za miedzą pole
    uprawia będę miał przeboje.
    Póki co z 200 tui posadzonych 1m od granicy przypadkiem nie przeżyła się
    żadna :/ Nawet te, które na 100% sie przyjęły.
    Przem