  • 1. Data: 2010-03-17 10:30:01
    Temat: które schody zabiegowe będą wygodniejsze?
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    buduje mały domek, przez co klatka schodawa też jest mniejsza,
    powoduje to że schody nie będa za bardzo wygodne. Chce zrobic schody
    żelbetonowe a potem je obłozyc drewnem. Mam do wyboru dwie opcje
    wymiarów schodów, nie wiem które beda wygodniejsze, dlatego prosze o
    radę:
    1. schody o wymiarach 18,2 cm(wysokość) x 26 cm (głębokość) i w tym 2
    schody zabiegowe (kwadrat przecięty na dwie połowki)
    2. schody o wymiarach 17,1cm x 26 cm, w tym 3 schody zabiegowe
    (kwadrat przeciety na 3 trójkąty)
    Zaleta tych pierwszych jest to, że tych schodów zabiegowych nie będzie
    się tak negatywnie odczuwać, bo sa duże, łatwiej będzie pewnie też
    schodzić, ale pewnie trudniej wychodzić. Przy drugiej opcji
    wychodzenie będzie mniej męczace, ale trudniejsze schodzenie. Nie wiem
    co będzie lepsze dla dzieci. Sam już nie wiem co wybrać, proszę o
    doradę osób które mają jakies obeznanie w temacie. Z góry dziękuje i
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-17 10:49:57
    Temat: Re: które schody zabiegowe będą wygodniejsze?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    wychodzenie będzie mniej męczace, ale trudniejsze schodzenie. Nie wiem
    co będzie lepsze dla dzieci.
    ------------------------------

    Najwygodniejsze będą "łamane",
    ze spocznikiem.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-03-17 11:10:00
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

[...]

    jak juz musisz zabiegowe to wariant drugi
    bo pierwszy to taki wynalazek ani to stopnie ani spocznik
    idealny bylby oczywiscie spocznik jesli sie zmiescisz...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-03-17 11:12:24
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 17 Mar, 12:10, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > bo pierwszy to taki wynalazek ani to stopnie ani spocznik
    > idealny bylby oczywiscie spocznik jesli sie zmiescisz...

    Jeden spocznik będzie, bo z półpiętra bedzie wejscie do pomieszczenia
    nad garażem. Ten drugi spocznik własnie mnie zastanawia, czy go
    podzielic na 3 częsci czy na 2, bo od tego zalezy wysokość schodów.

  • 5. Data: 2010-03-17 11:26:27
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    nad garażem. Ten drugi spocznik własnie mnie zastanawia, czy go
    podzielic na 3 częsci czy na 2, bo od tego zalezy wysokość schodów.

    to na 3 bo 17cm to i tak dosc strome schody, ale co kto lubi
    zreszta tu poczytaj
    http://www.weger.pl/stranki/teoria.htm

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-03-17 12:18:04
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    wiadomościnews:6de6631c-c5f9-45b4-9675-8edced2bca05@
> [...]
    > podzielic na 3 częsci czy na 2, bo od tego zalezy wysokość schodów.
    >
    > to na 3 bo 17cm to i tak dosc strome schody, ale co kto lubi

    Wg teorii schody na 18 są dopuszczalne, ale 17 pewnie wygodniejsze

  • 7. Data: 2010-03-17 12:26:31
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 17 Mar, 11:30, Andrzej <c...@w...pl> wrote:
> [...]
    > co będzie lepsze dla dzieci. Sam już nie wiem co wybrać, proszę o
    > doradę osób które mają jakies obeznanie w temacie. Z góry dziękuje i

    im nizsze stopnie i im glebsze tym lepiej.
    Ale lepiej zrobic lekko wyzsze i dac spocznik.
    Spocznik ma ten plus ze schody sa prostsze w wykoaniu. /brak
    trojkatow/
    Dla dzieci najlepiej jak nie ma schodow.
    Co do zelebetonowych schodow to warto zastanowic sie czy koszt
    zelbetonu plus drewna nie przedrozy sprawy.
    schody 8kPLN + 3-4 kPLN czyli razem 12 kPLN na 18 stopni.Czyli stopien
    z podstopnica to jakies 666 PLN
    Czy warto dawac za 0,5m2 tyle kasy. Zostawiam pod rozwage.

  • 8. Data: 2010-03-17 13:36:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kudlaty pisze:

    > Co do zelebetonowych schodow to warto zastanowic sie czy koszt
    > zelbetonu plus drewna nie przedrozy sprawy.
    > schody 8kPLN + 3-4 kPLN czyli razem 12 kPLN na 18 stopni.Czyli stopien
    > z podstopnica to jakies 666 PLN

    Nieeee... no przesadziłeś i to ostro. Jak robiłbyś same schody, to
    majster nie wziąłby aż 8k za schody, a jak robisz razem z resztą budowy,
    to już nie liczysz samych schodów. Te Twoje 8k za żelbetowe schody nie
    wiem skąd wziąłeś. Zjedź o połowę, to będziesz bliżej rzeczywistości :-)))

  • 9. Data: 2010-03-17 14:00:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Andrzej pisze:

> [...]
    Też mam zabiegowe schody i spocznik przy wejściu na półpiętro nad garażem.
    Majster zrobił mi zakręt z czterech stopni. Wygląda tak:

    Wygląda tak:
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudowaWy
    braneZdjecia#5401063211026192226

    Nie upierałbym się przy drugim spoczniku. Nie wydaje mi się, żeby to
    było konieczne :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 10. Data: 2010-03-17 14:40:03
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 17 Mar, 15:00, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Te mam zabiegowe schody i spocznik przy wej ciu na p pi tro nad gara em.
    > Majster zrobi mi zakr t z czterech stopni. Wygl da tak:
    >
    > Wygl da tak:http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudo
    waWybraneZdjecia#5401...

    > Nie upiera bym si przy drugim spoczniku. Nie wydaje mi si , eby to
    > by o konieczne :-).
    >
    > pozdr.
    > robercik-us

    Jakie będziesz miał wymiary schodów, tj. wysokość i głębokość?
    Ja nie upieram się przy drugi spoczniku, chyba źle wytłunaczyłem,
    chodzi mi własnie o ten "zakręt".