  • 1. Data: 2010-03-18 15:40:19
    Temat: Jak powiększyć taras?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Jak powiększyć taraz z małego 1,5 x 2,5 na 3 x 4,5?
    Co w jakiej kolejności trzeba zrobić?
    Jak sie zaktowiczyć do tego co jest?
    Jakie funtamenty robić?
    Czy wylewać całą płytę czy ławę?
    Jak sie zabezpieczyć żeby później to nie pekało?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-03-18 16:51:37
    Temat: Re: Jak powiększyć taras?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie funtamenty robić?
    > Czy wylewać całą płytę czy ławę?
    > Jak sie zabezpieczyć żeby później to nie pekało?

    1. uzyskac PnB
    a reszta bedzie w projekcie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2010-03-19 07:19:08
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > Jakie funtamenty robić?
    > Czy wylewać całą płytę czy ławę?
    > Jak sie zabezpieczyć żeby później to nie pekało?

    A musisz robić betonowy?
    Zrób drewniany, kilka stóp trzeba wylać(ja zrobiłem u siebie z kilku
    "trilinek" ułożonych jedna na drugiej, a słupki oparte na gwintowanym
    pręcie z nakrętką, jak coś siądzie to mogę lekko podkręcić i dźwignąć)
    zakotwiczyć słupki, na tym belki. Na całość (razem ze starym tarasem)
    dajesz legary i wykładasz drewnem.
    Nie wiem czy na powiększenie takiego tarasu potrzeba PnB na betonowy
    może, a na drewniany?

  • 4. Data: 2010-03-19 15:56:51
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy na powiększenie takiego tarasu potrzeba PnB na betonowy
    > może, a na drewniany?

    Tak na jeden jak i na drugi potrzebujesz pozwolenia na budowę na rozbudowę.

  • 5. Data: 2010-03-21 12:26:59
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    Myślę, że nie napisałeś podstawowej rzeczy - czy to ma być taras na gruncie,
    czy taras - balkon?

    :)

    Pzdry,
    MW

  • 6. Data: 2010-03-21 13:01:14
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > Myślę, że nie napisałeś podstawowej rzeczy - czy to ma być taras na
    > gruncie, czy taras - balkon?
    Oczywiście na gruncie, na ogrodzie

  • 7. Data: 2010-03-23 09:41:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 18 Mar, 16:40, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jakie funtamenty robić?
    > Czy wylewać całą płytę czy ławę?
    > Jak sie zabezpieczyć żeby później to nie pekało?

    też myślałem o powiększeniu tarasu, na razie mam tak:
    http://www.studioonline.pl/01.jpg
    poziom jest niżej od docelowego, więc trzeba będzie coś dodać
    a chciałbym mniej więcej tak:
    http://www.studioonline.pl/02.jpg
    http://www.studioonline.pl/03.jpg
    http://www.studioonline.pl/04.jpg
    i mam takie pomysły:
    po obwodzie przyszłego tarasu wymurować fundament z bloczków,
    normalnie na głębokość taki jak domu, czyli u mnie jakieś 1,20 z ławą,
    z tym, że ławy nie robiłbym, ewentualnie trochę chudziaka pod spód,
    gdyż to nie są takie obciążenia. Ale fundament musi być, tak jak jest
    pod pierwotnym tarasem.
    Nie łączyłbym tego z fundamentem domu, bo na pewno prędzej czy później
    to popęka. Wtedy konieczna jest jakaś dylatacja, a w związku z tym
    trzeba też przewidzieć to w okładzinie, która będzie leżała na
    wierzchu. Myślę zrobić tam jakąś listwę maskującą, wklejoną na klej
    montażowy lub lepiej jakiś elastyczny lepik, albo dwa w jednym, czyli
    korytko odwodnieniowe z kratką szerokości kilku cm, ale to zawsze
    będzie widoczne i nie wszędzie pasuje, u mnie będzie to mniej więcej w
    linii słupów więc jest do przyjęcia.
    Drugi pomysł: i tak muszę jeszcze dodać warstwę kilku cm, więc może
    taras wyłożę kostką betonową, lub płytami betonowymi, wtedy nie będzie
    miało co pękać, a dylatacja będzie niewidoczna, wypełniona zawsze
    jakimś piaskiem, jak wszystkie inne szczeliny

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-03-25 07:48:25
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    > Tak na jeden jak i na drugi potrzebujesz pozwolenia na budowę na
    > rozbudowę.
    A jeśli dom jest w stanie surowym, jeszcze budowa nie zakończona?
    Pozdrawiam
    Bartek