    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 18 Aug 2014 11:45:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 sierpnia 2014 20:35:54 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ten sam klient, co sobie sam potrafi "zaprojektować" Gruntowy WC i jeszcze
    > go własnoręcznie wykonać? To w czym problem ew. samemu dokupić (jeśli nei
    > będzie w komplecie) wymiennik z wentylem, powiesić i podpiąc dwa przewody,
    > co przebiegnie tak samo jak przy gruntowym?

    Wszystko sie da tylko taki wymiennik bedzie ze dwa-trzy tysie kosztowal i
    zapewne predzej czy pozniej z takiej samorobki wynikna roznego typu problemy
    (typu zamarzanie) ktore producent klepiac serie ma juz za soba :-)

    > Jeśli klient sobie umie zrobić sam GWC, to instalację do zwyczajnej pompy
    > też sobie przerobi za grosze.

    Jestes pewien ze za grosze? :-) Wymiennik powietrze-woda 10kW przy
    stosunkowo niewielkiej roznicy temperatur pare groszy? Nigdy w zyciu :-)

    > Ta, tysiącpińsetstodziewińćset. Cała pompa 15 tys. a dwa zaworki i dwa
    > króćce za 25 tys. Ty to masz jednak wyobraźnię. BTW wymiennik ledwo 5 tys.
    > kosztuje.

    Plus jakas automatyka do tego wszystkiego.. Mowie Ci 40 tysi wyjdzie :-)
    Dobre pompy p/w kosztuja 22-25k, do tego trzebaby dolozyc duze wymienniki
    z nierdzewki (z 1,5-2k sztuka), jakas automatyka i zawory.. I to wszystko
    zeby zaoszczedzic w sezonie? ...

    > Przez te dwa dodatkowe otwory do podpięcia DZ, dwa dodatkowe zawory czy
    > dodatkowy termometr, a może przez dodatkową funkcję w programie?

    Przez mechaniczny wentylator i mechaniczne zawory. Ogolnie jak dla mnie pompa
    powietrzna ma przynajmniej polowe "czasu zycia" co gruntowa bo ma wiecej
    elementow mechanicznych.

    > W okresie przejściowym jest dużo więcej niż tylko promil i warto oszczędzić
    > złoże podziemne na ew. siarczyste mrozy.

    Po co oszczedzac - lepiej zaprojektowac takie zeby mozna bylo ciagnac non stop
    bez jakiegos oszczedzania :) Pozatym juz koledzy wspomnieli o dwoch taryfach
    kiedy prad jest duzo tanszy w nocy, a kiedy powietrze zwykle jest wtedy
    chlodniejsze... Albo sie decydujemy na gruntowa albo na powietrzna, nic
    pomiedzy nie ma szans na sukces bo bedzie nieoplacalne inwestycyjnie i
    ekonomicznie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.