  • 1. Data: 2014-07-02 22:57:14
    Temat: Pompa cyrkulacyjna
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Odpaliłem takową w końcu i ze zdziwieniem (po około 1h) stwierdziłem, że
    nic się nie stało, obieg chyba nie ruszył.
    Pompa chłodna, z kranu... może troszeczkę szybciej ciepła woda leci,
    choć ja tego nie wyczułem.
    Pompa ledwo co przyłączona i po zasileniu słychać że ma powietrze, dam
    jej czas przez noc, może się jeszcze odpowietrzy.

    W związku z tym pytania:
    - po jakim czasie można przyjąć, że obieg jest już ciepły? (szacunkowo,
    wiem że nie znacie instalacji, jest 8 punktów na 2 poziomach)
    - czy pompka powinna tłoczyć do boilera wodę, czy z niego wyciągać?
    (jest zamontowana na mniej więcej środku zbiornika)

    Podpowiedzcie proszę.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2014-07-02 23:52:01
    Temat: Re: Pompa cyrkulacyjna
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 lipca 2014 22:57:14 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Pompa ledwo co przyłączona i po zasileniu słychać że ma powietrze, dam
    > jej czas przez noc, może się jeszcze odpowietrzy.

    Eno sama to sie nie odpowietrzy - jeszcze ja zajedziesz :) Czemu jej nie
    odpowietrzysz sam? Na wirniku masz srube odpowietrzajaca - odkrecasz plaskim
    srubokretem (tylko powoli) i jak ujdzie powietrze to skrecasz spowrotem.

    > W związku z tym pytania:
    > - po jakim czasie można przyjąć, że obieg jest już ciepły? (szacunkowo,

    U mnie w domu po ~2 minutach od odpalenia pompki (mam taka mala dedykowana
    cyrkulacji - zaluje bo teraz to bym dal normalna tylko z mosieznym wirnikiem).
    Z kranu leci po pol sekundy ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-07-03 07:32:10
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > srubokretem (tylko powoli) i jak ujdzie powietrze to skrecasz spowrotem.

    Kiedy taką śrubencję to ja kojarzę tylko z CO, tutaj jakaś inna
    konstrukcja chyba (tył zabudowany, Grundfos-a).

    > U mnie w domu po ~2 minutach od odpalenia pompki (mam taka mala dedykowana
    > cyrkulacji - zaluje bo teraz to bym dal normalna tylko z mosieznym wirnikiem).
    > Z kranu leci po pol sekundy ciepla :)

    Za mała wydajność? Dlaczego dał byś obiegową CO?
    No i zasadnicze pytanie, w którą stronę ma pompować?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2014-07-03 08:19:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał w wiadomości
    >Odpaliłem takową w końcu i ze zdziwieniem (po około 1h) stwierdziłem, że
    >nic się nie stało, obieg chyba nie ruszył.

    a na pewno chodzi? Czasem w pompach co trzeba wirnik popchnac bo sie zastoi.
    Bo ciepłą wode powinienes miec po minucie.

    >- czy pompka powinna tłoczyć do boilera wodę, czy z niego wyciągać? (jest
    >zamontowana na mniej więcej środku zbiornika)

    tłoczyc do zbiornika - musi nie być oporem dla naturalnego odbioru wody.

    b.

  • 5. Data: 2014-07-03 14:33:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 07:32:10 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Kiedy taką śrubencję to ja kojarzę tylko z CO, tutaj jakaś inna
    > konstrukcja chyba (tył zabudowany, Grundfos-a).

    A, to niestety nie pomoge :(

    > Za mała wydajność? Dlaczego dał byś obiegową CO?

    Bo wtedy bym nia mogl sterowac bardziej inteligentnie - np. czujka
    ruchu czy po prostu wlaczeniem swiatla w lazience (mam bez okna wiec zawsze
    sie wlacza). Taka mala nie ma sensu bo jak juz wchodzisz do lazienki to
    z kranu skorzystasz albo w ciagu paru sekund albo max minuty. Mala pompka
    tego nie zdarzy dopompowac :) Wiec musi chodzic caly czas - a to wychladza
    dosc szybko baniak.

    > No i zasadnicze pytanie, w którą stronę ma pompować?

    No raczej na pewno w strone "cieplej" (tj. ma wypychac wode z gornej czesci
    baniaka w kierunku kranow - a powrot ktory bedzie zawsze troche chlodniejszy
    ma wracac w okolice srodka baniaka :)

    Ja mam zawor termostatyczny ktory ogranicza temperature wody na wyjsciu
    z baniaka i tam jest zrobiony obwod cyrkulacji - tj. woda sobie krazy w
    obiegu zamknietym, a jak zaczyna sie wychladzac (ponizej tego co ustawione
    na zaworze termostatycznym) to ten sie otwiera i wpuszcza troche cieplej
    z baniaka (a chlodniejszy powrot z obiegu wraca do zbiornika) - w ten
    sposob nie miesza mi sie tak mocno woda w baniaku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-07-03 22:23:12
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > a na pewno chodzi? Czasem w pompach co trzeba wirnik popchnac bo sie
    > zastoi. Bo ciepłą wode powinienes miec po minucie.

    Słychać jak się rozpędza, więc chyba idzie.

    > tłoczyc do zbiornika - musi nie być oporem dla naturalnego odbioru wody.

    Czyli mam dobrze. Po 5h wyłączyłem, nic nie daje.

    THX za wyjaśnienie, kolejna reklamacja... zwariować można.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2014-07-03 22:28:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > tego nie zdarzy dopompowac :) Wiec musi chodzic caly czas - a to wychladza

    Rozumiem, też się zastanawiałem nad tym, ale wymyśliłem, że mogę odpalić
    pompkę o 7:30, 10:30 i powiedzmy o 15:30 na okres powiedzmy 30 minut.
    Nawet jak dłużej będzie potrzebna woda - to sama się podtrzyma.
    Gorzej, bo na pompie pisze że nie powinno się jej wyłączać.

> [...]
    > z baniaka (a chlodniejszy powrot z obiegu wraca do zbiornika) - w ten
    > sposob nie miesza mi sie tak mocno woda w baniaku :)

    Ok, rozumiem.
    Zrobiłem trochę inaczej. Mamy baniak większy niż potrzebujemy
    (znacznie), więc ustawiłem w nim tylko 42C. Ciepłej jest aż nadto, a nie
    ma potrzeby mieszania z zimną na bateriach. Dodatkowo liczę że mniej
    kamienia odłożę na grzałce :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2014-07-03 22:36:30
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2014-07-03 07:32, Irek.N. pisze:

    > Kiedy taką śrubencję to ja kojarzę tylko z CO, tutaj jakaś inna
    > konstrukcja chyba (tył zabudowany, Grundfos-a).

    Pomarańczowa obudowa, z tyły coś jakby wielka nakrętka? Jeżeli tak to
    mam taką samą - to się powinno samo odpowietrzyć po odkręceniu kranu.
    Pobiegaj po miejscach odbioru CWU i odkręcaj kurki aż przestanie
    powietrze lecieć z kranów.

    --
    Gregorius

  • 9. Data: 2014-07-03 22:41:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 22:28:19 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Rozumiem, też się zastanawiałem nad tym, ale wymyśliłem, że mogę odpalić
    > pompkę o 7:30, 10:30 i powiedzmy o 15:30 na okres powiedzmy 30 minut.
    > Nawet jak dłużej będzie potrzebna woda - to sama się podtrzyma.

    Po 15 minutach bedzie miala temperature murow czyli bedzie chlodna
    "w odbiorze" :D Chyba ze zrobiles kanaly 20cm styropianu i w srodku leca
    rurki ;) Jak leca w zwyklej otulinie o sciance 3-9mm to j/w :)

    > Gorzej, bo na pompie pisze że nie powinno się jej wyłączać.

    E to jakis dziwny twor tam masz :-))

> [...]
    > (znacznie), więc ustawiłem w nim tylko 42C. Ciepłej jest aż nadto, a nie
    > ma potrzeby mieszania z zimną na bateriach. Dodatkowo liczę że mniej

    Ja tez nie trzymam wiecej bo pompa ciepla wiecej nie wydala (tzn. wydolilaby
    gdybym mial porzadniejszy baniak) - trzymam ok 43, max 44stC. Ale 300l
    a jest nas dwojka wiec spokojnie wystarcza i dogrzewa wylacznie w taniej
    taryfie.

    Ja cyrkulacje mam w tej chwili tez odpalona ~4 razy na dobe po ~30 minut.
    Ale to taka proteza - czesto jak trzeba to nie dziala, a ona naprawde szybko
    sie wychladza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-07-03 23:30:00
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Po 15 minutach bedzie miala temperature murow czyli bedzie chlodna
    > "w odbiorze" :D Chyba ze zrobiles kanaly 20cm styropianu i w srodku leca
    > rurki ;) Jak leca w zwyklej otulinie o sciance 3-9mm to j/w :)

    Klasycznie, teraz bym to zmienił :)
    A woda ciepła tam gdzie będzie potrzebna, to podtrzyma sobie temperaturę
    (w końcu będą przepływy).

    > E to jakis dziwny twor tam masz :-))

    Jutro to dziadostwo wykręcę i zobaczę co za ptica.

    > Ja cyrkulacje mam w tej chwili tez odpalona ~4 razy na dobe po ~30 minut.
    > Ale to taka proteza - czesto jak trzeba to nie dziala, a ona naprawde szybko
    > sie wychladza :)

    No właśnie, podobnie będzie :)

    Miłego.
    Irek.N.