  • 1. Data: 2014-07-02 16:01:08
    Temat: schody z kostki
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Mam zamiar takie wykonac. Podbudowa, krawezniki, kostka. Jest tylko kilka drobnych
    trudnosci o ktore chcialem popytac

    1. Izolacja fundamentu. Fundament mam oblozony styropianem. Schody chcialbym
    "dotknac" do izolacji. Widzicie tu jakies przeciwskazania? Bo czesto na budowach
    widze ze izolacja jest przerwana na schody, taras, podjazd.

    2. Stabilnosc kraweznikow. Stopnie maja miec 14cm wysokosci. Krawezniki maja 20cm, co
    nie jest duzo - wychodzi 14cm nad nizsza kostke i zaglebia sie na 6cm - beda na tym
    samym poziomie co nizsza kostka. Czy nie powinienem tego dodatkowo wzmicnic zeby sie
    nie rozlazlo? Na przyklad w naroznikach przewiercik krawezniki i przetknac sruby
    zamkowe, skrecic drutem wewnatrz i zabetonowac. Cos jak kotwy we wielkie plycie ;)

    3. podloze - czy robic standardowo (wykopac dolek, zagescic piasek z cementem), czy
    moze wylac plyte betonwa ze zbrojeniem, i na tym robic kolejne warstwy?

    bajcik

  • 2. Data: 2014-07-03 09:21:49
    Temat: Re: schody z kostki
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > czesto na
    > budowach widze ze izolacja jest przerwana na schody, taras, podjazd.

    Najlepiej gdy schody maja ten sam fundament - wtedy nie "odjadą" pod wpływem
    mrozu po kilku zimach.

> [...]
    > krawezniki i przetknac sruby zamkowe, skrecic drutem wewnatrz i
    > zabetonowac. Cos jak kotwy we wielkie plycie ;)

    Na pewno nie zaszkodzi tego jakoś wzmocnić. Z tego co widzę na budowach
    inwestorzy robią inaczej - robią byle jak i co 3-5 lat poprawiają :-) No ale
    może tak lubią, nie wiem :-)

    > 3. podloze - czy robic standardowo (wykopac dolek, zagescic piasek z
    > cementem), czy moze wylac plyte betonwa ze zbrojeniem, i na tym robic
    > kolejne warstwy?

    Jeśli nie oprzesz tego poniżej granicy przemarzania to nie ma znaczenia. Tak
    czy inaczej schody będą "pracowały" w rytmie pór roku - w zimie się uniosą o
    1-2cm a w lecie opadną. Należy o tym pamiętać i nie dawać zbyt wysokiej
    wycieraczki przed drzwi bo niejeden juz się zdziwił jak przyszły mrozy i
    drzwi mu zaczęły szurać.

    Pozdrawiam
    Ergie