  • Data: 2021-01-26 16:16:35
    Temat: Re: Pompy ciepła
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26.01.2021 12:34, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Gdy ktoś zaczyna malować takie obrazy, najlepiej zadać mu pytanie, czy
    > umie oszacować rząd wielkości zmian wartości fizycznej wywołanej przez
    > zjawisko, na które się powołuje.

    Jeżeli przy +25C na zewnątrz wymieniasz 150m3/h, to przy -15C ze wzoru
    wyjdzie ~120m3/h. Nie wiem czy ~16% to dla Ciebie dużo czy pomijalnie
    mało. Ale poza wentylacją samą w sobie, w zależności od temperatury
    różny będziesz też rozkład powietrza świeżego i "zużytego" w
    pomieszczeniach. Latem to powietrze się bardziej miesza (więc wymaga
    większej wymiany, aby wyciągnąć wszystkie "nieczystości), a zimną
    mieszanie następuje wolniej (gdzie nadmuchiwane powietrze będzie na
    początku opadało niżej po wydostaniu się z nawiewu).

    Mam WM i organoleptycznie wiem że im zimniejsze powietrze się nawiewa
    tym, prędkość może być mniejsza. Analogicznie ogrzewanie powietrza
    nawiewanego do pomieszczeń (szczególnie powyżej temperatury w
    pomieszczeniu) sprawia, że ten nawiew musi być większy żeby "nie czuć
    zużytego powietrza".

    Napisz jak się nie zgadzasz, to chętnie przeczytam.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz