eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePoprowadzenie rur wentylacyjnych poddaszem w warstwie ocieplenia ? › Re: Poprowadzenie rur wentylacyjnych poddaszem w warstwie ocieplenia ?
    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poprowadzenie rur wentylacyjnych poddaszem w warstwie ocieplenia ?
    Date: Tue, 5 Feb 2013 11:42:45 +0100

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6a6a80db-709b-4939-9818-4de05bc74691@googlegrou
    ps.com...
    >Czy dobrym pomysłem jest, aby rury wentylacyjne, które będą rozprowadzone
    >na poddaszu - zakupić
    >rury o przekroju prostokątnym (max 10x10cm) i poprowadzić je w warstwie
    >ocieplenia wełną mineralną.
    >Miałbym wtedy przekrój (licząc od dołu) -
    >
    >1 płyta karton-gips,
    >2 folia,
    >3 5cm wełny,
    >4 10 cm rura,
    >5 15cm wełny,
    >6 3cm przerwy
    >7 deska
    >8 papa
> [...]

    Ja tak zrobiłem i żałuję, że dość pochopnie wybrałem takie rozwiązanie.
    Teraz bym się trzy razy zastanowił zanim bym tak zrobił. Ewentualnie
    zrobiłbym to nieco inaczej.

    U mnie tych rur w warstwie ocieplenia jest tylko kilka metrów, łącznie
    będzie z 6m. Rury są okrągłe o średnicy bodajże 125mm i każda rura ocieplona
    wełną grubości 2cm (z ekranem foliowym srebrnym). Rury idą tuż przy samej
    płycie KG. Wełny mam między krokwiami 18cm i druga warstwa 10cm, tak więc
    między rurą a membraną jest jeszcze 12-13cm wełny. Jest to jednak za mało,
    bo ściana w tym miejscu jest wyraźnie zimniejsza.

    W innym pomieszczeniu rura idzie w dalszej odległości od membrany (jakieś
    17-18cm) i tam dałem wełny 18+15cm zamiast 18+10cm i to było dobre
    rozwiązanie. Teraz to dałbym w obydwu tych pomieszczeniach jako drugą
    warstwę wełny 15 albo nawet 20cm i wtedy nie byłoby problemu z
    wychładzaniem. Oczywiście rury muszą iść jak najdalej od membrany. U Ciebie
    w punkcie 3, te 5cm wełny zupełnie bez sensu, przysuń rurę maksymalnie
    blisko do płyty KG.