  • 11. Data: 2009-02-18 11:58:06
    Temat: Re: Posadzka betonowa - ugniatanie
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    news:gnfk56$7bo$1@news.interia.pl...
> [...]
    > lekki trzask. Okazalo sie, ze plyta betonowa posadzki w czasie
    > przechodzeia miedzy pomieszczeniami lekko sie ugina, co mozna zauwazyc w
    > dylatacji plyt. Ugiecie jest w sumie minimalne i pewnie nie przekracza
    > jednego milimetra. Oczywiscie posadzka na styropianie, podlogowka i takie
    > tam, wiec beton raczej gruby. Zdziwilo mnie to, ze mimo masy betonu plyta
    > pod ciezarem niezbyt ciezkiego chlopa ugina sie. Czy macie podobne
    > obserwacje u siebie, czy powinienem sie zaczac martwic?? Dom nie jest
    > ogrzewany, wiec jaki kolwiek ruch plyt spowodowany ogrzewaniem wykluczony.

    Posadzka może i powinna się lekko uginać, dzięki temu piętro niżej jest
    ciszej.
    Trzaski powstają na połączeniu płyt "tektonicznych"
    W skrajnych przypadkach przy skakaniu dmucha "lawa"
    Zbyt duże ugięcia i tylko miejscowe może byc efektem "spaprania" roboty,
    czyli efekt położenia styropianu na nierówny strop, ew. niedbałego układania
    tego styr. bądź użycia nieodpowiedniego (czyt. zbyt miękkiego) styropianu.
    W efekcie może dojść do nieplanowanego pękniecia posadzki, zwłaszcza gdy
    nie zastosowano siatki. Oczywiście wszystko tez zależy od składu i grubości
    posadzki.
    Najbardziej narażone na pęknięcia są rogi zewn., ale nikt tam nie tupie.

    Pzdr
    J23

  • 12. Data: 2009-02-18 20:25:29
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Ugiecie jest w sumie minimalne i pewnie nie przekracza jednego milimetra.
    Normalne :) mnie się też trochę ugina, ten typ tak ma.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2009-02-18 20:27:36
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > czasie przechodzeia miedzy pomieszczeniami lekko sie ugina, co mozna
    > zauwazyc w dylatacji plyt. Ugiecie jest w sumie minimalne i pewnie

    A jak długo to schnie?
    Wysychająca posadzka wygina krawędzie odrobinę w górę - dół jeszcze
    wilgotny, a góra sucha.
    Czyli dół dłuższy góra się kurczy. Po wysuszeniu w całym przekroju
    objawy powinny ustąpić.
    Ale trzasków nie powinno być, w końcu w dylatacji jest przecież pianka
    rozdzielająca. :D

    pozdrawiam Piotr

  • 14. Data: 2009-02-18 20:31:42
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Bartek wrote:

    > Za to przy wieszaniu obrazków na ścianie, na pewno będę kamery używał do
    > lokalizowania przewodów. Tylko muszę gniazdka nieco bardziej obciążyć...
    > ;-))

    bo to się robi tak, bierzesz cienkie tępe wiertło widiowe i delikatnie
    wiercisz jak napotkasz opór po wgłębieniu sie na około 1 cm to się
    zatrzymujesz i patrzysz czy jest kabel czy to już mur, kable mają dość
    mocną izolację i trzeba się postarac aby widią go przewiercić.
    Ja w ten sposób robiąć żadnego nie przewierciłem.
    Potem wkładasz kołek wkręcasz wkręt i wieszasz obrazek. Masz dzięki temu
    pewność że jak dasz kołki, to jak ci przejedzie tir koło domu to ci
    obrazki ze ścian nie po spadają :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2009-02-18 21:34:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "JanuszK" <J...@m...o2.pl> wrote:

> [...]
    > Potem wkładasz kołek wkręcasz wkręt i wieszasz obrazek. Masz dzięki temu
    > pewność że jak dasz kołki, to jak ci przejedzie tir koło domu to ci

    Dzięki za poradę, ciekawy sposób. Mam zdjęcia wszystkich przewodów jakie są
    w domu, ponadto układałem je sam, więc wiem gdzie mogę wiercić ;-) A do tego
    niedawno kupiłem wykrywacz metali/przewodów/łat. Sprawdza się w 100%. A z
    kamerą to był oczywiście żart ;-)

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2009-02-18 21:35:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr_Boncza wrote:

> [...]
    > objawy powinny ustąpić.
    > Ale trzasków nie powinno być, w końcu w dylatacji jest przecież pianka

    w dylatacjach w środku zwykle niema pianki, zwykle są one nacięte szpachlą
    podczas obróbki

  • 17. Data: 2009-02-19 00:31:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wilgotny, a góra sucha.
    > Czyli dół dłuższy góra się kurczy. Po wysuszeniu w całym przekroju objawy

    Schnie od listopada, wiec pewnie juz wystarczajaco wyschla.

    > Ale trzasków nie powinno być, w końcu w dylatacji jest przecież pianka
    > rozdzielająca. :D

    Dylatacje nie sa wypelniane.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-02-19 09:47:21
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Potem wkładasz kołek wkręcasz wkręt i wieszasz obrazek. Masz dzięki temu
    > pewność że jak dasz kołki, to jak ci przejedzie tir koło domu to ci

    Zgadza się, widią trochę sie trzeba zaprzeć by przewiercić kabel.
    Ja rodzince pomagałem, było akurat wiesznie karniszy. Zacząłęm wiercić
    ale tępo szło, zerknąłem - coś białego, oni mówią tu kabla nie ma to
    suporex.
    No to się troszeczę zaparłem i .... światło zgasło ;-)

    Pzdr
    J23

  • 19. Data: 2009-02-22 16:54:27
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Marek Dyjor wrote:

    > w dylatacjach w środku zwykle niema pianki, zwykle są one nacięte
    > szpachlą podczas obróbki

    Zwykle nie zawsze oznacza zgodnie z zasadami sztuki... :D

    pozdrawiam Piotr

  • 20. Data: 2009-02-22 19:48:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr_Boncza wrote:

    > Zwykle nie zawsze oznacza zgodnie z zasadami sztuki... :D

    w zwykłych warunkach mieszkania a nie hali 100 x 500m nacięcie szpachlą
    wystarcza a jest mniej upierdliwe niż zakup specjalnych listw dylatacyjnych.